RANCANGAN PELAJARAN HARIAN minggu 3
Hari /Tarikh | Isnin/16 Januari 2012 |
Matapelajaran /Kelas | Sejarah /6AK3 |
Masa/Tempoh | 9:45 – 10:55 pagi |
Tajuk | Masyarakat Islam di Makkah dan Madinah |
Hasil Pembelajaran | Pada akhir pelajaran, pelajar dapat:
|
Pendekatan | Pebincangan , soal jawab |
Penerapan Unsur Nilai | Bersikap terbuka dan bersatu-padu di kalangan masyarakat |
ABM | Buku rujukan Tamadun Dunia (Oxford- Fajar) |
Refleksi | Pelajar dapat menjelaskan ciri-ciri yang sama dan berbeza dalam masyarakat Islam . |
Hari /Tarikh | Isnin/16 Januari 2012 |
Matapelajaran /Kelas | Sejarah/ 6AK1 |
Masa/Tempoh | 10:55 – 12:05 pagi |
Tajuk | Masyarakat Islam di Makkah dan Madinah |
Hasil Pembelajaran | Pada akhir pelajaran, pelajar dapat:
|
Pendekatan | Pebincangan , soal jawab |
Penerapan Unsur Nilai | Bersikap terbuka dan bersatu-padu di kalangan masyarakat |
ABM | Buku rujukan Tamadun Dunia (Oxford- Fajar) |
Refleksi | Pelajar dapat menjelaskan ciri-ciri yang sama dan berbeza dalam masyarakat Islam . |
Hari /Tarikh | Selasa/17 Januari 2012 |
Matapelajaran /Kelas | Sejarah/ 6AK3 |
Masa/Tempoh | 7:05 – 8:15 pagi |
Tajuk | Peranan Nabi Muhammad Membentuk Masyarakat |
Hasil Pembelajaran | Pada akhir pelajaran, pelajar dapat:
|
Pendekatan | Pebincangan , soal jawab |
Penerapan Unsur Nilai | Kegigihan dan bekerjasama |
ABM | Buku rujukan Tamadun Dunia (Oxford- Fajar) |
Refleksi | Pelajar dapat mengenalpasti kebijaksanaan Nabi menyatukan masyarakat. |
Hari /Tarikh | Selasa/17 Januari 2012 |
Matapelajaran /Kelas | Sejarah / 5K2 |
Masa/Tempoh | 9:45 – 10:20 |
Tajuk | Imperialisme di Burma dan Indo-China |
Hasil Pembelajaran | Pada akhir pelajaran, pelajar dapat:
|
Pendekatan | Perbincangan , soal jawab |
Penerapan Unsur Nilai | Cintakan tanah air |
ABM | Buku teks sejarah tingkatan 4 |
Refleksi | Pelajar dapat menghuraikan dengan jelas setiap satu perubahan oleh Imperialisme. |
Hari /Tarikh | Rabu/18 Januari 2012 |
Matapelajaran /Kelas | Sejarah / 5S1 |
Masa/Tempoh | 10:55 – 11:30 |
Tajuk | Perkembangan Nasionalisme di Asia Tenggara |
Hasil Pembelajaran | Pada akhir pelajaran, pelajar dapat:
|
Pendekatan | Perbincangan , soal jawab |
Penerapan Unsur Nilai | Berusaha gigih mempertahankan bangsa dan negara |
ABM | Buku teks sejarah tingkatan 4 |
Refleksi | Pelajar dapat mengenalpasti persamaan gerakan nasionalisme di Asia Tenggara |
Hari /Tarikh | Khamis/19 Januari 2012 |
Matapelajaran /Kelas | Sejarah/ 6AK1 |
Masa/Tempoh | 10:55 – 12:05 pagi |
Tajuk | Peranan Nabi Muhammad Membentuk Masyarakat |
Hasil Pembelajaran | Pada akhir pelajaran, pelajar dapat:
|
Pendekatan | Pebincangan , soal jawab |
Penerapan Unsur Nilai | Kegigihan dan bekerjasama |
ABM | Buku rujukan Tamadun Dunia (Oxford- Fajar) |
Refleksi | Pelajar dapat mengenalpasti persamaan dan perbezaan masyarakat di kedua-dua kota. |
Hari /Tarikh | Jumaat/20 Januari 2012 |
Matapelajaran /Kelas | Sejarah / 5S1 |
Masa/Tempoh | 7:05 – 8:15 pagi |
Tajuk | Gerakan Nasionalisme di Asia Tenggara |
Hasil Pembelajaran | Pada akhir pelajaran, pelajar dapat:
|
Pendekatan | Perbincangan , soal jawab |
Penerapan Unsur Nilai | Berusaha gigih mempertahankan bangsa dan negara |
ABM | Buku teks sejarah tingkatan 4 |
Refleksi | Pelajar dapat mengenalpasti perbezaan dan persamaan gerakan nasionalisme di Asia Tenggara. |
Hari /Tarikh | Jumaat/20 Januari 2012 |
Matapelajaran /Kelas | Sejarah / 5K2 |
Masa/Tempoh | 9:45 – 10:55 pagi |
Tajuk | Gerakan Nasionalisme di Asia Tenggara |
Hasil Pembelajaran | Pada akhir pelajaran, pelajar dapat:
|
Pendekatan | Perbincangan , soal jawab |
Penerapan Unsur Nilai | Berusaha gigih mempertahankan bangsa dan negara |
ABM | Buku teks sejarah tingkatan 4 |
Refleksi | Pelajar dapat mengenalpasti perbezaan system politik Imperialis dengan tempatan. |
Cikgu,
ReplyDeleteRPH untuk M1-3 kemas dan lengka.
Tahniah.