Friday, June 15, 2012

RPH Minggu 24


RANCANGAN PELAJARAN HARIAN minggu 24
Hari /Tarikh
Isnin/11 Jun 2012
Matapelajaran /Kelas
Sejarah/ 6RK3
Masa/Tempoh
8:15 – 9:25 pagi
Tajuk
Masyarakat Agraria di Belanda
Hasil Pembelajaran
Pada akhir pelajaran, pelajar dapat:
     1.      Menyatakan maksud dan konsep Agraria.
     2.      Mengenalpasti cirri-ciri masyarakat Agraria di Belanda. 
     3.   Memberikan contoh setiap cirri masyarakat Agraria di Belanda.
Pendekatan
Pebincangan , soal jawab
Penerapan Unsur Nilai
Kegigihan dan bekerjasama
ABM
Sejarah Asia (Longman) dan Sejarah Tamadun Dunia (Oxford)
Refleksi
Pelajar dapat membuat penjelasan tentang contoh setiap cirri-ciri Agraria dalam masyarakat Belanda.


Hari /Tarikh
Isnin/11 Jun 2012
Matapelajaran /Kelas
Sejarah/5K2
Masa/Tempoh
11:55 – 12:40 t.hari
Tajuk
Pembetulan Kertas Peperiksaan Sejarah (Esei)
Hasil Pembelajaran
Pada akhir pelajaran, pelajar dapat:
      1.      Menyatakan kehendak setiap soalan.
      2.      Mengenalpasti isi-isi penting bagi setiap jawapan. 
      3.   Memberikan huraian dan contoh yang tepat.
Refleksi
Pelajar dapat menghasilkan skrip jawapan yang tepat.


Hari /Tarikh
Selasa/12 Jun 2012
Matapelajaran /Kelas
Sejarah/ 6RK3
Masa/Tempoh
7:05 – 8:15 pagi
Tajuk
Masyarakat Agraria  di China
Hasil Pembelajaran
Pada akhir pelajaran, pelajar dapat:
      1.      Menyatakan cirri-ciri masyarakat Agraria di China.
      2.      Mengenalpasti contoh setiap cirri masyarakat berkenaan. 
      3.   Membuat perbandingan cirri masyarakat di China dengan tempat lain.
Pendekatan
Pebincangan , soal jawab
Penerapan Unsur Nilai
Kegigihan dan bekerjasama
ABM
Buku model spm sejarah
Refleksi
Pelajar dapat membuat penjelasan tentang persamaan dan perbezaan masyarakat Agraria di China dan tempat lain.


Hari /Tarikh
Selasa/12 Jun  2012
Matapelajaran /Kelas
Sejarah/ 6AK1
Masa/Tempoh
9:45 – 10:55 pagi
Tajuk
Pembetulan Kertas Peperiksaan Sejarah
Hasil Pembelajaran
Pada akhir pelajaran, pelajar dapat:
      1.      Menyatakan kehendak setiap soalan.
      2.      Mengenalpasti isi-isi penting bagi setiap jawapan. 
      3.   Memberikan huraian dan contoh yang tepat.
Refleksi
Pelajar dapat menghasilkan skrip jawapan yang tepat.


Hari /Tarikh
Selasa/12 Jun  2012
Matapelajaran /Kelas
Sejarah/ 5S1
Masa/Tempoh
8:15 – 9:25 pagi
Tajuk
Pembetulan Kertas Peperiksaan Sejarah (Esei)
Hasil Pembelajaran
Pada akhir pelajaran, pelajar dapat:
      1.      Menyatakan kehendak setiap soalan.
      2.      Mengenalpasti isi-isi penting bagi setiap jawapan. 
      3.    Memberikan huraian dan contoh yang tepat.
Refleksi
Pelajar dapat menghasilkan skrip jawapan yang tepat.


Hari /Tarikh
Rabu/13 Jun 2012
Matapelajaran /Kelas
Sejarah / 6AK3
Masa/Tempoh
7:05 – 8:15 pagi
Tajuk
Pembetulan Kertas Peperiksaan Sejarah (Esei)
Hasil Pembelajaran
Pada akhir pelajaran, pelajar dapat:
      1.      Menyatakan kehendak setiap soalan.
      2.      Mengenalpasti isi-isi penting bagi setiap jawapan. 
      3.   Memberikan huraian dan contoh yang tepat.
Refleksi
Pelajar dapat menghasilkan skrip jawapan yang tepat.


Hari /Tarikh
Rabu/13 Jun 2012
Matapelajaran /Kelas
Sejarah/ 6RK3
Masa/Tempoh
9:45 – 10:55 pagi
Tajuk
Aktiviti Ekonomi Masyarakat Agraria 
Hasil Pembelajaran
Pada akhir pelajaran, pelajar dapat:
      1.    Menyatakan cirri-ciri ekonomi masyarakat Agraria .
      2.      Mengenalpasti contoh setiap cirri ekonomi masyarakat berkenaan. 
      3.   Membuat perbandingan cirri masyarakat di China dan di Belanda
Pendekatan
Pebincangan , soal jawab
Penerapan Unsur Nilai
Kegigihan dan bekerjasama
ABM
Buku model spm sejarah
Refleksi
Pelajar dapat membuat penjelasan tentang persamaan dan perbezaan masyarakat Agraria di China dan tempat lain.


Hari /Tarikh
Rabu/13 Jun 2012
Matapelajaran /Kelas
Sejarah/ 5S1
Masa/Tempoh
9:45 – 10:55 pagi
Tajuk
Pembetulan Kertas Peperiksaan Sejarah (Esei)
Hasil Pembelajaran
Pada akhir pelajaran, pelajar dapat:
      1.      Menyatakan kehendak setiap soalan.
      2.      Mengenalpasti isi-isi penting bagi setiap jawapan. 
      3.   Memberikan huraian dan contoh yang tepat.
Refleksi
Pelajar dapat menghasilkan skrip jawapan yang tepat.


Hari /Tarikh
Khamis/14 Jun  2012
Matapelajaran /Kelas
Sejarah/ 6AK1
Masa/Tempoh
11:30 – 12:40
Tajuk
Pembetulan Kertas Peperiksaan Sejarah (Esei)
Hasil Pembelajaran
Pada akhir pelajaran, pelajar dapat:
      1.      Menyatakan kehendak setiap soalan.
      2.      Mengenalpasti isi-isi penting bagi setiap jawapan. 
      3.   Memberikan huraian dan contoh yang tepat.
Refleksi
Pelajar dapat menghasilkan skrip jawapan yang tepat.


Hari /Tarikh
Jumaat/15 Jun 2012
Matapelajaran /Kelas
Sejarah/ 6AK3
Masa
7:05 – 8:15 pagi
Tajuk
Pembetulan Kertas Peperiksaan Sejarah (Esei)
Hasil Pembelajaran
Pada akhir pelajaran, pelajar dapat:
      1.      Menyatakan kehendak setiap soalan.
      2.      Mengenalpasti isi-isi penting bagi setiap jawapan. 
      3.   Memberikan huraian dan contoh yang tepat.
Refleksi
Pelajar dapat menghasilkan skrip jawapan yang tepat.


Hari /Tarikh
Jumaat/15 Jun 2012
Matapelajaran /Kelas
Sejarah/ 6RK3
Masa
8:15 – 9:25 pagi
Tajuk
Masyarakat Maritim – cirri-ciri
Hasil Pembelajaran
Pada akhir pelajaran, pelajar dapat:
      1.      Menyatakan cirri-ciri ekonomi masyarakat Maritim.
      2.      Menghuraikan cirri ekonomi masyarakat Maritim. 
      3.   Menganalisis kepentingan menjalankan aktiviti ekonomi kepada masyarakat.
Pendekatan
Perbincangan , soal jawab
Penerapan Unsur Nilai
Cintakan tanah air, Patriotisme
ABM
Buku rujukan Tamadun Dunia (Oxford- Fajar)
Refleksi
Pelajar dapat menyenaraikan dan  menjelaskan sekurang-kurangnya 1 contoh bagi setiap cirri masyarakat ini.




No comments:

Post a Comment