RANCANGAN PELAJARAN HARIAN minggu 1 dan 2
Hari /Tarikh | Rabu/ 4 Januari 2012 |
Matapelajaran /Kelas | Sejarah/ 5S1 |
Masa/Tempoh | 10:55 – 11:30 pagi |
Tajuk | Pengenalan topic-topik Kajian Tingkatan 5 |
Hari /Tarikh | Khamis/5 Januari 2012 |
Matapelajaran /Kelas | Sejarah/ 6AK1 |
Masa/Tempoh | 10:55 – 12:05 tengahari |
Tajuk | Pengenalan topic-topik Kajian Sejarah Tamadun Islam |
Hari /Tarikh | Jumaat/6 Januari 2012 |
Matapelajaran /Kelas | Sastera / 5K2 |
Masa/Tempoh | 9:45 – 10:55 pagi |
Tajuk | Imperialisme Barat di Asia Tenggara |
Hasil Pembelajaran | Pada akhir pelajaran, pelajar dapat:
|
Pendekatan | Perbincangan , soal jawab |
Penerapan Unsur Nilai | Mencintai tanah air dan berkorban untuk negara |
ABM | Buku teks sejarah tingkatan 4 |
Refleksi | Pelajar dapat mengenalpasti maksud Imperialisme dan memadankan lokasi wilayah dikuasainya . |
Hari /Tarikh | Jumaat/6 Januari 2012 |
Matapelajaran /Kelas | Sastera / 5S1 |
Masa/Tempoh | 10:55 – 12:05 t.hari |
Tajuk | Imperialisme Barat di Asia Tenggara |
Hasil Pembelajaran | Pada akhir pelajaran, pelajar dapat:
|
Pendekatan | Perbincangan , soal jawab |
Penerapan Unsur Nilai | Mencintai tanah air dan berkorban untuk negara |
ABM | Buku teks sejarah tingkatan 4 |
Refleksi | Pelajar dapat mengenalpasti maksud Imperialisme dan memadankan lokasi wilayah dikuasainya . |
Hari /Tarikh | Isnin/9 Januari 2012 |
Matapelajaran /Kelas | Sejarah /6AK3 |
Masa/Tempoh | 9:45 – 10:55 pagi |
Tajuk | Masyarakat Arab Jahiliyah |
Hasil Pembelajaran | Pada akhir pelajaran, pelajar dapat:
|
Pendekatan | Pebincangan , soal jawab |
Penerapan Unsur Nilai | Bersikap terbuka dan bersatu-padu di kalangan masyarakat |
ABM | Buku rujukan Tamadun Dunia (Oxford- Fajar) |
Refleksi | Pelajar dapat menjelaskan ciri-ciri yang baik serta sebaliknya dalam masyarakat Arab . |
Hari /Tarikh | Isnin/9 Januari 2012 |
Matapelajaran /Kelas | Sejarah/ 6AK1 |
Masa/Tempoh | 10:55 – 12:05 pagi |
Tajuk | Masyarakat Arab Jahiliyah |
Hasil Pembelajaran | Pada akhir pelajaran, pelajar dapat:
|
Pendekatan | Pebincangan , soal jawab |
Penerapan Unsur Nilai | Bersikap terbuka dan bersatu-padu di kalangan masyarakat |
ABM | Buku rujukan Tamadun Dunia (Oxford- Fajar) |
Refleksi | Pelajar dapat menjelaskan ciri-ciri yang baik serta sebaliknya dalam masyarakat Arab . |
Hari /Tarikh | Selasa/10 Januari 2012 |
Matapelajaran /Kelas | Sejarah/ 6AK3 |
Masa/Tempoh | 7:05 – 8:15 pagi |
Tajuk | Masyarakat Makkah dan Madinah |
Hasil Pembelajaran | Pada akhir pelajaran, pelajar dapat:
|
Pendekatan | Pebincangan , soal jawab |
Penerapan Unsur Nilai | Kegigihan dan bekerjasama |
ABM | Buku rujukan Tamadun Dunia (Oxford- Fajar) |
Refleksi | Pelajar dapat mengenalpasti persamaan dan perbezaan masyarakat di kedua-dua kota. |
Hari /Tarikh | Selasa/10 Januari 2012 |
Matapelajaran /Kelas | Sejarah / 5K2 |
Masa/Tempoh | 9:45 – 10:20 |
Tajuk | Faktor-faktor Imperialisme Barat di Asia Tenggara |
Hasil Pembelajaran | Pada akhir pelajaran, pelajar dapat:
|
Pendekatan | Perbincangan , soal jawab |
Penerapan Unsur Nilai | Cintakan tanah air |
ABM | Buku teks sejarah tingkatan 4 |
Refleksi | Pelajar dapat menghuraikan dengan jelas setiap satu factor Imperialisme. |
Hari /Tarikh | Rabu/11 Januari 2012 |
Matapelajaran /Kelas | Sejarah / 5S1 |
Masa/Tempoh | 10:55 – 11:30 |
Tajuk | Kesan Imperialisme : Perubahan Sistem Politik di Asia Tenggara |
Hasil Pembelajaran | Pada akhir pelajaran, pelajar dapat:
|
Pendekatan | Perbincangan , soal jawab |
Penerapan Unsur Nilai | Berusaha gigih mempertahankan bangsa dan negara |
ABM | Buku teks sejarah tingkatan 4 |
Refleksi | Pelajar dapat mengenalpasti perbezaan system politik Imperialis dengan tempatan. |
Hari /Tarikh | Khamis/12 Januari 2012 |
Matapelajaran /Kelas | Sejarah/ 6AK1 |
Masa/Tempoh | 7:05 – 8:15 pagi |
Tajuk | Masyarakat Makkah dan Madinah |
Hasil Pembelajaran | Pada akhir pelajaran, pelajar dapat:
|
Pendekatan | Pebincangan , soal jawab |
Penerapan Unsur Nilai | Kegigihan dan bekerjasama |
ABM | Buku rujukan Tamadun Dunia (Oxford- Fajar) |
Refleksi | Pelajar dapat mengenalpasti persamaan dan perbezaan masyarakat di kedua-dua kota. |
Hari /Tarikh | Jumaat/13 Januari 2012 |
Matapelajaran /Kelas | Sejarah / 5S1 |
Masa/Tempoh | 7:05 – 8:15 pagi |
Tajuk | Nasionalisme di Asia Tenggara |
Hasil Pembelajaran | Pada akhir pelajaran, pelajar dapat:
|
Pendekatan | Perbincangan , soal jawab |
Penerapan Unsur Nilai | Berusaha gigih mempertahankan bangsa dan negara |
ABM | Buku teks sejarah tingkatan 4 |
Refleksi | Pelajar dapat mengenalpasti perbezaan system politik Imperialis dengan tempatan. |
Hari /Tarikh | Rabu/13 Januari 2012 |
Matapelajaran /Kelas | Sejarah / 5S1 |
Masa/Tempoh | 9:45 – 10:55 |
Tajuk | Kesan Imperialisme : Perubahan Sistem Politik di Asia Tenggara |
Hasil Pembelajaran | Pada akhir pelajaran, pelajar dapat:
|
Pendekatan | Perbincangan , soal jawab |
Penerapan Unsur Nilai | Berusaha gigih mempertahankan bangsa dan negara |
ABM | Buku teks sejarah tingkatan 4 |
Refleksi | Pelajar dapat mengenalpasti perbezaan system politik Imperialis dengan tempatan. |
No comments:
Post a Comment