RANCANGAN PELAJARAN HARIAN minggu 37
Hari
/Tarikh
|
Isnin/10
September 2012
|
Matapelajaran
/Kelas
|
Sejarah/
6RK3
|
Masa/Tempoh
|
8:15
– 9:25 pagi
|
Tajuk
|
Perang
Dunia Kedua
|
Hasil
Pembelajaran
|
Pada
akhir pelajaran, pelajar dapat:
1.
Menyatakan
latar belakang Perang Dunia Kedua.
2.
Mengenalpasti
sebab-sebab meletusnya Perang Dunia Kedua.
3.
Menganalisis
kesan Perang Dunia Kedua
|
Pendekatan
|
Perbincangan,
soal jawab
|
Penerapan
Unsur Nilai
|
Bekerjasama
|
ABM
|
Sejarah
Tamadun Dunia(Pelangi)
|
Refleksi
|
Pelajar
dapat menjawab sekurang-kurangnya 3 soalan yang dikemukakan dengan tepat .
|
Hari
/Tarikh
|
Isnin/10
September 2012
|
Matapelajaran
/Kelas
|
Sejarah/5K2
|
Masa/Tempoh
|
10:20
– 11:20
|
Tajuk
|
Peperiksaan
Percubaan SPM
|
Hari
/Tarikh
|
Selasa/11
September 2012
|
Matapelajaran
/Kelas
|
Sejarah/
6RK3
|
Masa/Tempoh
|
7:05
– 8:15 pagi
|
Tajuk
|
Dekolonisasi
di China
|
Hasil
Pembelajaran
|
Pada
akhir pelajaran, pelajar dapat:
1.
Menyatakan
maksud Dekolonisasi.
2.
Mengenalpasti
proses Dekolonisasi yang berlaku di China.
3.
Menganalisis
kejayaan gerakan nasionalisme di China mencapai dekolonisasi
|
Pendekatan
|
Perbincangan,
soal jawab
|
Penerapan
Unsur Nilai
|
Bekerjasama
|
ABM
|
Sejarah
Tamadun Dunia(Pelangi)
|
Refleksi
|
Pelajar
dapat menjawab sekurang-kurangnya 3 soalan yang dikemukakan dengan tepat .
|
|
|
Hari
/Tarikh
|
Selasa/11
September 2012
|
Matapelajaran
/Kelas
|
Sejarah/
6AK1
|
Masa/Tempoh
|
12:05
– 12:40
|
Tajuk
|
Peperiksaan
Percubaan STPM
|
|
|
Hari
/Tarikh
|
Selasa/11
September 2012
|
Matapelajaran
/Kelas
|
Sejarah/
5S1
|
Masa/Tempoh
|
8:15
– 9:25 pagi
|
Tajuk
|
Peperiksaan
Percubaan SPM
|
|
|
Hari
/Tarikh
|
Rabu/12
September 2012
|
Matapelajaran
/Kelas
|
Sejarah
/ 6AK3
|
Masa/Tempoh
|
7:05
– 8:15 pagi
|
Tajuk
|
Peperiksaan
Percubaan STPM
|
|
|
Hari
/Tarikh
|
Rabu/12
September 2012
|
Matapelajaran
/Kelas
|
Sejarah/
6RK3
|
Masa/Tempoh
|
9:45
– 10:55 pagi
|
Tajuk
|
Bab
4 ; Dekolonisasi di India
|
Hasil
Pembelajaran
|
Pada
akhir pelajaran, pelajar dapat:
1.
Menyatakan
maksud Dekolonisasi.
2.
Mengenalpasti
proses Dekolonisasi yang berlaku di China.
3.
Menganalisis
kejayaan gerakan nasionalisme di China mencapai dekolonisasi
|
Pendekatan
|
Perbincangan,
soal jawab
|
Penerapan
Unsur Nilai
|
Bekerjasama
|
ABM
|
Buku
teks sejarah Tamadun Dunia
|
Refleksi
|
Pelajar
dapat menjawab sekurang-kurang 3 soalan berkaitan setiap satu aspek dengan tepat..
|
|
|
Hari
/Tarikh
|
Khamis/13
September 2012
|
Matapelajaran
/Kelas
|
Sejarah/
5S1
|
Masa/Tempoh
|
9:45
– 10:55 pagi
|
Tajuk
|
Perbincangan
- Pembetulan Kertas Soalan Objekif peperiksaan Percubaan SPM
|
|
|
Hari
/Tarikh
|
Khamis/13
September 2012
|
Matapelajaran
/Kelas
|
Sejarah
/ 6AK1
|
Masa/Tempoh
|
11:55
– 12:40 t.hari
|
Tajuk
|
Peperiksaan
Percubaan STPM
|
|
|
Hari
/Tarikh
|
Jumaat/14
September 2012
|
Matapelajaran
/Kelas
|
Sejarah
/ 6AK3
|
Masa/Tempoh
|
7:05
– 8:15pagi
|
Tajuk
|
Perbincangan
- Pembetulan Kertas Soalan peperiksaan
Percubaan STPM
|
|
|
Hari
/Tarikh
|
Jumaat/14
September 2012
|
Matapelajaran
/Kelas
|
Sejarah/
6RK3
|
Masa/Tempoh
|
8:15
– 9:25 pagi
|
Tajuk
|
Bab
4 ; Dekolonisasi
|
Hasil
Pembelajaran
|
Pada
akhir pelajaran, pelajar dapat:
1.
Menyatakan
gerakan Dekolonisasi di dunia
2.
Mengenalpasti
sebab berlakunya gerakan ini.
3.
Menganalisis
kesan Dekolonisasi.
|
Pendekatan
|
Perbincangan,
soal jawab
|
Penerapan
Unsur Nilai
|
Bekerjasama
|
ABM
|
Buku
teks sejarah Tamadun Dunia
|
Refleksi
|
Pelajar
dapat menyenaraikan contoh kesan Dekolonisasi ini mengikut aspek dengan
tepat.
|
No comments:
Post a Comment