RANCANGAN PELAJARAN HARIAN minggu 4
Hari /Tarikh
|
Isnin
/26 Januari 2015
|
Tiada P
& P
|
Tingkatan 6 Rendah belum melapor diri
|
Hari /Tarikh
|
Selasa
/27 Januari 2015
|
Matapelajaran /Kelas
|
Sejarah/
5S3
|
Masa
|
7:05
– 8:15 pagi
|
Tajuk
|
Nasionalisme di Asia Tenggara
|
Hasil Pembelajaran
|
Pada akhir pelajaran, pelajar dapat:
1. Menjelaskan
konsep Nasionalisme.
2. Mengesan
factor-faktor kemunculan Nasionalisme.
3. Menganalisis
factor kemunculan Nasionalisme di Negara Asia Tenggara.
|
Pendekatan
|
Penerangan
. mengesan maklumat
|
Penerapan
Unsur Nilai
|
Berusaha
mamajukan diri
|
ABM
|
Teks
Sejarah Tingkatan 5 (DBP)
|
Refleksi
|
Pelajar
dapat memberikan sekurang-kurangnya 3 contoh factor kemunculan Nasionaisme di
Asia Tenggara
|
|
|
Hari /Tarikh
|
Selasa
/27 Januari 2015
|
Matapelajaran /Kelas
|
Sejarah/
6AK2
|
Masa
|
11:30
– 12:40 t.hari
|
Tajuk
|
Taklimat tentang Kerja Kursus
Sejarah 940/4
|
Hasil Pembelajaran
|
Pada akhir pelajaran, pelajar dapat:
1. Menjelaskan
keperluan Kerka Kursus.
2. Menjelaskan
peraturan perlaksanaan Kerja Kursus.
|
Pendekatan
|
Penerangan
. mengesan maklumat
|
Penerapan
Unsur Nilai
|
Hormat-menghormati
|
ABM
|
Manual
Perlaksanaan Kerja Kursus
|
Refleksi
|
Pelajar
dapat memahami dan mengetahui kehendak dan keperluan Kerja Kursus Sejarah
|
|
|
Hari /Tarikh
|
Rabu
/28 Januari 2015
|
Matapelajaran /Kelas
|
Sejarah/
6AK2
|
Masa
|
9:45
– 10:55 pagi
|
Tajuk
|
Penerangan tentang Tema dan Tajuk
Kerja Kursus
|
Hasil Pembelajaran
|
Pada akhir pelajaran, pelajar dapat:
1. Memahami skop setiap Tema yang dimaksudkan.
2. Menentukan Tajuk Kajian Kerja Kursus Sejarah yang
dipilih.
|
Pendekatan
|
Penerangan
. mengesan maklumat
|
Penerapan
Unsur Nilai
|
Berusaha
mamajukan diri
|
ABM
|
Manual
Perlaksanaan Kerja Kursus
|
Refleksi
|
Pelajar
dapat memilih tajuk Kerja Kursus yang dikaji.
|
|
|
Hari /Tarikh
|
Khamis/29
Januari 2015
|
Matapelajaran /Kelas
|
Sejarah/
5S3
|
Masa/Tempoh
|
8.15
– 9.25 pagi
|
Tajuk
|
Nasionalisme
di Negara –negara Asia Tenggara
|
Hasil Pembelajaran
|
Pada akhir pelajaran, pelajar dapat:
1. Menyatakan 2 tahap Nasionalisme di Asia Tenggara.
2. Menyenaraikan ciri-ciri setiap tahap Nasionalisme.
3. Menganalisis kesan Nasionalisme di Asia Tenggara.
|
Pendekatan
|
Penerangan
. perbincangan
|
Penerapan
Unsur Nilai
|
Menghargai
warisan bangsa
|
ABM
|
Teks
Tamadun Islam (Longman)
|
Refleksi
|
Pelajar
dapat menyenaraikan sekurang-kurangnya 3 ciri Nasionalisme mengikut tahap.
|
|
|
Hari /Tarikh
|
Khamis/29
Januari 2015
|
Matapelajaran /Kelas
|
Sejarah/6AK3
|
Masa/Tempoh
|
7:05
– 8:15 pagi
|
Tajuk
|
Kaedah
membuat Kajian
|
Hasil Pembelajaran
|
Pada
akhir pelajaran, pelajar dapat:
1. Memahami kehendak dan objektif
Kajian.
2. Mengetahui kaedah-kaedah dalam
kajian Sejarah.
|
Pendekatan
|
Penerangan
. perbincangan
|
Penerapan
Unsur Nilai
|
Menghargai
warisan bangsa
|
ABM
|
Manual
PBS calon
|
Refleksi
|
Pelajar
dapat memilih kaedah kajian mengikut kesesuaian tajuk kajian.
|
|
|
Hari /Tarikh
|
Jumaat/
30 Januari 2015
|
Matapelajaran /Kelas
|
Sejarah/6AK2
|
Masa/Tempoh
|
10:40-11:40
pagi
|
Tajuk
|
Membuat
rujukan dan Nota Hujung
|
Hasil Pembelajaran
|
Pada
akhir pelajaran, pelajar dapat:
1. Menulis
dengan tepat setiap butiran yang wajib dicatat ketika membuat rujukan atau
bibliografi.
2.
Mencatat dengan tepat kaedah menulis Nota
Hujung.
|
Pendekatan
|
Penerangan
. perbincangan
|
Penerapan
Unsur Nilai
|
Menghargai
warisan bangsa
|
ABM
|
Manual
KK Sejarah STPM
|
Refleksi
|
Pelajar
dapat mencatat rujukan, bibliografi dan nota hujung dengan tepat.
|
No comments:
Post a Comment