RANCANGAN PELAJARAN HARIAN minggu 6
Hari /Tarikh | Isnin/6 Februari 2012 |
Cuti Umum Mulidur Rasul | |
Hari /Tarikh | Selasa/7 Februari 2012 |
Matapelajaran /Kelas | Sejarah/ 6AK3 |
Masa/Tempoh | 7:05 – 8:15 pagi |
Tajuk | Masyarakat Islam di Eropah dan Nusantara |
Hasil Pembelajaran | Pada akhir pelajaran, pelajar dapat:
|
Pendekatan | Pebincangan , soal jawab |
Penerapan Unsur Nilai | Kegigihan dan bekerjasama |
ABM | Buku rujukan Tamadun Dunia (Oxford- Fajar) |
Refleksi | Pelajar dapat mengenalpasti wilayah Islam di Asia Tenggara dan di Eropah. |
Hari /Tarikh | Selasa/7 Februari 2012 |
Matapelajaran /Kelas | Sejarah / 5K2 |
Masa/Tempoh | 9:45 – 10:20 |
Tajuk | Penentangan Pemimpin Tempatan terhadap British |
Hasil Pembelajaran | Pada akhir pelajaran, pelajar dapat:
|
Pendekatan | Perbincangan , soal jawab |
Penerapan Unsur Nilai | Cintakan tanah air |
ABM | Buku teks sejarah tingkatan 5 |
Refleksi | Pelajar dapat menghuraikan isu-isu perjuangan masyarakat di Tanah Melayu. |
Hari /Tarikh | Rabu/8 Februari 2012 |
Matapelajaran /Kelas | Sejarah / 5S1 |
Masa/Tempoh | 10:55 – 11:30 |
Tajuk | Penentangan Pemimpin Tempatan terhadap British |
Hasil Pembelajaran | Pada akhir pelajaran, pelajar dapat:
|
Pendekatan | Perbincangan , soal jawab |
Penerapan Unsur Nilai | Berusaha gigih mempertahankan bangsa dan negara |
ABM | Buku teks sejarah tingkatan 5 |
Refleksi | Pelajar dapat menghuraikan ciri-ciri gerakan nasionalisme mengikut tahap. |
Hari /Tarikh | Khamis/9 Februari 2012 |
Matapelajaran /Kelas | Sejarah/ 6AK1 |
Masa/Tempoh | 10:55 – 12:05 pagi |
Tajuk | Pemerintahan dan Pentadbiran Islam di Zaman Nabi Muhammad s.a.w. |
Hasil Pembelajaran | Pada akhir pelajaran, pelajar dapat:
|
Pendekatan | Pebincangan , soal jawab |
Penerapan Unsur Nilai | Kegigihan dan bekerjasama |
ABM | Buku rujukan Tamadun Dunia (Oxford- Fajar) |
Refleksi | Pelajar dapat mengenalpasti kesan pemerintahan dan pentadbiran Rasulullah . |
Hari /Tarikh | Jumaat/10 Februari 2012 |
Matapelajaran /Kelas | Sejarah / 5S1 |
Masa/Tempoh | 7:05 – 8:15 pagi |
Tajuk | Peristiwa Penentangan Pemimpin Setempat. |
Hasil Pembelajaran | Pada akhir pelajaran, pelajardapat:
|
Pendekatan | Perbincangan , soal jawab |
Penerapan Unsur Nilai | Berusaha gigih mempertahankan bangsa dan negara |
ABM | Buku teks sejarah tingkatan 5 |
Refleksi | Pelajar dapat menghuraikan persamaan dan perbezaan dan persamaan gerakan penentangan oleh masyarakat setempat. |
Hari /Tarikh | Jumaat/10 Februari 2012 |
Matapelajaran /Kelas | Sejarah / 5K2 |
Masa/Tempoh | 9:45 – 10:55 pagi |
Tajuk | Peristiwa Penentangan Pemimpin Setempat. |
Pada akhir pelajaran, pelajardapat:
| |
Pendekatan | Perbincangan , soal jawab |
Penerapan Unsur Nilai | Berusaha gigih mempertahankan bangsa dan negara |
ABM | Buku teks sejarah tingkatan 5 |
Refleksi | Pelajar dapat menghuraikan persamaan dan perbezaan dan persamaan gerakan penentangan oleh masyarakat setempat. |
Hari /Tarikh | Khamis/11 Februari 2012 |
Matapelajaran /Kelas | Sejarah/ 6AK1 |
Masa/Tempoh | 10:55 – 12:05 pagi |
Tajuk | Pemerintahan dan Pentadbiran Islam di Zaman Khulafa al-Rasydin |
Hasil Pembelajaran | Pada akhir pelajaran, pelajar dapat:
|
Pendekatan | Pebincangan , soal jawab |
Penerapan Unsur Nilai | Kegigihan dan bekerjasama |
ABM | Buku rujukan Tamadun Dunia (Oxford- Fajar) |
Refleksi | Pelajar dapat mengenalpasti kesan pemerintahan dan pentadbiran Khulafa al-Rasyidin . |
No comments:
Post a Comment