Friday, April 27, 2012

RPH Minggu 17


RANCANGAN PELAJARAN HARIAN minggu 17
Hari /Tarikh
Isnin/23 April 2012
Matapelajaran /Kelas
Sejarah/5K2
Masa/Tempoh
11:55 – 12:40 t.hari
Tajuk
Sistem Ahli
Hasil Pembelajaran
Pada akhir pelajaran, pelajar dapat:
           1.      Menyatakan apakah sistem .
  1. Mengenalpasti cirri-ciri system ini.
  2. Menganalisis kepentingan system ini .
Pendekatan
Pebincangan , soal jawab, Mengesan maklumat
Penerapan Unsur Nilai
Bersikap terbuka dan bekerjasama
ABM
Buku  Teks Tingkatan 5
Refleksi
Pelajar dapat menyenaraikan dan  menjelaskan sekurang-kurangnya 3 contoh bagi setiap kepentingan system ini.


Hari /Tarikh
Selasa/24 April  2012
Matapelajaran /Kelas
Sejarah/ 6AK1
Masa/Tempoh
7:05 – 8:15 pagi

Saya bertugas dalam Sambutan Hari Kor Polis di SMK Tebedu
-pelajar diberi tugasan Tema 4; Matawang


Hari /Tarikh
Selasa/24 April  2012
Matapelajaran /Kelas
Sejarah/ 5S1
Masa/Tempoh
8:15 – 9:25 pagi

Saya bertugas dalam Sambutan Hari Kor Polis di SMK Tebedu
-Pelajar diberi tugasan ; Latihan Soalan struktur


Hari /Tarikh
Selasa/24 April 2012
Matapelajaran /Kelas
Sejarah / 6AK3
Masa/Tempoh
10:55 – 12:05 tengahari

Saya bertugas dalam Sambutan Hari Kor Polis di SMK Tebedu
-pelajar diberi tugasan Tema 4; Matawang


Hari /Tarikh
Rabu/25 April 2012
Matapelajaran /Kelas
Sejarah/ 5K2
Masa/Tempoh
8:15 – 9:25 pagi
Tajuk
Tokoh-tokoh Kemerdekaan
Hasil Pembelajaran
Pada akhir pelajaran, pelajar dapat:
           1.      Menamakan tokoh terlibat.
           2.      Mengenalpasti sumbangan tokoh berkenaan kepada kemerdekaan.
  1. Menjelaskan pendapat mereka seandainya mereka menjadi pemimpin berkenaan.
Pendekatan
Pebincangan , soal jawab
Penerapan Unsur Nilai
Kegigihan dan bekerjasama
ABM
Buku Sejarah Tingkatan 5 (DBP)
Refleksi
Pelajar dapat membuat penjelasan tentang rasional dan faedah memimpin negara.


Hari /Tarikh
Rabu/25 April 2012
Matapelajaran /Kelas
Sejarah/ 6AK3
Masa/Tempoh
12:05 – 12:40
Tajuk
Tutorial - Pendidikan
Hasil Pembelajaran
Pada akhir pelajaran, pelajar dapat:
           1 .    Menyatakan maksud dan konsep pendidikan.
           2.     Mengenalpasti pendapat sarjana tetang konsep Pendidikan Islam.
  1. Membuat perbandingan Pendidikan Islam dengan Barat.
Pendekatan
Pebincangan , soal jawab
Penerapan Unsur Nilai
Kegigihan dan bekerjasama
ABM
Buku Sejarah Tingkatan 5 (DBP)
Refleksi
Pelajar dapat membuat penilaian tentang pentingnnya pendidikan.


Hari /Tarikh
Khamis/26 April 2012
Matapelajaran /Kelas
Sejarah/ 6AK3
Masa
7:05 – 8:15 pagi
Tajuk
Prinsip dan Proses Pendidikan dalam Islam
Hasil Pembelajaran
Pada akhir pelajaran, pelajar dapat:
           1.      Menyatakan prinsip-prinsip pendidikan dalam Islam.
           2.      Menghuraikan contoh setiap prinsip.
  1. Menganalisis proses pendidikan dalam Islam.
Pendekatan
Perbincangan , soal jawab
Penerapan Unsur Nilai
Cintakan tanah air, Patriotisme
ABM
Buku rujukan Tamadun Dunia (Oxford- Fajar)
Refleksi
Pelajar dapat memberikan maksud dan konsep Pendidikan Islam.


Hari /Tarikh
Khamis/26 April 2012
Matapelajaran /Kelas
Sejarah/ 5S1
Masa
9:45 – 10:20 pagi
Tajuk
Tokoh-tokoh Kemerdekaan
Hasil Pembelajaran
Pada akhir pelajaran, pelajar dapat:
           1.      Menamakan tokoh terlibat.
           2.      Mengenalpasti sumbangan tokoh berkenaan kepada kemerdekaan.
  1. Menjelaskan pendapat mereka seandainya mereka menjadi pemimpin berkenaan.
Pendekatan
Perbincangan , soal jawab
Penerapan Unsur Nilai
Cintakan tanah air, Patriotisme
ABM
Buku rujukan Tamadun Dunia (Oxford- Fajar)
Refleksi
Pelajar dapat membuat penjelasan yang rasional faedah-faedah menjadi pemimpin negara.


Hari /Tarikh
Khamis/26 April 2012
Matapelajaran /Kelas
Sejarah/ 6AK1
Masa
10:55 – 12:05 tengahari
Tajuk
Prinsip dan Proses Pendidikan dalam Islam
Hasil Pembelajaran
Pada akhir pelajaran, pelajar dapat:
           1.      Menyatakan prinsip-prinsip pendidikan dalam Islam.
           2.      Menghuraikan contoh setiap prinsip.
  1. Menganalisis proses pendidikan dalam Islam.
Pendekatan
Perbincangan , soal jawab
Penerapan Unsur Nilai
Cintakan tanah air, Patriotisme
ABM
Buku rujukan Tamadun Dunia (Oxford- Fajar)
Refleksi
Pelajar dapat menyenaraikan dan  menjelaskan sekurang-kurangnya 3 kepentingan organisasi ketenteraan.


Hari/Tarikh
Jumaat/ 27 April 2012 – Tiada P & P ( tingkatan 6 rendah belum masuk)