RANCANGAN PELAJARAN HARIAN minggu 13
Hari /Tarikh
|
Isnin
/ 30 Mac 2015
|
Tiada P
& P
|
Tingkatan 6 Rendah belum melapor diri
|
Hari /Tarikh
|
Selasa
/31 Mac 2015
|
Matapelajaran /Kelas
|
Sejarah/
5S3
|
Masa
|
7:05
– 8:15 pagi
|
Tajuk
|
Perbincangan dan Pembetulan Kertas
1 Peperiksaan Awal Tahun
|
|
|
Hari /Tarikh
|
Selasa
/31 Mac 2015
|
Matapelajaran /Kelas
|
Sejarah/
6AK2
|
Masa
|
11:30
– 12:40 t.hari
|
Tajuk
|
Baitul Mal
|
Hasil Pembelajaran
|
Pada akhir pelajaran, pelajar dapat:
1. mendifinisikan maksud dan konsep BaitulMal.
2. Menganalisis sumbangan dan kepentingan Baitulmal.
|
Pendekatan
|
Penerangan
. mengesan maklumat
|
Penerapan
Unsur Nilai
|
Hormat-menghormati
|
ABM
|
Teks
Tamadun Islam (Longman)
|
Refleksi
|
Pelajar
dapat mengenalpasti kepentingan Baitulmal di Malaysia.
|
|
|
Hari /Tarikh
|
Rabu
/1 April 2015
|
Matapelajaran /Kelas
|
Sejarah/
6AK2
|
Masa
|
9:45
– 10:55 pagi
|
Tajuk
|
Zakat
|
Hasil Pembelajaran
|
Pada akhir pelajaran, pelajar dapat:
1. Menerangkan konsep zakat
2. Menyenaraikan jenis Zakat.
3. Menganalisis kepentingan Zakat dalam Islam.
|
Pendekatan
|
Penerangan
. mengesan maklumat
|
Penerapan
Unsur Nilai
|
Berusaha
mamajukan diri
|
ABM
|
Teks
Tamadun Islam (Longman)
|
Refleksi
|
Pelajar
dapat mengenalpasti sekurang-kurangnya 3
bukti kepentingan Zakat dalam Islam.
|
|
|
Hari /Tarikh
|
Khamis/
2 April 2015
|
Matapelajaran /Kelas
|
Sejarah/
5S3
|
Masa/Tempoh
|
8.15
– 9.25 pagi
|
Tajuk
|
Negara
dn Bangsa
|
Hasil Pembelajaran
|
Pada
akhir pelajaran, pelajar dapat:
1. Menjelaskan konsep Negara dan
Bangsa
2. Mengenalpasti ciri-ciri Negara
dan Bangs.a.
3. Memberikan ciri Negara dan
Bangsa Malaysia
|
Pendekatan
|
Penerangan
. perbincangan
|
Penerapan
Unsur Nilai
|
Menghargai
warisan bangsa
|
ABM
|
Teks
Sejarah tingkatan 5
|
Refleksi
|
Pelajar
dapat menjelaskan kepentingan Negara
dan Bangsa .
|
|
|
Hari /Tarikh
|
Khamis/2
April 2015
|
Matapelajaran /Kelas
|
Sejarah/6AK2
|
Masa/Tempoh
|
10:20
– 11:30 pagi
|
Tajuk
|
Senibina
dalam Islam
|
Hasil Pembelajaran
|
Pada
akhir pelajaran, pelajar dapat:
1. Menjelaskan konsep senibina
dalam Islam
2. Mengenalpasti ciri dan prinsp
senibina dalam Islam.
|
Pendekatan
|
Penerangan
. perbincangan
|
Penerapan
Unsur Nilai
|
Menghargai
warisan bangsa
|
ABM
|
Teks
Tamadun Islam (Longman)
|
Refleksi
|
Pelajar
dapat menjelaskan kepentingan senibina
dalam Islam .
|
|
|
Hari /Tarikh
|
Jumaat/
3 April 2015
|
Matapelajaran /Kelas
|
Sejarah/6AK2
|
Masa/Tempoh
|
9:40-10:40
pagi
|
Tajuk
|
Senibina
Agung dalam Islam
|
Hasil Pembelajaran
|
Pada
akhir pelajaran, pelajar dapat:
1. Memberikan
contoh senibina dalam Islam.
2.
Menganalisis ciri dan keistimewaan setiap
contoh senibina tersebut.
|
Pendekatan
|
Penerangan
. perbincangan, mengesan maklumat.
|
Penerapan
Unsur Nilai
|
Menghargai
warisan bangsa
|
ABM
|
Teks
Tamadun Islam Longman
|
Refleksi
|
Pelajar
dapat menyenaraikan keistimewaan setiap satu contoh senibina.
|
No comments:
Post a Comment