RANCANGAN PELAJARAN HARIAN minggu 34
Hari /Tarikh | Isnin/22 Ogos 2011 |
Matapelajaran /Kelas | Sejarah 1/ 6RK3 |
Masa/Tempoh | 7:05 – 8:05 pagi |
Tajuk | Organisasi Ketenteraan |
Hasil Pembelajaran | Pada akhir pelajaran, pelajar dapat;
|
Pendekatan | Penerangan . soal-jawab |
Penerapan Unsur Nilai | Ketelitian, Tolong-menolong |
ABM | Teks Tamadun Islam (Longman) |
Refleksi | Pelajar dapat menganalisis kepentingan organisasi Ketenteraan. |
Hari /Tarikh | Isnin/22 Ogos 2011 |
Matapelajaran /Kelas | Sejarah 1 /6AK3 |
Masa/Tempoh | 10:25 – 10:55 pagi |
Tajuk | Tema 7 : Tokoh Penjelajahan dan Penerokaan |
Hasil Pembelajaran | Pada akhir pelajaran, pelajar dapat;
|
Pendekatan | Penerangan . soal-jawab |
Penerapan Unsur Nilai | Ketelitian, Tolong-menolong |
ABM | Teks Tamadun Islam (Longman) |
Refleksi | Pelajar dapat mengenalpasti kepentingan bidang ini dengan menyatakan buktinya. |
Hari /Tarikh | Selasa/23 Ogos 2011 |
Matapelajaran /Kelas | Sejarah 1/6Ak3 |
Masa/Tempoh | 7:05 – 8:05 pagi |
Tajuk | Ibn Battuta : Tokoh Penjelajahan dan penerokaan |
Hasil Pembelajaran | Pada akhir pelajaran, pelajar dapat;
|
Pendekatan | Penerangan . soal-jawab |
Penerapan Unsur Nilai | Ketelitian, Tolong-menolong |
ABM | Teks Tamadun Islam (Longman),Penyusun grafik |
Refleksi | Peajar dapat mengenalpasti sumbangan setiap orang tokoh penjelajah tamadun Islam. |
Hari /Tarikh | Selasa/23 Ogos 2011 |
Matapelajaran /Kelas | Sejarah 1/6RK1 |
Masa/Tempoh | 9:25 – 10:25 pagi |
Tajuk | Organisasi Ketenteraan |
Hasil Pembelajaran | Pada akhir pelajaran, pelajar dapat;
|
Pendekatan | Penerangan . soal-jawab |
Penerapan Unsur Nilai | Ketelitian, Tolong-menolong |
ABM | Teks Tamadun Islam (Longman) |
Refleksi | Pelajar dapat memberikan contoh dan bukti serta menjawab dengan tepat soalan dikemukakan |
Hari /Tarikh | Selasa/23 Ogos 2011 |
Matapelajaran /Kelas | Sejarah / 4S4 |
Masa/Tempoh | 9:25 – 9:55 pagi |
Tajuk | Zaman Renaissance |
Hasil Pembelajaran | Pada akhir pelajaran, pelajar dapat;
|
Pendekatan | Penerangan . soal-jawab |
Penerapan Unsur Nilai | Ketelitian, Tolong-menolong |
ABM | Teks Tamadun Islam (Longman) |
Refleksi | Pelajar dapat mengenalpasti dan dapat memberikan contoh kesan berkenaan. |
Hari /Tarikh | Rabu/24 Ogos 2011 |
Matapelajaran /Kelas | Sejarah 1/6AK1 |
Masa/Tempoh | 7:05 – 8:05 pagi |
Tajuk | Tema 7 : Tokoh Penjelajahan dan Penerokaan |
Hasil Pembelajaran | Pada akhir pelajaran, pelajar dapat;
|
Pendekatan | Penerangan . soal-jawab |
Penerapan Unsur Nilai | Ketelitian, Tolong-menolong |
ABM | Teks Tamadun Islam (Longman) |
Refleksi | Pelajar dapat mengenalpasti kepentingan aktiviti ini kepada perkembangan tamadun dunia. |
Hari /Tarikh | Rabu/24 Ogos 2011 |
Matapelajaran /Kelas | Sejarah /4S1 |
Masa/Tempoh | 9:25 – 9:55 pagi |
Tajuk | Zaman Renaissance |
Hasil Pembelajaran | Pada akhir pelajaran, pelajar dapat;
|
Pendekatan | Penerangan . soal-jawab |
Penerapan Unsur Nilai | Ketelitian, Tolong-menolong |
ABM | Teks Tamadun Islam (Longman) |
Refleksi | Pelajar dapat menyenaraikan sekurang-kurangnya 3 kesan ekonomi. |
Hari /Tarikh | Rabu/24 Ogos 2011 |
Matapelajaran /Kelas | Sejarah 1/6Ak3 |
Masa/Tempoh | 9:55 – 10:55 pagi |
Tajuk | Tokoh Penjelajah : Ibn Istakhri dan Ibn Hawqal – satu perbandingan |
Hasil Pembelajaran | Pada akhir pelajaran, pelajar dapat;
|
Pendekatan | Penerangan . soal-jawab |
Penerapan Unsur Nilai | Ketelitian, Tolong-menolong |
ABM | Teks Tamadun Islam (Longman),Penyusun grafik |
Refleksi | Peajar dapat mengenalpasti sumbangan setiap orang tokoh penjelajah tamadun Islam. |
Hari /Tarikh | Khamis/25 Ogos 2011 |
Matapelajaran /Kelas | Sejarah 1/6RK3 |
Masa/Tempoh | 7:05 – 8:05 pagi |
Tajuk | Tokoh Pemikir Ketenteraan |
Hasil Pembelajaran | Pada akhir pelajaran, pelajar dapat;
|
Pendekatan | Penerangan . soal-jawab |
Penerapan Unsur Nilai | Ketelitian, Tolong-menolong |
ABM | Teks Tamadun Islam (Longman) |
Refleksi | Pelajar dapat memberikan contoh dan bukti serta menjawab dengan tepat soalan dikemukakan |
Hari /Tarikh | Khamis/25 Ogos 2011 |
Matapelajaran /Kelas | Sejarah 1/6AK1 |
Masa/Tempoh | 9:25 – 10:25 pagi |
Tajuk | Tokoh Penjelajah : Ibn Istakhri dan Ibn Hawqal – satu perbandingan |
Hasil Pembelajaran | Pada akhir pelajaran, pelajar dapat;
|
Pendekatan | Penerangan . soal-jawab |
Penerapan Unsur Nilai | Ketelitian, Tolong-menolong |
ABM | Teks Tamadun Islam (Longman),Penyusun grafik |
Refleksi | Peajar dapat mengenalpasti sumbangan setiap orang tokoh penjelajah tamadun Islam. |
Hari /Tarikh | Khamis/ 25 Ogos 2011 |
Matapelajaran/Kelas | Sejarah /4S4 |
Masa/Tempoh | 10:55 – 11:55 pagi |
Tajuk | Zaman Renaissance |
Hasil Pembelajaran | Pada akhir pelajaran, pelajar dapat;
|
Pendekatan | Penerangan . soal-jawab |
Penerapan Unsur Nilai | Ketelitian, Tolong-menolong |
ABM | Teks Sejarah Tingkatan 4 |
Refleksi | Pelajar dapat memberikan contoh dan bukti serta menjawab dengan tepat soalan dikemukakan |
Hari /Tarikh | Jumaat/ 26 Ogos 2011 |
Matapelajaran /Kelas | Sejarah 1/6RK1 |
Masa/Tempoh | 9:40 -10:40 pagi |
Tajuk | Tokoh Pemikir Ketenteraan |
Hasil Pembelajaran | Pada akhir pelajaran, pelajar dapat;
|
Pendekatan | Penerangan . soal-jawab |
Penerapan Unsur Nilai | Ketelitian, Tolong-menolong |
ABM | Teks Sejarah Tingkatan 4 |
Refleksi | Pelajar dapat memberikan contoh dan bukti serta menjawab dengan tepat soalan dikemukakan |
Hari /Tarikh | Jumaat/ 26 Ogos 2011 |
Matapelajaran /Kelas | Sejarah /4S1 |
Masa/Tempoh | 10:40 – 11:40 pagi |
Tajuk | Zaman Renaissance |
Hasil Pembelajaran | Pada akhir pelajaran, pelajar dapat;
|
Pendekatan | Penerangan . soal-jawab |
Penerapan Unsur Nilai | Ketelitian, Tolong-menolong |
ABM | Teks Sejarah Tingkatan 4 |
Refleksi | Pelajar dapat memberikan contoh dan bukti serta menjawab dengan tepat soalan dikemukakan |
Tahniah cikgu,
ReplyDeleteBlog rph cikgu memang kemas, lengkap dan menarik.
Kekalkan usaha murni ini.
"Kejayaan dunia( sementara) hanyalah kejayaan ilmu, harta, pangkat dan rumahtangga manakala kejayaan akhirat(kekal) adalah terlepas daripada siksa kubur, mendapat syafaat Rasullulah, melepasi sirat dan menjadi penghuni syurga."