RANCANGAN PELAJARAN HARIAN minggu 29
Hari /Tarikh | Isnin/18 Julai 2011 |
Matapelajaran /Kelas | Sejarah 1/ 6RK3 |
Masa/Tempoh | 7:05 – 8:15 pagi |
Tajuk | Empayar Mesopotamia |
Hasil Pembelajaran | Pada akhir pelajaran, pelajar dapat;
|
Pendekatan | Penerangan . soal-jawab |
Penerapan Unsur Nilai | Ketelitian, Tolong-menolong |
ABM | Teks Tamadun Islam (Longman) |
Refleksi | Pelajar dapat memberikan contoh dan bukti serta menjawab dengan tepat soalan dikemukakan |
Hari /Tarikh | Isnin/18 Julai 2011 |
Matapelajaran /Kelas | Sejarah 1 /6AK3 |
Masa/Tempoh | 10:55- 11:30 pagi |
Tajuk | Tema 6 : Intelektual |
Hasil Pembelajaran | Pada akhir pelajaran, pelajar dapat;
|
Pendekatan | Penerangan . soal-jawab |
Penerapan Unsur Nilai | Ketelitian, Tolong-menolong |
ABM | Teks Tamadun Islam (Longman) |
Refleksi | Pelajar dapat mengenalpasti kepentingan bidang intelektual |
Matapelajaran /Kelas | Sejarah 1/6Ak3 |
Masa/Tempoh | 7:05 – 8:15 pagi |
Tajuk | Tema 6: Hukum ilmu |
Hasil Pembelajaran | Pada akhir pelajaran, pelajar dapat;
|
Pendekatan | Penerangan . soal-jawab |
Penerapan Unsur Nilai | Ketelitian, Tolong-menolong |
ABM | Teks Tamadun Islam (Longman) |
Refleksi | Pelajar dapat mengenalpasti bentuk-bentuk ilmu dan sifatnya. |
Hari /Tarikh | Selasa/19 Julai 2011 |
Matapelajaran /Kelas | Sejarah 1/6RK1 |
Masa/Tempoh | 9:45 – 10:55 pagi |
Tajuk | Empayar Mesopotamia |
Hasil Pembelajaran | Pada akhir pelajaran, pelajar dapat;
|
Pendekatan | Penerangan . soal-jawab |
Penerapan Unsur Nilai | Ketelitian, Tolong-menolong |
ABM | Teks Tamadun Islam (Longman) |
Refleksi | Pelajar dapat memberikan contoh dan bukti serta menjawab dengan tepat soalan dikemukakan |
Hari /Tarikh | Selasa/19 Julai 2011 |
Matapelajaran /Kelas | Sejarah / 4S4 |
Masa/Tempoh | 12:05 – 12:40 tengahari |
Tajuk | Cara Islam disebarkan di Asia Tenggara |
Hasil Pembelajaran | Pada akhir pelajaran, pelajar dapat;
|
Pendekatan | Penerangan . soal-jawab |
Penerapan Unsur Nilai | Ketelitian, Tolong-menolong |
ABM | Teks Tamadun Islam (Longman) |
Refleksi | Pelajar dapat mengenalpasti dan dapat memberikan bukti cara Islam disebarkan. |
Hari /Tarikh | Rabu/20 Julai 2011 |
Matapelajaran /Kelas | Sejarah 1/6AK1 |
Masa/Tempoh | 7:05 – 8:15 pagi |
Tajuk | Tema 6: Hukum ilmu |
Hasil Pembelajaran | Pada akhir pelajaran, pelajar dapat;
|
Pendekatan | Penerangan . soal-jawab |
Penerapan Unsur Nilai | Ketelitian, Tolong-menolong |
ABM | Teks Tamadun Islam (Longman) |
Refleksi | Pelajar dapat mengenalpasti Hukum Ilmu dalam Islam dan kepentingannya. |
Hari /Tarikh | Rabu/20 Julai 2011 |
Matapelajaran /Kelas | Sejarah /4S1 |
Masa/Tempoh | 9:45 – 10:20 pagi |
Tiada P & P –Pelajar mengikuti ceramah Fizik | |
Hari /Tarikh | Rabu/20 Julai 2011 |
Matapelajaran /Kelas | Sejarah 1/6Ak3 |
Masa/Tempoh | 9:45 – 10:55 pagi |
Tajuk | Kategori Ilmu dan kaedah pengajaran |
Hasil Pembelajaran | Pada akhir pelajaran, pelajar dapat;
|
Pendekatan | Penerangan . soal-jawab |
Penerapan Unsur Nilai | Ketelitian, Tolong-menolong |
ABM | Teks Tamadun Islam (Longman) |
Refleksi | Pelajar dapat mengenalpasti kaedah-kaedah pendidikan dalam Islam mengikut zaman. |
Hari /Tarikh | Khamis/21 Julai 2011 |
Matapelajaran /Kelas | Sejarah 1/6RK3 |
Masa/Tempoh | 7:05 – 8:15 pagi |
Tajuk | Perkembangan Empayar Dalam Tamadun India |
Hasil Pembelajaran | Pada akhir pelajaran, pelajar dapat;
|
Pendekatan | Penerangan . soal-jawab |
Penerapan Unsur Nilai | Ketelitian, Tolong-menolong |
ABM | Teks Tamadun Islam (Longman) |
Refleksi | Pelajar dapat memberikan contoh dan bukti serta menjawab dengan tepat soalan dikemukakan |
Hari /Tarikh | Khamis/21 Julai 2011 |
Matapelajaran /Kelas | Sejarah 1/6AK1 |
Masa/Tempoh | 9:45 – 10:55 pagi |
Tajuk | Kategori Ilmu dan kaedah pengajaran |
Hasil Pembelajaran | Pada akhir pelajaran, pelajar dapat;
|
Pendekatan | Penerangan . soal-jawab |
Penerapan Unsur Nilai | Ketelitian, Tolong-menolong |
ABM | Teks Tamadun Islam (Longman) |
Refleksi | Pelajar dapat membuat huraian tentang kaedah-kaedah pengajaran dalam Islam |
Hari /Tarikh | Khamis/21 Julai 2011 |
Matapelajaran/Kelas | Sejarah /4S4 |
Masa/Tempoh | 11:30 – 12:40 t.hari |
Tajuk | Bab 7: Pengaruh Islam di Asia Tenggara |
Hasil Pembelajaran | Pada akhir pelajaran, pelajar dapat;
|
Pendekatan | Penerangan . soal-jawab |
Penerapan Unsur Nilai | Ketelitian, Tolong-menolong |
ABM | Teks Tamadun Islam (Longman) |
Refleksi | Pelajar dapat mengenalpasti contoh dan bukti yang tepat. |
Hari /Tarikh | Jumaat/22 Julai 2011 |
Matapelajaran /Kelas | Sejarah 1/6RK1 |
Masa/Tempoh | 9:45 – 10:55 pagi |
Tajuk | Perkembangan Empayar Dalam Tamadun India |
Hasil Pembelajaran | Pada akhir pelajaran, pelajar dapat;
|
Pendekatan | Penerangan . soal-jawab |
Penerapan Unsur Nilai | Ketelitian, Tolong-menolong |
ABM | Teks Tamadun Islam (Longman) |
Refleksi | Pelajar dapat mengenalpasti contoh-contoh setiap ciri Negara kota dengan tepat |
Hari /Tarikh | Jumaat/22 Julai 2011 |
Matapelajaran /Kelas | Sejarah /4S1 |
Masa/Tempoh | 10:55 – 11:40pagi |
Tajuk | Bab 7: Kedatangan Islam di Asia Tenggara |
Hasil Pembelajaran | Pada akhir pelajaran, pelajar dapat;
|
Pendekatan | Penerangan . soal-jawab |
Penerapan Unsur Nilai | Ketelitian, Tolong-menolong |
ABM | Teks Tamadun Islam (Longman) |
Refleksi | Pelajar dapat mengenalpasti contoh dan bukti yang menyokong teori kedatangan berkenaan. |
No comments:
Post a Comment