RANCANGAN PELAJARAN HARIAN minggu 18
Hari /Tarikh
|
Isnin/30 April 2012
|
Matapelajaran /Kelas
|
Sejarah/5K2
|
Masa/Tempoh
|
11:55 – 12:40 t.hari
|
Tajuk
|
Persekutuan Tanah Melayu
|
Hasil Pembelajaran
|
Pada akhir pelajaran, pelajar
dapat:
1.
Menyatakan
latarbelakang pembentukan Persekutuan Tanah Melayu
2. Mengenalpasti ciri-ciri anah Melayu 1948. 3. Membuat perbandingan antara Malayan Union dengan Persekutuan Tanah Melayu |
Pendekatan
|
Pebincangan , soal jawab, Mengesan
maklumat
|
Penerapan Unsur Nilai
|
Bersikap terbuka dan bekerjasama
|
ABM
|
Buku Teks Tingkatan 5
|
Refleksi
|
Pelajar dapat menyenaraikan dan menjelaskan sekurang-kurangnya 3 contoh bagi
setiap kepentingan Persekutuan.
|
Hari /Tarikh
|
Selasa/1 Mei 2012
|
Cuti Umum - Hari Pekerja
|
|
Hari /Tarikh
|
Rabu/2 Mei 2012
|
Matapelajaran /Kelas
|
Sejarah/ 5K2
|
Masa/Tempoh
|
8:15 – 9:25 pagi
|
Tajuk
|
Latih-tubi : Malayan Union
|
Hasil Pembelajaran
|
Pada akhir pelajaran, pelajar
dapat:
1.
Menyatakan
cirri-ciri penting Malayan Union.
2.
Mengenalpasti
kehendak bagi setiap soalan berkaitan
yang
dikemukakan.
3. Mengenalpasti jawapan yang tepat bagi setiap soalan.
|
Pendekatan
|
Pebincangan , soal jawab
|
Penerapan Unsur Nilai
|
Kegigihan dan bekerjasama
|
ABM
|
Buku Sejarah Tingkatan 5 (DBP)
|
Refleksi
|
Pelajar dapat membuat penjelasan
tentang rasional dan faedah memimpin negara.
|
Hari /Tarikh
|
Rabu/2 Mei 2012
|
Matapelajaran /Kelas
|
Sejarah/ 6AK3
|
Masa/Tempoh
|
12:05 – 12:40
|
Tajuk
|
Tutorial – Ekonomi Islam
|
Hasil Pembelajaran
|
Pada akhir pelajaran, pelajar
dapat:
1
Menyatakan
maksud dan konsep ekonomi Islam.
2.
Mengenalpasti
pendapat sarjana tentang konsep Ekonomi
Islam.
3.
Membuat
perbandingan Ekonomi Islam dengan Barat.
|
Pendekatan
|
Pebincangan , soal jawab
|
Penerapan Unsur Nilai
|
Kegigihan dan bekerjasama
|
ABM
|
Buku Sejarah Tingkatan 5 (DBP)
|
Refleksi
|
Pelajar dapat membuat penilaian
tentang pentingnnya perkembangan ekonomi.
|
Hari /Tarikh
|
Khamis/3 Mei 2012
|
Matapelajaran /Kelas
|
Sejarah/ 6AK3
|
Masa
|
7:05 – 8:15 pagi
|
Tajuk
|
Ekonomi Islam
|
Hasil Pembelajaran
|
Pada akhir pelajaran, pelajar
dapat:
1.
Menyatakan
maksud dan konsep ekonomi Islam.
2.
Mengenalpasti
pendapat sarjana tentang konsep Ekonomi
Islam.
3.
Membuat
perbandingan Ekonomi Islam dengan Barat.
|
Pendekatan
|
Perbincangan , soal jawab
|
Penerapan Unsur Nilai
|
Cintakan tanah air, Patriotisme
|
ABM
|
Buku rujukan Tamadun Dunia
(Oxford- Fajar)
|
Refleksi
|
Pelajar dapat memberikan maksud
dan konsep Ekonomi Islam.
|
Hari /Tarikh
|
Khamis/ 3 Mei 2012
|
Matapelajaran /Kelas
|
Sejarah/ 5S1
|
Masa
|
9:45 – 10:20 pagi
|
Tajuk
|
Ulangkaji Sejarah t.4: Bab 1
hingga 4
|
Hasil Pembelajaran
|
Pada akhir pelajaran, pelajar
dapat:
1.
Menjawab
soalan kuiz dikemukakan.
2.
Mengenalpasti
fakta penting dan kata kunci dalam setiap bab dikaji.
3. Mencatat jawapan tepat bagi setiap soalan dikemukakan.
|
Pendekatan
|
Perbincangan , soal jawab
|
Penerapan Unsur Nilai
|
Cintakan tanah air, Patriotisme
|
ABM
|
Buku rujukan Tamadun Dunia
(Oxford- Fajar)
|
Refleksi
|
Pelajar dapat membuat penjelasan
yang rasional faedah-faedah menjadi pemimpin negara.
|
Hari /Tarikh
|
Khamis/3 Mei 2012
|
Matapelajaran /Kelas
|
Sejarah/ 6AK1
|
Masa
|
10:55 – 12:05 tengahari
|
Tajuk
|
Tamadun Dunia
|
Hasil Pembelajaran
|
Pada akhir pelajaran, pelajar
dapat:
1.
Menyatakan
contoh-contoh tamadun dunia.
2.
Menghuraikan
contoh setiap pencapaian dalam tamadun dunia.
3. Menganalisis proses pembentukan tamadun dunia
|
Pendekatan
|
Perbincangan , soal jawab
|
Penerapan Unsur Nilai
|
Cintakan tanah air, Patriotisme
|
ABM
|
Buku rujukan Tamadun Dunia
(Oxford- Fajar)
|
Refleksi
|
Pelajar dapat menyenaraikan dan menjelaskan sekurang-kurangnya 3 kepentingan
ketamadunan.
|
Hari/Tarikh
|
Jumaat/ 27 April 2012 – Tiada P & P ( tingkatan 6
rendah belum masuk)
|
No comments:
Post a Comment