RANCANGAN PELAJARAN HARIAN minggu 19
Hari /Tarikh
|
Isnin
/5 Mei 2014
|
Matapelajaran /Kelas
|
Sejarah/
6AK3
|
Masa
|
7:05-8:15
pagi
|
Tajuk
|
Kejatuhan Empayar Turki Uthmaniyah
|
Hasil Pembelajaran
|
Pada akhir pelajaran, pelajar dapat:
1. Mengenalpasti wilayah Empayar Turki
Uthmaniyah.
2. Mengemukakan factor penyebab kejatuhan
Empayar Turki Uthmaniyah.
3. Menghuraikan setiap satu faktordengan
tepat .
|
Pendekatan
|
Soal-jawab,
perbincangan, Mengesan maklumat
|
Penerapan
Unsur Nilai
|
Kegigihan,
Cintakan Tanahair
|
ABM
|
Teks
Tamadun Islam (Longman)
|
Refleksi
|
Pelajar
dapat menghuraikan factor yang disenaraikan dengan tepat.
|
Hari /Tarikh
|
Isnin
/5 Mei 2014
|
Matapelajaran /Kelas
|
Sejarah/
4S3
|
Masa
|
9:45
– 10:55 pagi
|
Tajuk
|
Hijrah
|
Hasil Pembelajaran
|
Pada akhir pelajaran, pelajar dapat:
1. Menjelaskan konsep Hijrah.
2. Mengemukakan sebab peristiwa hijrah.
3. Mengenalpasti proses berlakunya Hijrah .
|
Pendekatan
|
Penerangan
guru, Soal-jawab
|
Penerapan
Unsur Nilai
|
Ketabahan,
Tolong menolong
|
ABM
|
Teks
Sejarah Tingkatan 4 (DBP)
|
Refleksi
|
Pelajar
dapat menjelaskan sebab dan rasionalnya
peristiwa hijrah dalam Islam
|
Hari /Tarikh
|
Isnin
/5 Mei 2014
|
Matapelajaran /Kelas
|
Sejarah/
6AK3
|
Masa
|
12:05
– 12:40 t.hari
|
Tajuk
|
Analisis soalan peperiksaan STPM
Sejarah
|
Hari /Tarikh
|
Selasa/6
Mei 2014
|
Matapelajaran /Kelas
|
Sejarah/
6AK3
|
Masa/Tempoh
|
7:05
– 8:15 pagi
|
Tajuk
|
Pakej ulangkaji
|
Hari /Tarikh
|
Rabu/7
Mei 2014
|
Matapelajaran /Kelas
|
Sejarah/
6AK3
|
Masa/Tempoh
|
11:30
– 12:30 t.hari
|
Tajuk
|
Pakej Ulangkaji
|
Hari /Tarikh
|
Khamis/8
Mei 2014
|
Matapelajaran /Kelas
|
Sejarah/6AK3
|
Masa/Tempoh
|
7:05
– 8:15 pagi
|
Tajuk
|
Pakej Ulangkaji
|
Hari /Tarikh
|
Khamis
/8 Mei 2014
|
Matapelajaran /Kelas
|
Sejarah/
6AK3
|
Masa
|
10:55-
11:30 pagi
|
Tajuk
|
Tutorial: Nasionalisme Di Mesir
|
Hari /Tarikh
|
Jumaat/9
Mei 2014
|
Matapelajaran /Kelas
|
Sejarah/
4S3
|
Masa
|
10:40
– 11:40 pagi
|
Tajuk
|
Piagam Madinah
|
Hasil Pembelajaran
|
Pada akhir pelajaran, pelajar dapat:
1. Menjelaskan isi dan kandungan Pagam
Madinah..
2. Mengemukakan kepentingan Piagam Madinah.
.
|
Pendekatan
|
Soal
jawab, perbincangan
|
Penerapan
Unsur Nilai
|
Hormat-menghormati,
Kegigihan
|
ABM
|
Teks
Sejarah Tingkatan 4 (DBP)
|
Refleksi
|
Pelajardapaat
menyenaraikan kepentingan Piagam Madinah dengan tepat.
|
No comments:
Post a Comment