RANCANGAN PELAJARAN HARIAN minggu 9
Hari /Tarikh | Isnin/28 Februari 2011 |
Matapelajaran /Kelas | Sejarah 1/ 6AK3 |
Masa/Tempoh | 7:05 – 8:15 |
Tajuk | Kerajaan Turki Uthmaniyah |
Hasil Pembelajaran | Pada akhir pelajaran, pelajar dapat:
|
Pendekatan | Penerangan . mengesan maklumat |
Penerapan Unsur Nilai | Menghargai warisan bangsa |
ABM | Teks Tamadun Dunia (Oxford-Fajar Bakti) |
Refleksi | Pelajar dapat mengenalpasti asal-usul berkenaan dan corak pemerintahannya. |
Hari /Tarikh | Isnin/28 Februari 2011 |
Matapelajaran /Kelas | Sastera 2/6AK5 |
Masa/Tempoh | 8:15 – 9:15 pagi |
Tajuk | Menganalisis Babak 2 Drama Lawyer Dahlan |
Hasil Pembelajaran | Pada akhir pelajaran, pelajar dapat:
|
Pendekatan | Penerangan . mengesan maklumat |
Penerapan Unsur Nilai | Menghargai warisan bangsa |
ABM | Teks Kesusasteraan Melayu Moden (DBP) |
Refleksi | Pelajar dapat menyiapkan 6 daripada 8 soalan kefahaman dengan tepat. |
Hari /Tarikh | Isnin/28 Februari 2011 |
Matapelajaran /Kelas | Sejarah/ 4S1 |
Masa/Tempoh | 11:30- 12:05 t.hari |
Tajuk | Pengenalan Kerajaan Awal di Asia Tenggara |
Hasil Pembelajaran | Pada akhir pelajaran, pelajar dapat:
|
Pendekatan | Penerangan . mengesan maklumat |
Penerapan Unsur Nilai | Menghargai warisan bangsa |
ABM | Teks Sejarah Tingkatan 4 |
Refleksi | Pelajar dapat memberikan contoh yang tepat tamadun di Asia Tenggara yang dimaksudkan. |
Hari /Tarikh | Selasa/1 Mac 2011 |
Matapelajaran /Kelas | Sastera 1/ 6AK5 |
Masa/Tempoh | 8:15- 9:25 pagi |
Tajuk | Sulalatus Salatin – Kebijaksanaan Tun Perak |
Hasil Pembelajaran | Pada akhir pelajaran, pelajar dapat:
|
Pendekatan | Penerangan . soal-jawab |
Penerapan Unsur Nilai | Menghargai warisan bangsa |
ABM | Teks Sulalatus Salatin |
Refleksi | Pelajar dapat mengenalpasti peristiwa penting dengan mesej. |
Hari /Tarikh | Selasa/1 Mac 2011 |
Matapelajaran /Kelas | Sejarah 2/6AK3 |
Masa/Tempoh | 8:45 – 10:55 pagi |
Tajuk | Kerajaan Islam di India |
Hasil Pembelajaran | Pada akhir pelajaran, pelajar dapat:
|
Pendekatan | Penerangan . soal-jawab |
Penerapan Unsur Nilai | Menghargai warisan bangsa |
ABM | Teks Sejarah Tamadun (Oxford Longman) |
Refleksi | Pelajar dapat mengenalpasti peristiwa penting dalam sejarah Islam India |
Hari /Tarikh | Rabu/2 Mac 2011 |
Matapelajaran /Kelas | Sejarah/ 4S1 |
Masa/Tempoh | 8:15- 9:25 pagi |
Tajuk | Bentuk Kerajaan Awal di Asia Tenggara |
Hasil Pembelajaran | Pada akhir pelajaran, pelajar dapat:
|
Pendekatan | Penerangan . mengesan maklumat |
Penerapan Unsur Nilai | Menghargai warisan bangsa |
ABM | Teks Sejarah Tingkatan 4 |
Refleksi | Pelajar dapat memberikan contoh yang tepat kerajaan di Asia Tenggara mengikut ciri-ciri bentuk . |
Hari /Tarikh | Rabu/2 Mac 2011 |
Matapelajaran /Kelas | Sastera 2/6AK5 |
Masa/Tempoh | 9:45 – 10:55 pagi |
Tajuk | Menganalisis Babak 3 Drama Lawyer Dahlan |
Hasil Pembelajaran | Pada akhir pelajaran, pelajar dapat:
|
Pendekatan | Penerangan . mengesan maklumat |
Penerapan Unsur Nilai | Menghargai warisan bangsa |
ABM | Teks Kesusasteraan Melayu Moden (DBP) |
Refleksi | Pelajar dapat menghuraikan watak dan jenis perwatakannya. |
Hari /Tarikh | Rabu/2 Mac 2011 |
Matapelajaran /Kelas | Sastera 1/ 6AK5 |
Masa/Tempoh | 12:05- 12:40 t.hari |
Tajuk | Sulalatus Salatin –Langgaran Siam Dipatahkan |
Hasil Pembelajaran | Pada akhir pelajaran, pelajar dapat:
|
Pendekatan | Penerangan . soal-jawab |
Penerapan Unsur Nilai | Menghargai warisan bangsa |
ABM | Teks Sulalatus Salatin |
Refleksi | Pelajar dapat mengenalpasti peristiwa penting dan pengajaran daripada kisah ini. |
Hari /Tarikh | Khamis/3 Mac 2011 |
Matapelajaran /Kelas | Sastera 2/6AK5 |
Masa/Tempoh | 9:45 – 10:55 pagi |
Tajuk | Menganalisis Babak 4 Drama Lawyer Dahlan |
Hasil Pembelajaran | Pada akhir pelajaran, pelajar dapat:
|
Pendekatan | Penerangan . mengesan maklumat |
Penerapan Unsur Nilai | Menghargai warisan bangsa |
ABM | Teks Kesusasteraan Melayu Moden (DBP) |
Refleksi | Pelajar dapat menghuraikan watak dan jenis perwatakannya. |
Hari /Tarikh | Khamis/3 Mac 2011 |
Matapelajaran /Kelas | Sastera 1/ 6AK5 |
Masa/Tempoh | 12:05- 12:40 t.hari |
Tajuk | Sulalatus Salatin – Satu Cara Mengelakkan Pecah-Belah |
Hasil Pembelajaran | Pada akhir pelajaran, pelajar dapat:
|
Pendekatan | Penerangan . soal-jawab |
Penerapan Unsur Nilai | Menghargai warisan bangsa |
ABM | Teks Sulalatus Salatin |
Refleksi | Pelajar dapat mengenalpasti peristiwa penting dan pengajaran daripada kisah ini. |
Hari /Tarikh | Jumaat/4 Mac 2011 |
Matapelajaran /Kelas | Sastera 1/ 6AK5 |
Masa/Tempoh | 7:05- 8:15 pagi |
Tajuk | Sulalatus Salatin – Pemerintahan Sultan Mansur Syah |
Hasil Pembelajaran | Pada akhir pelajaran, pelajar dapat:
|
Pendekatan | Penerangan . soal-jawab |
Penerapan Unsur Nilai | Menghargai warisan bangsa |
ABM | Teks Sulalatus Salatin |
Refleksi | Pelajar dapat mengenalpasti peristiwa penting dan pengajaran daripada kisah ini. |
No comments:
Post a Comment