Friday, September 7, 2012

RANCANGAN PELAJARAN HARIAN minggu 36

Hari /Tarikh

Isnin/3 September 2012

Matapelajaran /Kelas

Sejarah/ 6RK3

Masa/Tempoh

8:15 – 9:25 pagi

Tajuk

Nasionalisme di India

Hasil Pembelajaran

Pada akhir pelajaran, pelajar dapat:

  1. Menyatakan maksud Nasionalisme
  2. Mengenalpasti contoh berlakunya Nasionlisme di India.
  3. Menganalisis sebab berlakunya Nasionalisme di India

Pendekatan

Perbincangan, soal jawab

Penerapan Unsur Nilai

Bekerjasama

ABM

Sejarah Tamadun Dunia(Pelangi)

Refleksi

Pelajar dapat menjawab sekurang-kurangnya 3 soalan yang dikemukakan dengan tepat .

  

Hari /Tarikh

Isnin/3 September 2012

Matapelajaran /Kelas

Sejarah/5K2

Masa/Tempoh

10:20 – 11:20

Tajuk

Peperiksaan Percubaan SPM

  

Hari /Tarikh

Selasa/4 September 2012

Matapelajaran /Kelas

Sejarah/ 6RK3

Masa/Tempoh

7:05 – 8:15 pagi

Tajuk

Transformasi Masyarakat

Hasil Pembelajaran

Pada akhir pelajaran, pelajar dapat:

  1. Menyatakan aspek Transformasi Masyarakat akibat Nasionalisme.
  2. Mengenalpasti contoh Transformasi berkenaan.
  3. Menganalisis kesan berlakunyakan Transformasi Masyarakat

Pendekatan

Perbincangan, soal jawab

Penerapan Unsur Nilai

Bekerjasama

ABM

Sejarah Tamadun Dunia(Pelangi)

Refleksi

Pelajar dapat menjawab sekurang-kurangnya 3 soalan yang dikemukakan dengan tepat .

  

Hari /Tarikh

Selasa/4 September 2012

Matapelajaran /Kelas

Sejarah/ 6AK1

Masa/Tempoh

12:05 – 12:40

Tajuk

Peperiksaan Percubaan STPM

  

Hari /Tarikh

Selasa/4 September 2012

Matapelajaran /Kelas

Sejarah/ 5S1

Masa/Tempoh

8:15 – 9:25 pagi

Tajuk

Peperiksaan Percubaan SPM

  

Hari /Tarikh

Rabu/5 September 2012

Matapelajaran /Kelas

Sejarah / 6AK3

Masa/Tempoh

7:05 – 8:15 pagi

Tajuk

Peperiksaan Percubaan STPM

  

Hari /Tarikh

Rabu/5 September 2012

Matapelajaran /Kelas

Sejarah/ 6RK3

Masa/Tempoh

9:45 – 10:55 pagi

Tajuk

Bab 4 ; Transformasi Masyarakat di China

Hasil Pembelajaran

Pada akhir pelajaran, pelajar dapat:

  1. Menyatakan aspek transformasi berlaku di China.
  2. Mengenalpasti Contoh setiap aspek itu dalam konteks Negara China
  3. Menganalisis kesan Transformasi Masyarakat di China

Pendekatan

Perbincangan, soal jawab

Penerapan Unsur Nilai

Bekerjasama

ABM

Buku teks sejarah Tamadun Dunia

Refleksi

Pelajar dapat menjawab sekurang-kurang 3 soalan berkaitan setiap satu aspek dengan tepat..

  

Hari /Tarikh

Khamis/6 September 2012

Matapelajaran /Kelas

Sejarah/ 5S1

Masa/Tempoh

9:45 – 10:55 pagi

Tajuk

Peperiksaan Percubaan SPM

  

Hari /Tarikh

Khamis/6 September 2012

Matapelajaran /Kelas

Sejarah / 6AK1

Masa/Tempoh

11:55 – 12:40 t.hari

Tajuk

Peperiksaan Percubaan STPM

  

Hari /Tarikh

Jumaat/7 September 2012

Matapelajaran /Kelas

Sejarah / 6AK1

Masa/Tempoh

7:05 – 8:15pagi

Tajuk

Peperiksaan Percubaan STPM

  

Hari /Tarikh

Jumaat/7 September 2012

Matapelajaran /Kelas

Sejarah/ 6RK3

Masa/Tempoh

8:15 – 9:25 pagi

Tajuk

Bab 4 ; Konflik Antarabangsa – Perang Dunia Pertama

Hasil Pembelajaran

Pada akhir pelajaran, pelajar dapat:

  1. Menyatakan latar belakang Perang ini.
  2. Mengenalpasti sebab berlakunya Perang ini.
  3. Menganalisis kesan Perang Dunia Pertama.

Pendekatan

Perbincangan, soal jawab

Penerapan Unsur Nilai

Bekerjasama

ABM

Buku teks sejarah Tamadun Dunia

Refleksi

Pelajar dapat menyenaraikan contoh kesan perang ini mengikut aspek dengan tepat.


 


 


 

1 comment: