RANCANGAN PELAJARAN HARIAN minggu 17
Hari /Tarikh
|
Isnin/23 April 2012
|
Matapelajaran /Kelas
|
Sejarah/5K2
|
Masa/Tempoh
|
11:55 – 12:40 t.hari
|
Tajuk
|
Sistem Ahli
|
Hasil Pembelajaran
|
Pada akhir pelajaran, pelajar
dapat:
1.
Menyatakan
apakah sistem .
|
Pendekatan
|
Pebincangan , soal jawab, Mengesan
maklumat
|
Penerapan Unsur Nilai
|
Bersikap terbuka dan bekerjasama
|
ABM
|
Buku Teks Tingkatan 5
|
Refleksi
|
Pelajar dapat menyenaraikan dan menjelaskan sekurang-kurangnya 3 contoh bagi
setiap kepentingan system ini.
|
Hari /Tarikh
|
Selasa/24 April 2012
|
Matapelajaran /Kelas
|
Sejarah/ 6AK1
|
Masa/Tempoh
|
7:05 – 8:15 pagi
|
Saya bertugas dalam Sambutan Hari
Kor Polis di SMK Tebedu
-pelajar diberi tugasan Tema 4;
Matawang
|
|
|
|
Hari /Tarikh
|
Selasa/24 April 2012
|
Matapelajaran /Kelas
|
Sejarah/ 5S1
|
Masa/Tempoh
|
8:15 – 9:25 pagi
|
Saya bertugas dalam Sambutan Hari
Kor Polis di SMK Tebedu
-Pelajar diberi tugasan ; Latihan
Soalan struktur
|
|
|
|
Hari /Tarikh
|
Selasa/24 April 2012
|
Matapelajaran /Kelas
|
Sejarah / 6AK3
|
Masa/Tempoh
|
10:55 – 12:05 tengahari
|
Saya bertugas dalam Sambutan Hari
Kor Polis di SMK Tebedu
-pelajar diberi tugasan Tema 4;
Matawang
|
|
|
|
Hari /Tarikh
|
Rabu/25 April 2012
|
Matapelajaran /Kelas
|
Sejarah/ 5K2
|
Masa/Tempoh
|
8:15 – 9:25 pagi
|
Tajuk
|
Tokoh-tokoh Kemerdekaan
|
Hasil Pembelajaran
|
Pada akhir pelajaran, pelajar
dapat:
1.
Menamakan
tokoh terlibat.
2.
Mengenalpasti
sumbangan tokoh berkenaan kepada kemerdekaan.
|
Pendekatan
|
Pebincangan , soal jawab
|
Penerapan Unsur Nilai
|
Kegigihan dan bekerjasama
|
ABM
|
Buku Sejarah Tingkatan 5 (DBP)
|
Refleksi
|
Pelajar dapat membuat penjelasan
tentang rasional dan faedah memimpin negara.
|
|
|
Hari /Tarikh
|
Rabu/25 April 2012
|
Matapelajaran /Kelas
|
Sejarah/ 6AK3
|
Masa/Tempoh
|
12:05 – 12:40
|
Tajuk
|
Tutorial - Pendidikan
|
Hasil Pembelajaran
|
Pada akhir pelajaran, pelajar
dapat:
1 .
Menyatakan
maksud dan konsep pendidikan.
2.
Mengenalpasti
pendapat sarjana tetang konsep Pendidikan Islam.
|
Pendekatan
|
Pebincangan , soal jawab
|
Penerapan Unsur Nilai
|
Kegigihan dan bekerjasama
|
ABM
|
Buku Sejarah Tingkatan 5 (DBP)
|
Refleksi
|
Pelajar dapat membuat penilaian
tentang pentingnnya pendidikan.
|
|
|
Hari /Tarikh
|
Khamis/26 April 2012
|
Matapelajaran /Kelas
|
Sejarah/ 6AK3
|
Masa
|
7:05 – 8:15 pagi
|
Tajuk
|
Prinsip dan Proses Pendidikan
dalam Islam
|
Hasil Pembelajaran
|
Pada akhir pelajaran, pelajar
dapat:
1.
Menyatakan
prinsip-prinsip pendidikan dalam Islam.
2.
Menghuraikan
contoh setiap prinsip.
|
Pendekatan
|
Perbincangan , soal jawab
|
Penerapan Unsur Nilai
|
Cintakan tanah air, Patriotisme
|
ABM
|
Buku rujukan Tamadun Dunia
(Oxford- Fajar)
|
Refleksi
|
Pelajar dapat memberikan maksud
dan konsep Pendidikan Islam.
|
|
|
Hari /Tarikh
|
Khamis/26 April 2012
|
Matapelajaran /Kelas
|
Sejarah/ 5S1
|
Masa
|
9:45 – 10:20 pagi
|
Tajuk
|
Tokoh-tokoh Kemerdekaan
|
Hasil Pembelajaran
|
Pada akhir pelajaran, pelajar
dapat:
1.
Menamakan
tokoh terlibat.
2.
Mengenalpasti
sumbangan tokoh berkenaan kepada kemerdekaan.
|
Pendekatan
|
Perbincangan , soal jawab
|
Penerapan Unsur Nilai
|
Cintakan tanah air, Patriotisme
|
ABM
|
Buku rujukan Tamadun Dunia
(Oxford- Fajar)
|
Refleksi
|
Pelajar dapat membuat penjelasan
yang rasional faedah-faedah menjadi pemimpin negara.
|
|
|
Hari /Tarikh
|
Khamis/26 April 2012
|
Matapelajaran /Kelas
|
Sejarah/ 6AK1
|
Masa
|
10:55 – 12:05 tengahari
|
Tajuk
|
Prinsip dan Proses Pendidikan
dalam Islam
|
Hasil Pembelajaran
|
Pada akhir pelajaran, pelajar
dapat:
1.
Menyatakan
prinsip-prinsip pendidikan dalam Islam.
2.
Menghuraikan
contoh setiap prinsip.
|
Pendekatan
|
Perbincangan , soal jawab
|
Penerapan Unsur Nilai
|
Cintakan tanah air, Patriotisme
|
ABM
|
Buku rujukan Tamadun Dunia
(Oxford- Fajar)
|
Refleksi
|
Pelajar dapat menyenaraikan dan menjelaskan sekurang-kurangnya 3 kepentingan
organisasi ketenteraan.
|
|
|
Hari/Tarikh
|
Jumaat/ 27 April 2012 – Tiada P & P ( tingkatan 6
rendah belum masuk)
|