RANCANGAN PELAJARAN HARIAN minggu 36
Hari /Tarikh | Isnin/5 September 2011 |
Matapelajaran /Kelas | Sejarah 1/ 6RK3 |
Masa/Tempoh | 7:15 – 8:15 pagi |
Tajuk | Ujian Topikal : Tema 2 (Ketahanan dan Pertahanan) |
Hari /Tarikh | Isnin/5 September 2011 |
Matapelajaran /Kelas | Sejarah 1 /6AK3 |
Masa/Tempoh | 10:55 – 11:30 pagi |
Tajuk | Tema 8 : Kebudayaan dan Kesenian |
Hasil Pembelajaran | Pada akhir pelajaran, pelajar dapat;
|
Pendekatan | Penerangan . soal-jawab |
Penerapan Unsur Nilai | Ketelitian, Tolong-menolong |
ABM | Teks Tamadun Islam (Longman) |
Refleksi | Pelajar dapat mengenalpasti kepentingan bidang ini dengan menyatakan buktinya. |
Hari /Tarikh | Selasa/6 September 2011 |
Matapelajaran /Kelas | Sejarah 1/6Ak3 |
Masa/Tempoh | 7:15 – 8:15 pagi |
Tajuk | Bidang-bidang Kebudayaan dan Kesenian |
Hasil Pembelajaran | Pada akhir pelajaran, pelajar dapat;
|
Pendekatan | Penerangan . soal-jawab |
Penerapan Unsur Nilai | Ketelitian, Tolong-menolong |
ABM | Teks Tamadun Islam (Longman),Penyusun grafik |
Refleksi | Pelajar dapat memberikan contoh setiap bidang budaya dan seni berkenaan |
Hari /Tarikh | Selasa/6 September 2011 |
Matapelajaran /Kelas | Sejarah 1/6RK1 |
Masa/Tempoh | 9:45 – 10:55 pagi |
Tajuk | Ujian Topikal : Tema 2 (Ketahanan dan Pertahanan) |
Hari /Tarikh | Selasa/6 September 2011 |
Matapelajaran /Kelas | Sejarah / 4S4 |
Masa/Tempoh | 12:05 – 12:40 t.hari |
Tajuk | Gerakan Reformation |
Hasil Pembelajaran | Pada akhir pelajaran, pelajar dapat;
|
Pendekatan | Penerangan . soal-jawab |
Penerapan Unsur Nilai | Ketelitian, Tolong-menolong |
ABM | Teks Tamadun Islam (Longman) |
Refleksi | Pelajar dapat mengenalpasti dan dapat memberikan contoh kesan berkenaan. |
Hari /Tarikh | Rabu/7 September 2011 |
Matapelajaran /Kelas | Sejarah 1/6AK1 |
Masa/Tempoh | 7:05 – 8:15 pagi |
Tajuk | Tema 8 : Kebudayaan dan Kesenian |
Hasil Pembelajaran | Pada akhir pelajaran, pelajar dapat;
|
Pendekatan | Penerangan . soal-jawab |
Penerapan Unsur Nilai | Ketelitian, Tolong-menolong |
ABM | Teks Tamadun Islam (Longman) |
Refleksi | Pelajar dapat mengenalpasti kepentingan aktiviti ini kepada perkembangan tamadun dunia. |
Hari /Tarikh | Rabu/7 September 2011 |
Matapelajaran /Kelas | Sejarah /4S1 |
Masa/Tempoh | 9:25 – 9:55 pagi |
Tajuk | Gerakan Reformation |
Hasil Pembelajaran | Pada akhir pelajaran, pelajar dapat;
|
Pendekatan | Penerangan . soal-jawab |
Penerapan Unsur Nilai | Ketelitian, Tolong-menolong |
ABM | Teks Tamadun Islam (Longman) |
Refleksi | Pelajar dapat menyenaraikan sekurang-kurangnya 3 kesan gerakan ini. |
Hari /Tarikh | Rabu/7 September 2011 |
Matapelajaran /Kelas | Sejarah 1/6Ak3 |
Masa/Tempoh | 10:20 – 11:30 pagi |
Tajuk | Sumbangan Kebudayaan dan Kesenian Islam |
Hasil Pembelajaran | Pada akhir pelajaran, pelajar dapat;
|
Pendekatan | Penerangan . soal-jawab |
Penerapan Unsur Nilai | Ketelitian, Tolong-menolong |
ABM | Teks Tamadun Islam (Longman),Penyusun grafik |
Refleksi | Peajar dapat mengenalpasti contoh bidang berkenaan dengan tepat. |
Hari /Tarikh | Khamis/8 September 2011 |
Matapelajaran /Kelas | Sejarah 1/6RK3 |
Masa/Tempoh | 7:05 – 8:15 pagi |
Tajuk | Pembetulan Kertas Ujian Topikal Tema 3 |
Hasil Pembelajaran | Pada akhir pelajaran, pelajar dapat;
|
Pendekatan | Penerangan . soal-jawab |
Penerapan Unsur Nilai | Ketelitian, Tolong-menolong |
ABM | Teks Tamadun Islam (Longman) |
Refleksi | Pelajar dapat memberikan contoh dan bukti serta menjawab dengan tepat soalan dikemukakan |
Hari /Tarikh | Khamis/8 September 2011 |
Matapelajaran /Kelas | Sejarah 1/6AK1 |
Masa/Tempoh | 7:05 – 8:15 pagi |
Tajuk | Pembetulan Kertas Ujian Topikal Tema 3 |
Hasil Pembelajaran | Pada akhir pelajaran, pelajar dapat;
|
Pendekatan | Penerangan . soal-jawab |
Penerapan Unsur Nilai | Ketelitian, Tolong-menolong |
ABM | Teks Tamadun Islam (Longman),Penyusun grafik |
Refleksi | Pelajar dapat memberikan contoh dan bukti serta menjawab dengan tepat soalan dikemukakan |
Hari /Tarikh | Khamis/ 8 September 2011 |
Matapelajaran/Kelas | Sejarah /4S4 |
Masa/Tempoh | 11:30 – 12:40 t.hari |
Tajuk | Bab 9 - Eropah :Penjelajahan dan Penerokaan |
Hasil Pembelajaran | Pada akhir pelajaran, pelajar dapat;
|
Pendekatan | Penerangan . soal-jawab |
Penerapan Unsur Nilai | Ketelitian, Tolong-menolong |
ABM | Teks Sejarah Tingkatan 4 |
Refleksi | Pelajar dapat memberikan contoh dan bukti serta menjawab dengan tepat soalan dikemukakan |
Hari /Tarikh | Jumaat/ 9 September 2011 |
Matapelajaran /Kelas | Sejarah 1/6RK1 |
Masa/Tempoh | 9:40 -10:40 pagi |
Tajuk | Pembetulan Kertas Ujian Topikal Tema 3 |
Hasil Pembelajaran | Pada akhir pelajaran, pelajar dapat;
|
Pendekatan | Penerangan . soal-jawab |
Penerapan Unsur Nilai | Ketelitian, Tolong-menolong |
ABM | Teks Sejarah Tingkatan 4 |
Refleksi | Pelajar dapat memberikan contoh dan bukti serta menjawab dengan tepat soalan dikemukakan |
Hari /Tarikh | Jumaat/9 September 2011 |
Matapelajaran /Kelas | Sejarah /4S1 |
Masa/Tempoh | 10:40 – 11:40 pagi |
Tajuk | Bab 9 - Eropah :Penjelajahan dan Penerokaan |
Hasil Pembelajaran | Pada akhir pelajaran, pelajar dapat;
|
Pendekatan | Penerangan . soal-jawab |
Penerapan Unsur Nilai | Ketelitian, Tolong-menolong |
ABM | Teks Sejarah Tingkatan 4 |
Refleksi | Pelajar dapat memberikan contoh dan bukti serta menjawab dengan tepat soalan dikemukakan |
No comments:
Post a Comment