RANCANGAN PELAJARAN HARIAN minggu 7
Hari /Tarikh | Isnin/14 Februari 2011 |
Matapelajaran /Kelas | Sejarah 1/ 6AK3 |
Masa/Tempoh | 7:05 – 8:15 |
Tajuk | Kerajaan-kerajaan Kecil di Bawah Pemerintahan Abbasiyah |
Hasil Pembelajaran | Pada akhir pelajaran, pelajar dapat:
|
Pendekatan | Penerangan . mengesan maklumat |
Penerapan Unsur Nilai | Menghargai warisan bangsa |
ABM | Teks Tamadun Dunia (Oxford-Fajar Bakti) |
Refleksi | Pelajar dapat mengenalpasti contoh kerajaan kecil berkenaan dan corak pemerintahannya. |
Hari /Tarikh | Isnin/14 Februari 2011 |
Matapelajaran /Kelas | Sastera 2/6AK5 |
Masa/Tempoh | 8:15 – 9:15 pagi |
Tajuk | Menganalisis Cerpen Nagasaki |
Hasil Pembelajaran | Pada akhir pelajaran, pelajar dapat:
|
Pendekatan | Penerangan . mengesan maklumat |
Penerapan Unsur Nilai | Menghargai warisan bangsa |
ABM | Teks Kesusasteraan Melayu Moden (DBP) |
Refleksi | Pelajar dapat menyiapkan 6 daripada 8 soalan kefahaman dengan tepat. |
Hari /Tarikh | Isnin/14 Februari 2011 |
Matapelajaran /Kelas | Sejarah/ 4S1 |
Masa/Tempoh | 11:30- 12:05 t.hari |
Tajuk | Peningkatan Tamadun – Aspek Sains dan Teknologi |
Hasil Pembelajaran | Pada akhir pelajaran, pelajar dapat:
|
Pendekatan | Penerangan . mengesan maklumat |
Penerapan Unsur Nilai | Menghargai warisan bangsa |
ABM | Teks Sejarah Tingkatan 4 |
Refleksi | Pelajar dapat memberikan contoh yang tepat tamadun yang dimaksudkan. |
Hari /Tarikh | Selasa /15 Februari 2011 |
Cuti Umum maulidur Rasul | |
Hari /Tarikh | Rabu/16 Februari 2011 |
Matapelajaran /Kelas | Sejarah/ 4S1 |
Masa/Tempoh | 8:15- 9:25 pagi |
Tajuk | Peningkatan Aspek Senibina |
Hasil Pembelajaran | Pada akhir pelajaran, pelajar dapat:
|
Pendekatan | Penerangan . soal-jawab |
Penerapan Unsur Nilai | Menghargai warisan bangsa |
ABM | Teks Sejarah Tingkatan 4, Peta Dunia |
Refleksi | Pelajar dapat mengenalpasti maksud setiap satu sumbangan dalam tamadun berkenaan |
Hari /Tarikh | Rabu/16 Februari 2011 |
Matapelajaran /Kelas | Sastera 2/6AK5 |
Masa/Tempoh | 8:45 – 10:55 pagi |
Tajuk | Menganalisis Cerpen-cerpen dalam Mutiara Moden |
Hasil Pembelajaran | Pada akhir pelajaran, pelajar dapat:
|
Pendekatan | Penerangan . perbincangan |
Penerapan Unsur Nilai | Menghargai warisan bangsa |
ABM | Teks Kesusasteraan Melayu Moden (DBP) |
Refleksi | Pelajar dapat mengesan aspek dalaman dalam cerpen ini. |
Hari /Tarikh | Rabu /16 Februari 2011 |
Matapelajaran /Kelas | Sastera 1/ 6AK5 |
Masa | 12:05-12:40 t.hari |
Tajuk | Sulalatus Salatin – Kisah Akibat Khianat Singapura Dialahkan majapahit |
Hasil Pembelajaran | Pada akhir pelajaran, pelajar dapat:
|
Pendekatan | Perbincangan, soal-jawab |
Penerapan Unsur Nilai | Menghargai Warisan Bangsa |
ABM | Teks Sulalatus Salatin |
Refleksi | Pelajar memahami jalan cerita dan dapat menyusun peristiwa dengan urutan yang tepat. |
Hari /Tarikh | Khamis/17 Februari 2011 |
Matapelajaran /Kelas | Sastera 2/6AK5 |
Masa/Tempoh | 10:55-11:30 pagi |
Tajuk | Unsur gaya bahasa dalam Cerpen-cerpen Mutiara Moden |
Hasil Pembelajaran | Pada akhir pelajaran, pelajar dapat:
|
Pendekatan | Penerangan . perbincangan |
Penerapan Unsur Nilai | Menghargai warisan bangsa |
ABM | Teks Kesusasteraan Melayu Moden (DBP) |
Refleksi | Pelajar dapat menjawab soalan pengukuhan yang dikemukakan dengan tepat. |
Hari /Tarikh | Khamis/17 Februari 2011 |
Matapelajaran /Kelas | Sejarah 1/ 6AK3 |
Masa/Tempoh | 12:05 – 12:40 t.hari |
Tajuk | Pemerintahan kerajaan islam di Sepanyol |
Hasil Pembelajaran | Pada akhir pelajaran, pelajar dapat:
|
Pendekatan | Penerangan . soal-jawab |
Penerapan Unsur Nilai | Toleransi |
ABM | Teks Tamadun Dunia (Oxford-Fajar Bakti) |
Refleksi | Pelajar dapat menjawab soalan pengukuhan dengan tepat. |
Hari /Tarikh | Jumaat/18 Februari 2011 |
Matapelajaran /Kelas | Sastera 1/6AK5 |
Masa/Tempoh | 7:05 – 8:15 pagi |
Tajuk | Sulalatus Salatin –Kisah Membuka negeri Melaka |
Hasil Pembelajaran | Pada akhir pelajaran, pelajar dapat:
|
Pendekatan | Perbincangan . soal-jawab |
Penerapan Unsur Nilai | Menghargai Warisan Bangsa |
ABM | Teks Mutiara Sastera Melayu Tradisional |
Refleksi | Pelajar dapat menyelesaikan sekurang-kurangnya 5 daripada 6 soalan pengukuhan dengan tepat. |
No comments:
Post a Comment