RANCANGAN PELAJARAN HARIAN minggu 27
Hari /Tarikh | Isnin/4 Julai 2011 |
Matapelajaran /Kelas | Sejarah 1/ 6RK3 |
Masa/Tempoh | 7:05 – 8:15 pagi |
Tajuk | Tema 2 : 1. Perkembangan Negara Kota |
Hasil Pembelajaran | Pada akhir pelajaran, pelajar dapat;
|
Pendekatan | Penerangan . soal-jawab |
Penerapan Unsur Nilai | Ketelitian, Tolong-menolong |
ABM | Teks Tamadun Islam (Longman) |
Refleksi | Pelajar dapat memberikan contoh dan bukti serta menjawab dengan tepat soalan dikemukakan |
Hari /Tarikh | Isnin/4 Julai 2011 |
Matapelajaran /Kelas | Sejarah 1 /6AK3 |
Masa/Tempoh | 10:55- 11:30 pagi |
Tajuk | Tema 5 : Konsep Pendidikan Islam |
Hasil Pembelajaran | Pada akhir pelajaran, pelajar dapat;
|
Pendekatan | Penerangan . soal-jawab |
Penerapan Unsur Nilai | Ketelitian, Tolong-menolong |
ABM | Teks Tamadun Islam (Longman) |
Refleksi | Pelajar dapat mengenalpasti kepentingan pendidikan Islam |
Hari /Tarikh | Selasa/5 Julai 2011 |
Matapelajaran /Kelas | Sejarah 1/6Ak3 |
Masa/Tempoh | 7:05 – 8:15 pagi |
Tajuk | Kaedah dan Perlaksanaan Pendidikan Islam |
Hasil Pembelajaran | Pada akhir pelajaran, pelajar dapat;
|
Pendekatan | Penerangan . soal-jawab |
Penerapan Unsur Nilai | Ketelitian, Tolong-menolong |
ABM | Teks Tamadun Islam (Longman) |
Refleksi | Pelajar dapat mengenalpasti berkaitan perlaksanaan pendidikan Islam dan dapat menjawab soalan dikemukakan dengan tepat. |
Hari /Tarikh | Selasa/5 Julai 2011 |
Matapelajaran /Kelas | Sejarah 1/6RK1 |
Masa/Tempoh | 9:45 – 10:55 pagi |
Tajuk | Tema 2:1 : Perkembangan Negara Kota |
Hasil Pembelajaran | Pada akhir pelajaran, pelajar dapat;
|
Pendekatan | Penerangan . soal-jawab |
Penerapan Unsur Nilai | Ketelitian, Tolong-menolong |
ABM | Teks Tamadun Islam (Longman) |
Refleksi | Pelajar dapat memberikan contoh dan bukti serta menjawab dengan tepat soalan dikemukakan |
Hari /Tarikh | Selasa/5 Julai 2011 |
Matapelajaran /Kelas | Sejarah / 4S4 |
Masa/Tempoh | 12:05 – 12:40 tengahari |
Tajuk | Kerajaan Turki Uthmaniyah |
Hasil Pembelajaran | Pada akhir pelajaran, pelajar dapat;
|
Pendekatan | Penerangan . soal-jawab |
Penerapan Unsur Nilai | Ketelitian, Tolong-menolong |
ABM | Teks Tamadun Islam (Longman) |
Refleksi | Pelajar dapat mengenalpasti dan dapat memberikan contoh sumbangan kerajaan ini. |
Hari /Tarikh | Rabu/6 Julai 2011 |
Matapelajaran /Kelas | Sejarah 1/6AK1 |
Masa/Tempoh | 7:05 – 8:15 pagi |
Tajuk | Tema 5 : Konsep dan Prinsip Pendidikan Islam |
Hasil Pembelajaran | Pada akhir pelajaran, pelajar dapat;
|
Pendekatan | Penerangan . soal-jawab |
Penerapan Unsur Nilai | Ketelitian, Tolong-menolong |
ABM | Teks Tamadun Islam (Longman) |
Refleksi | Pelajar dapat mengenalpasti cara perlaksanaan Pendidikan Islam dengan tepat |
Hari /Tarikh | Rabu/6 Julai 2011 |
Matapelajaran /Kelas | Sejarah /4S1 |
Masa/Tempoh | 9:45 – 10:20 pagi |
Tajuk | Kerajaan Turki Uthmaniyah |
Hasil Pembelajaran | Pada akhir pelajaran, pelajar dapat;
|
Pendekatan | Penerangan . soal-jawab |
Penerapan Unsur Nilai | Ketelitian, Tolong-menolong |
ABM | Teks Tamadun Islam (Longman) |
Refleksi | Pelajar dapat mengenalpasti latarbelakang kerajaan serta sumbangannya. |
Hari /Tarikh | Rabu/6 Julai 2011 |
Matapelajaran /Kelas | Sejarah 1/6Ak3 |
Masa/Tempoh | 9:45 – 10:55 pagi |
Tajuk | Tema 5 : Perkembangan Pendidikan Islam |
Hasil Pembelajaran | Pada akhir pelajaran, pelajar dapat;
|
Pendekatan | Penerangan . soal-jawab |
Penerapan Unsur Nilai | Ketelitian, Tolong-menolong |
ABM | Teks Tamadun Islam (Longman) |
Refleksi | Pelajar dapat mengenalpasti ciri-ciri pendidikan dalam Islam mengikut zaman. |
Hari /Tarikh | Khamis/7 Julai 2011 |
Matapelajaran /Kelas | Sejarah 1/6RK3 |
Masa/Tempoh | 7:05 – 8:15 pagi |
Tajuk | Perkembangan Negara Kota di Mesopotamia |
Hasil Pembelajaran | Pada akhir pelajaran, pelajar dapat;
|
Pendekatan | Penerangan . soal-jawab |
Penerapan Unsur Nilai | Ketelitian, Tolong-menolong |
ABM | Teks Tamadun Islam (Longman) |
Refleksi | Pelajar dapat memberikan contoh dan bukti serta menjawab dengan tepat soalan dikemukakan |
Hari /Tarikh | Khamis/7 Julai 2011 |
Matapelajaran /Kelas | Sejarah 1/6AK1 |
Masa/Tempoh | 9:45 – 10:55 |
Tajuk | Tema 5 : Perkembangan Pendidikan Islam |
Hasil Pembelajaran | Pada akhir pelajaran, pelajar dapat;
|
Pendekatan | Penerangan . soal-jawab |
Penerapan Unsur Nilai | Ketelitian, Tolong-menolong |
ABM | Teks Tamadun Islam (Longman) |
Refleksi | Pelajar dapat membuat perbandingan perkembangan Pendidikan Islam mengikut zaman |
Hari /Tarikh | Khamis/7 Julai 2011 |
Matapelajaran/Kelas | Sejarah /4S4 |
Masa/Tempoh | 11:30 – 12:40 t.hari |
Tajuk | Pertembungan Tamadun dan Kesan-kesannya |
Hasil Pembelajaran | Pada akhir pelajaran, pelajar dapat;
|
Pendekatan | Penerangan . soal-jawab |
Penerapan Unsur Nilai | Ketelitian, Tolong-menolong |
ABM | Teks Tamadun Islam (Longman) |
Refleksi | Pelajar dapat mengenalpasti contoh-cntoh pertembungan tamadun. |
Hari /Tarikh | Jumaat/8 Julai 2011 |
Matapelajaran /Kelas | Sejarah 1/6RK1 |
Masa/Tempoh | 9:45 – 10:55 pagi |
Tajuk | Perkembangan Negara Kota di Mesopotamia |
Hasil Pembelajaran | Pada akhir pelajaran, pelajar dapat;
|
Pendekatan | Penerangan . soal-jawab |
Penerapan Unsur Nilai | Ketelitian, Tolong-menolong |
ABM | Teks Tamadun Islam (Longman) |
Refleksi | Pelajar dapat mengenalpasti contoh-contoh setiap ciri Negara kota dengan tepat |
Hari /Tarikh | Jumaat/8 Julai 2011 |
Matapelajaran /Kelas | Sejarah /4S1 |
Masa/Tempoh | 10:55 – 12:05 t.hari |
Tajuk | Pertembungan Tamadun dan Kesan-kesannya |
Hasil Pembelajaran | Pada akhir pelajaran, pelajar dapat;
|
Pendekatan | Penerangan . soal-jawab |
Penerapan Unsur Nilai | Ketelitian, Tolong-menolong |
ABM | Teks Tamadun Islam (Longman) |
Refleksi | Pelajar dapat mengenalpasti contoh pertembungan tamadun berkenaan. |
No comments:
Post a Comment