RANCANGAN PELAJARAN HARIAN minggu 24
Hari /Tarikh
|
Isnin/11 Jun 2012
|
Matapelajaran /Kelas
|
Sejarah/ 6RK3
|
Masa/Tempoh
|
8:15 – 9:25 pagi
|
Tajuk
|
Masyarakat Agraria di Belanda
|
Hasil Pembelajaran
|
Pada akhir pelajaran, pelajar dapat:
1.
Menyatakan
maksud dan konsep Agraria.
2.
Mengenalpasti
cirri-ciri masyarakat Agraria di Belanda.
3. Memberikan
contoh setiap cirri masyarakat Agraria di Belanda.
|
Pendekatan
|
Pebincangan , soal jawab
|
Penerapan Unsur Nilai
|
Kegigihan dan bekerjasama
|
ABM
|
Sejarah Asia (Longman) dan Sejarah Tamadun Dunia (Oxford)
|
Refleksi
|
Pelajar dapat membuat penjelasan tentang contoh setiap cirri-ciri
Agraria dalam masyarakat Belanda.
|
Hari /Tarikh
|
Isnin/11 Jun 2012
|
Matapelajaran /Kelas
|
Sejarah/5K2
|
Masa/Tempoh
|
11:55 – 12:40 t.hari
|
Tajuk
|
Pembetulan Kertas Peperiksaan Sejarah (Esei)
|
Hasil Pembelajaran
|
Pada akhir pelajaran, pelajar dapat:
1.
Menyatakan
kehendak setiap soalan.
2.
Mengenalpasti
isi-isi penting bagi setiap jawapan.
3. Memberikan
huraian dan contoh yang tepat.
|
Refleksi
|
Pelajar dapat menghasilkan skrip jawapan yang tepat.
|
Hari /Tarikh
|
Selasa/12 Jun 2012
|
Matapelajaran /Kelas
|
Sejarah/ 6RK3
|
Masa/Tempoh
|
7:05 – 8:15 pagi
|
Tajuk
|
Masyarakat Agraria
di China
|
Hasil Pembelajaran
|
Pada akhir pelajaran, pelajar dapat:
1.
Menyatakan
cirri-ciri masyarakat Agraria di China.
2.
Mengenalpasti
contoh setiap cirri masyarakat berkenaan.
3. Membuat
perbandingan cirri masyarakat di China dengan tempat lain.
|
Pendekatan
|
Pebincangan , soal jawab
|
Penerapan Unsur Nilai
|
Kegigihan dan bekerjasama
|
ABM
|
Buku model spm sejarah
|
Refleksi
|
Pelajar dapat membuat penjelasan tentang persamaan dan
perbezaan masyarakat Agraria di China dan tempat lain.
|
|
|
Hari /Tarikh
|
Selasa/12 Jun 2012
|
Matapelajaran /Kelas
|
Sejarah/ 6AK1
|
Masa/Tempoh
|
9:45 – 10:55 pagi
|
Tajuk
|
Pembetulan Kertas Peperiksaan Sejarah
|
Hasil Pembelajaran
|
Pada akhir pelajaran, pelajar dapat:
1.
Menyatakan
kehendak setiap soalan.
2.
Mengenalpasti
isi-isi penting bagi setiap jawapan.
3. Memberikan
huraian dan contoh yang tepat.
|
Refleksi
|
Pelajar dapat menghasilkan skrip jawapan yang tepat.
|
Hari /Tarikh
|
Selasa/12 Jun 2012
|
Matapelajaran /Kelas
|
Sejarah/ 5S1
|
Masa/Tempoh
|
8:15 – 9:25 pagi
|
Tajuk
|
Pembetulan Kertas Peperiksaan Sejarah (Esei)
|
Hasil Pembelajaran
|
Pada akhir pelajaran, pelajar dapat:
1.
Menyatakan
kehendak setiap soalan.
2.
Mengenalpasti
isi-isi penting bagi setiap jawapan.
3. Memberikan
huraian dan contoh yang tepat.
|
Refleksi
|
Pelajar dapat menghasilkan skrip jawapan yang tepat.
|
Hari /Tarikh
|
Rabu/13 Jun 2012
|
Matapelajaran /Kelas
|
Sejarah / 6AK3
|
Masa/Tempoh
|
7:05 – 8:15 pagi
|
Tajuk
|
Pembetulan Kertas Peperiksaan Sejarah (Esei)
|
Hasil Pembelajaran
|
Pada akhir pelajaran, pelajar dapat:
1.
Menyatakan
kehendak setiap soalan.
2.
Mengenalpasti
isi-isi penting bagi setiap jawapan.
3. Memberikan
huraian dan contoh yang tepat.
|
Refleksi
|
Pelajar dapat menghasilkan skrip jawapan yang tepat.
|
Hari /Tarikh
|
Rabu/13 Jun 2012
|
Matapelajaran /Kelas
|
Sejarah/ 6RK3
|
Masa/Tempoh
|
9:45 – 10:55 pagi
|
Tajuk
|
Aktiviti Ekonomi Masyarakat Agraria
|
Hasil Pembelajaran
|
Pada akhir pelajaran, pelajar dapat:
1.
Menyatakan
cirri-ciri ekonomi masyarakat Agraria .
2.
Mengenalpasti
contoh setiap cirri ekonomi masyarakat berkenaan.
3. Membuat
perbandingan cirri masyarakat di China dan di Belanda
|
Pendekatan
|
Pebincangan , soal jawab
|
Penerapan Unsur Nilai
|
Kegigihan dan bekerjasama
|
ABM
|
Buku model spm sejarah
|
Refleksi
|
Pelajar dapat membuat penjelasan tentang persamaan dan
perbezaan masyarakat Agraria di China dan tempat lain.
|
Hari /Tarikh
|
Rabu/13 Jun 2012
|
Matapelajaran /Kelas
|
Sejarah/ 5S1
|
Masa/Tempoh
|
9:45 – 10:55 pagi
|
Tajuk
|
Pembetulan Kertas Peperiksaan Sejarah (Esei)
|
Hasil Pembelajaran
|
Pada akhir pelajaran, pelajar dapat:
1.
Menyatakan
kehendak setiap soalan.
2.
Mengenalpasti
isi-isi penting bagi setiap jawapan.
3. Memberikan
huraian dan contoh yang tepat.
|
Refleksi
|
Pelajar dapat menghasilkan skrip jawapan yang tepat.
|
|
|
Hari /Tarikh
|
Khamis/14 Jun 2012
|
Matapelajaran /Kelas
|
Sejarah/ 6AK1
|
Masa/Tempoh
|
11:30 – 12:40
|
Tajuk
|
Pembetulan Kertas Peperiksaan Sejarah (Esei)
|
Hasil Pembelajaran
|
Pada akhir pelajaran, pelajar dapat:
1.
Menyatakan
kehendak setiap soalan.
2.
Mengenalpasti
isi-isi penting bagi setiap jawapan.
3. Memberikan
huraian dan contoh yang tepat.
|
Refleksi
|
Pelajar dapat menghasilkan skrip jawapan yang tepat.
|
|
|
Hari
/Tarikh
|
Jumaat/15
Jun 2012
|
Matapelajaran /Kelas
|
Sejarah/ 6AK3
|
Masa
|
7:05 – 8:15 pagi
|
Tajuk
|
Pembetulan Kertas Peperiksaan Sejarah (Esei)
|
Hasil Pembelajaran
|
Pada akhir pelajaran, pelajar dapat:
1.
Menyatakan
kehendak setiap soalan.
2.
Mengenalpasti
isi-isi penting bagi setiap jawapan.
3. Memberikan
huraian dan contoh yang tepat.
|
Refleksi
|
Pelajar dapat menghasilkan skrip jawapan yang tepat.
|
|
|
Hari
/Tarikh
|
Jumaat/15
Jun 2012
|
Matapelajaran /Kelas
|
Sejarah/ 6RK3
|
Masa
|
8:15 – 9:25 pagi
|
Tajuk
|
Masyarakat Maritim – cirri-ciri
|
Hasil Pembelajaran
|
Pada akhir pelajaran, pelajar dapat:
1.
Menyatakan
cirri-ciri ekonomi masyarakat Maritim.
2.
Menghuraikan
cirri ekonomi masyarakat Maritim.
3. Menganalisis
kepentingan menjalankan aktiviti ekonomi kepada masyarakat.
|
Pendekatan
|
Perbincangan , soal jawab
|
Penerapan Unsur Nilai
|
Cintakan tanah air, Patriotisme
|
ABM
|
Buku rujukan Tamadun Dunia (Oxford- Fajar)
|
Refleksi
|
Pelajar dapat menyenaraikan dan menjelaskan sekurang-kurangnya 1 contoh bagi
setiap cirri masyarakat ini.
|
No comments:
Post a Comment