RANCANGAN PELAJARAN HARIAN minggu 14
Hari /Tarikh
|
Isnin
/ 6 April 2015
|
Tiada P
& P
|
Tingkatan 6 Rendah belum melapor diri
|
Hari /Tarikh
|
Selasa
/7 April 2015
|
Matapelajaran /Kelas
|
Sejarah/
5S3
|
Masa
|
7:05
– 8:15 pagi
|
Tajuk
|
Pembentukan Negara Bangsa Moden
|
Hasil Pembelajaran
|
Pada akhir pelajaran, pelajar dapat:
1. Menyatakan ciri-ciri pembentukan Negara dan Bangsa
moden.
2. Memberikan contoh pembentukan Negara bangsa di
Jerman dan Itali.
|
Pendekatan
|
Penerangan
. mengesan maklumat
|
Penerapan
Unsur Nilai
|
Sanggup
berkorban untuk negara
|
ABM
|
Teks
Sejarah tingkatan 5
|
Refleksi
|
Pelajar
dapat menyenaraikan persamaan dan perbezaan pembentukan Negara bangsa di
Itali dan Jerman.
|
Hari /Tarikh
|
Selasa
/7 April 2015
|
Matapelajaran /Kelas
|
Sejarah/
6AK2
|
Masa
|
11:30
– 12:40 t.hari
|
Tajuk
|
Pembentangan Kerja Kursus Sejarah
|
Hasil Pembelajaran
|
Pada akhir pelajaran, pelajar dapat:
1. Menerangkan ringkasan kajian yang dibuat pelajar.
2. Menjelaskan faedah daripada membuat kerja kursus
sejarah.
|
Pendekatan
|
Penerangan
. mengesan maklumat
|
Penerapan
Unsur Nilai
|
Keyakinan
diri
|
ABM
|
LCD
dan komputer
|
Refleksi
|
Pelajar
dapat menghasilkan slaid pembentangan dalam bentuk “power point”
|
|
|
Hari /Tarikh
|
Rabu
/8 April 2015
|
Matapelajaran /Kelas
|
Sejarah/
6AK2
|
Masa
|
9:45
– 10:55 pagi
|
Tajuk
|
Pembentangan Kerja Kursus Sejarah
|
Hasil Pembelajaran
|
Pada akhir pelajaran, pelajar dapat:
1. Menerangkan ringkasan kajian yang dibuat pelajar.
2. Menjelaskan faedah daripada membuat kerja kursus
sejarah.
|
Pendekatan
|
Penerangan
. mengesan maklumat
|
Penerapan
Unsur Nilai
|
Bekerjasama
|
ABM
|
LCD
dan komputer
|
Refleksi
|
Pelajar
dapat menghasilkan slaid pembentangan dalam bentuk “power point”
|
|
|
Hari /Tarikh
|
Khamis/
9 April 2015
|
Matapelajaran /Kelas
|
Sejarah/
5S3
|
Masa/Tempoh
|
8.15
– 9.25 pagi
|
Tajuk
|
Kesultanan
Melayu Melaka: Konsep Negara Bangsa
|
Hasil Pembelajaran
|
Pada akhir pelajaran, pelajar dapat:
1. Menyatakan ciri Negara dan Bangsa dalam Kesultanan
Melayu Melaka.
2. Memberikan contoh bagi setiap ciri Negara dan Bangsa
tersebut.
|
Pendekatan
|
Penerangan
. mengesan maklumat
|
Penerapan
Unsur Nilai
|
Cintakan
tanah air.
|
ABM
|
Teks
Sejarah tingkatan 5, Gambar Agong
|
Refleksi
|
Pelajar
dapat memberikan contoh yang tepat
bagi setiap ciri Negara dan bangsa.
|
|
|
Hari /Tarikh
|
Khamis/9
April 2015
|
Matapelajaran /Kelas
|
Sejarah/6AK2
|
Masa/Tempoh
|
10:20
– 11.30 pagi
|
Tajuk
|
Pembentangan Kerja Kursus Sejarah
|
Hasil Pembelajaran
|
Pada akhir pelajaran, pelajar dapat:
1. Menerangkan ringkasan kajian yang dibuat pelajar.
2. Menjelaskan faedah daripada membuat kerja kursus
sejarah.
|
Pendekatan
|
Pembentangan,
soal jawab
|
Penerapan
Unsur Nilai
|
Keyakinan
diri
|
ABM
|
LCD
dan Komputer
|
Refleksi
|
Pelajar
dapat menghasilkan slaid pembentangan dalam bentuk “power point”
|
|
|
Hari /Tarikh
|
Jumaat/
10 April 2015
|
Matapelajaran /Kelas
|
Sejarah/6AK2
|
Masa/Tempoh
|
9:10-10:40
pagi
|
Tajuk
|
Pembentangan Kerja Kursus Sejarah
|
Hasil Pembelajaran
|
Pada akhir pelajaran, pelajar dapat:
1. Menerangkan ringkasan kajian yang dibuat pelajar.
2. Menjelaskan faedah daripada membuat kerja kursus
sejarah.
|
Pendekatan
|
Pembentangan
. perbincangan, mengesan maklumat.
|
Penerapan
Unsur Nilai
|
Berdikari
|
ABM
|
LCD
dan komputer
|
Refleksi
|
Pelajar
dapat menghasilkan slaid pembentangan dalam bentuk “power point”
|