RANCANGAN PELAJARAN HARIAN minggu 16
Hari /Tarikh | Isnin/18 April 2011 |
Matapelajaran /Kelas | Sejarah / 4S1 |
Masa/Tempoh | 7:05 – 8:15 pagi |
Tajuk | Perjanjian Aqabah I dan Perjanjian Aqabah II |
Hasil Pembelajaran | Pada akhir pelajaran, pelajar dapat:
|
Pendekatan | Penerangan . mengesan maklumat |
Penerapan Unsur Nilai | Menghargai warisan bangsa |
ABM | Teks Sejarah Tingkatan 4 |
Refleksi | Pelajar dapat menjawab dengan tepat soalan berkaitan topic ini . |
Hari /Tarikh | Isnin/18 April 2011 |
Matapelajaran /Kelas | Sejarah /4S4 |
Masa/Tempoh | 12:05- 12:40 tengahari |
Tajuk | Reaksi Masyarakat Arab terhadap Islam |
Hasil Pembelajaran | Pada akhir pelajaran, pelajar dapat:
|
Pendekatan | Penerangan . mengesan maklumat |
Penerapan Unsur Nilai | Menghargai warisan bangsa |
ABM | Teks Sejarah Tingkatan 4 |
Refleksi | Pelajar dapat menyatakan reaksi dan sebab setiap reaksi berkenaan dengan tepat. |
Hari /Tarikh | Selasa/19 April 2011 |
Matapelajaran /Kelas | Sejarah 1/ 6AK3 |
Masa/Tempoh | 8:15- 9:25 pg |
Tajuk | Tema 4: Konsep dan Prinsip Ekonomi Islam |
Hasil Pembelajaran | Pada akhir pelajaran, pelajar dapat:
|
Pendekatan | Penerangan . mengesan maklumat |
Penerapan Unsur Nilai | Keberanian, Bekerjasama |
ABM | Teks Sejarah Tamadun Islam |
Refleksi | Pelajar dapat memberikan konsep berkenaan dengan tepat. |
Hari /Tarikh | Selasa/19 April 2011 |
Matapelajaran /Kelas | Sejarah/ 4S1 |
Masa/Tempoh | 9:45 – 10:20 pagi |
Tajuk | Hijrah dan kepentingannya |
Hasil Pembelajaran | Pada akhir pelajaran, pelajar dapat:
|
Pendekatan | Penerangan . soal-jawab |
Penerapan Unsur Nilai | Hormat-menghormati |
ABM | Teks Sejarah Tingkatan 4 |
Refleksi | Pelajar dapat menyatakan sekurang-kurangnya 5 tujuan Hijrah dan kepentingannya. |
Hari /Tarikh | Rabu/20 April 2011 |
Matapelajaran /Kelas | Sejarah /4S4 |
Masa/Tempoh | 7:05 – 8:15 pagi |
Tajuk | Penentangan Masyarakat Arab Quraisy terhadap Islam |
Hasil Pembelajaran | Pada akhir pelajaran, pelajar dapat:
|
Pendekatan | Penerangan . soal-jawab |
Penerapan Unsur Nilai | Keimanan, Hormat-menghormati |
ABM | Teks Sejarah Tingkatan 4 |
Refleksi | Pelajar dapat menyatakan reaksi yang tepat dan menyenaraikan sekurang-kurangnya 3 cara mengatasinya. |
Hari /Tarikh | Rabu/20 April 2011 |
Matapelajaran /Kelas | Sejarah 1/6Ak1 |
Masa/Tempoh | 9:45 – 10:55 pagi |
Tajuk | Pemerintahan Kerajaan Abbasiyah |
Hasil Pembelajaran | Pada akhir pelajaran, pelajaar dapat:
|
Pendekatan | Penerangan . soal-jawab |
Penerapan Unsur Nilai | Bertanggungjawab, |
ABM | Teks Tamadun Islam (Longman) |
Refleksi | Pelajar dapat menyenaraikan persamaan dan perbezaan corak pemerintahan kerajaan ini dengan kerajaan terdahulu. |
Hari /Tarikh | Khamis/21 April 2011 |
Matapelajaran /Kelas | Sejarah 1/6AK3 |
Masa/Tempoh | 12:05 – 12:40 t.hari |
Tajuk | Baitulmal |
Hasil Pembelajaran | Pada akhir pelajaran, pelajar dapat;
|
Pendekatan | Penerangan . soal-jawab |
Penerapan Unsur Nilai | Ketelitian, Tolong-menolong |
ABM | Teks Tamadun Islam (Longman) |
Refleksi | Pelajar dapat menyenaraikan sumber-sumber Baitulmal dan fungsi dengan tepat. |
No comments:
Post a Comment