Tuesday, September 24, 2013

RPH Minggu 38



RANCANGAN PELAJARAN HARIAN minggu 38


Hari /Tarikh
Isnin /16 September 2013
Cuti Umum
Hari Malaysia


Hari /Tarikh
Selasa /17 September 2013
Matapelajaran /Kelas
Sejarah/ 6RK3
Masa
8:15-9:45 pagi
Tajuk
Konflik Antarabangsa
Hasil Pembelajaran
Pada akhir pelajaran, pelajar dapat:
1.       Mengenalpasti konflik yang berlaku di dunia.
2.       Menyenarai dan menjelaskan punca berlakunya konflik.
3.       Menganalisis langkah mengatasi konflik dunia.
Pendekatan
Membuat rujukan di buku dan internet
Penerapan Unsur Nilai
Hormat-menghormati, Berkorban untuk negara
ABM
Buku dan komputer
Refleksi
Pelajar dapat menyatakan sekurang-kurangnya 4 penyelesaian koflik


Hari /Tarikh
Selasa/17 September  2013
Matapelajaran /Kelas
Sejarah / 6AK3
Masa/Tempoh
11:30 – 12:40 tengahari
Tajuk
Pembangunan Ekonomi Filipina
Hasil Pembelajaran
Pada akhir pelajaran, pelajar dapat:
1.       Mengenalpasti  masalah ekonmi Filipina di awal abad ke 20.
2.       Menyatakan Dasar-dasar pembangunan ekonomi Negara ini .
3.       Mengenapasti kesan perlaksanaan dasar ini.
Pendekatan
Membuat rujukan di buku dan internet
Penerapan Unsur Nilai
Kegigihan, Cintakan tanahair
ABM
Buku dan komputer
Refleksi
Pelajar dapat menjelaskan keberkesanan dasar ekonomi Filipina


Hari /Tarikh
Rabu/18  September  2013
Matapelajaran /Kelas
Sejarah / 6AK3
Masa/Tempoh
7:05 – 8:15 pagi
Tajuk
Pembangunan Ekonomi di Thailand
Hasil Pembelajaran
Pada akhir pelajaran, pelajar dapat:
1         Mengenalpasti  masalah ekonmi Filipina di awal abad ke 20.
2.       Menyatakan Dasar-dasar pembangunan ekonomi Negara ini .
3.       Mengenapasti kesan perlaksanaan dasar ini..
Pendekatan
Membuat rujukan di buku dan internet
Penerapan Unsur Nilai
 Bekerjasama, Kegigihan
ABM
Buku dan komputer
Refleksi
Pelajar dapat menghuraikan 3 kejayaan dasar ekonomi Thailand.


Hari /Tarikh
Rabu/18 September 2013
Mata pelajaran/Kelas
Sejarah/6RK3
Masa/Tempoh
9:45-11:30 pagi
Tajuk
Dekolonisasi di India
Hasil Pembelajaran
Pada akhir pelajaran, pelajar dapat:
1.       Mengenalpasti  definisi dekolonisasi
2.       Menghuraikan proses dekolonisasi di India.
3.       Menyenaraikan kesan dekoonisasi di India
Pendekatan
Membuat rujukan di buku dan internet
Penerapan Unsur Nilai
Bertanggungjawab dan Amanah
ABM
Buku dan komputer
Refleksi
Pelajar dapat mengenalpasti proses dekolonisasi secara urutan yang tepat..


Hari /Tarikh
Khamis/ 18 September 2013
Mata pelajaran/Kelas
Sejarah/6RK3
Masa/Tempoh
7:05-8:15 pagi
Tajuk
Dekolonisasi di China
Hasil Pembelajaran
Pada akhir pelajaran, pelajar dapat:
1.       Mengenalpasti  definisi dekolonisasi
2.       Menghuraikan proses dekolonisasi di China.
3.       Menyenaraikan kesan dekoonisasi di China
Pendekatan
Membuat rujukan di buku dan internet
Penerapan Unsur Nilai
Bertanggungjawab dan Hormat menghormati
ABM
Buku dan komputer
Refleksi
Pelajar dapat mengenalpasti proses dekolonisasi secara urutan yang tepat..


Hari /Tarikh
Khamis/18  September  2013
Matapelajaran /Kelas
Sejarah/6AK3
Masa/Tempoh
9:45 – 10:55 pagi
Tajuk
Sumbangan Tokoh : Macapagal
Hasil Pembelajaran
Pada akhir pelajaran, pelajar dapat:
1.       Mengenalpasti  latarbelakang tokoh ini..
2.       Menyatakan sumbangan tokoh ini ..
Pendekatan
Membuat rujukan di buku dan internet
Penerapan Unsur Nilai
 Cintakan tanahair.
ABM
Buku dan komputer
Refleksi
Pelajar dapat membuat analisis sumbangan tokoh mengikut aspek


Hari /Tarikh
Khamis / 19  September 2013
Matapelajaran /Kelas
Sejarah/ 4K3
Masa
10:55  - 11:30 pagi
Tajuk
Zaman Pertengahan di Eropah
Hasil Pembelajaran
Pada akhir pelajaran, pelajar dapat:
1.       Mengenalpasti  pembahagian tahap dalam zaman Pertengahan.
2.       Mengesan ciri-ciri zaman Pertengahan
Pendekatan
Membuat rujukan di buku dan internet
Penerapan Unsur Nilai
Keberanian, Bertanggungjawab.
ABM
Buku dan komputer
Refleksi
Pelajar dapat mengenalpasti contoh bagi setiap ciri zaman Pertengahan.


Hari /Tarikh
Jumaat/20  September 2013
Matapelajaran /Kelas
Sejarah/6AK3
Masa/Tempoh
8:15-9:25 pagi
Tajuk
Sumbangan Tokoh: Phibul Songram
Hasil Pembelajaran
Pada akhir pelajaran, pelajar dapat:
1.       Mengenalpasti  latarbelakang tokoh ini..
2.       Menyatakan sumbangan tokoh ini ..
Pendekatan
Membuat rujukan di buku dan internet
Penerapan Unsur Nilai
Bekerjasama, Cintakan tanahair
ABM
Buku Rujukan Sarjana- Sejarah Asia Tenggara
Refleksi
Pelajar dapat memberikan sekurang-kurangnya 4 contoh sumbangan tokoh ini dalam aspek pentadbiran negaranya.