RANCANGAN PELAJARAN HARIAN minggu 13
Hari /Tarikh | Isnin/26 Mac 2012 |
Matapelajaran /Kelas | Sejarah /6AK3 |
Masa/Tempoh | 9:45 – 10:55 pagi |
Tajuk | kerajaan Islam di Nusantara |
Hasil Pembelajaran | Pada akhir pelajaran, pelajar dapat:
|
Pendekatan | Pebincangan , soal jawab |
Penerapan Unsur Nilai | Bersikap terbuka dan bersatu-padu di kalangan masyarakat |
ABM | Buku rujukan Tamadun Dunia (Oxford- Fajar) |
Refleksi | Pelajar dapat menjelaskan perbezaan dan persamaan corak pemerintahan dan pentadbiran setiap kerajaan |
|
|
Hari /Tarikh | Isnin/26 Mac 2012 |
Matapelajaran /Kelas | Sejarah/ 6AK1 |
Masa/Tempoh | 10:55 – 12:05 pagi |
Tajuk | kerajaan Islam di Nusantara |
Hasil Pembelajaran | Pada akhir pelajaran, pelajar dapat:
|
Pendekatan | Pebincangan , soal jawab |
Penerapan Unsur Nilai | Bersikap terbuka dan bersatu-padu di kalangan masyarakat |
ABM | Buku rujukan Tamadun Dunia (Oxford- Fajar) |
Refleksi | Pelajar dapat menjelaskan perbezaan dan persamaan corak pemerintahan dan pentadbiran setiap kerajaan |
|
|
Hari /Tarikh | Selasa/27 Mac 2012 |
Matapelajaran /Kelas | Sejarah/ 5S1 |
Masa/Tempoh | 8:15 – 9:25 pag |
Tajuk | Perundangan dan Sistm Pentadbiran dalam Negeri Melayu |
Hasil Pembelajaran | Pada akhir pelajaran, pelajar dapat:
|
Pendekatan | Pebincangan , soal jawab |
Penerapan Unsur Nilai | Kegigihan dan bekerjasama |
ABM | Buku rujukan Tamadun Dunia (Oxford- Fajar) |
Refleksi | Pelajar dapat membuat perbandingan cirri dan menyenaraikan sekurang-kurangnya 3 persamaan dan perbedaan system dikaji |
|
|
Hari /Tarikh | Selasa/27 Mac 2012 |
Matapelajaran /Kelas | Sejarah / 6AK3 |
Masa/Tempoh | 9:45 – 10:20 |
Tajuk | Tema 3: Ketahanan dan Pertahanan |
Hasil Pembelajaran | Pada akhir pelajaran, pelajar dapat:
|
Pendekatan | Perbincangan , soal jawab |
Penerapan Unsur Nilai | Cintakan tanah air |
ABM | Buku teks sejarah tingkatan 5 |
Refleksi | Pelajar dapat menjelaskan perkaitan antara ketahanan dan pertahanan dalam Islam. |
|
|
Hari /Tarikh | Rabu/28 Mac 2012 |
Matapelajaran /Kelas | Sejarah / 5K2 |
Masa/Tempoh | 10:55 – 11:30 |
Tajuk | Sistem Perundangan Negeri-negeri Melayu |
Hasil Pembelajaran | Pada akhir pelajaran, pelajar dapat:
|
Pendekatan | Perbincangan , soal jawab |
Penerapan Unsur Nilai | Berusaha gigih mempertahankan bangsa dan negara |
ABM | Buku teks sejarah tingkatan 5 |
Refleksi | Pelajar dapat membuat perbandingan cirri dan menyenaraikan sekurang-kurangnya 3 persamaan dan perbedaan system dikaji |
|
|
Hari /Tarikh | Khamis/29 Mac 2012 |
Matapelajaran /Kelas | Sejarah/ 6AK1 dan 6AK3 |
Lawatan Sambil Belajar ke Mahkamah, DUN dan RTM | |
|
|
Hari /Tarikh | Jumaat/ 30 Mac 2012 |
Tiada P & P | Sit In – kelas 5S4 masa 1 dan 2 |