RANCANGAN PELAJARAN HARIAN minggu 28
Hari /Tarikh | Isnin/11 Julai 2011 |
Matapelajaran /Kelas | Sejarah 1/ 6RK3 |
Masa/Tempoh | 7:05 – 8:15 pagi |
Tajuk | Tema 2 : 1. Perkembangan Empayar |
Hasil Pembelajaran | Pada akhir pelajaran, pelajar dapat;
|
Pendekatan | Penerangan . soal-jawab |
Penerapan Unsur Nilai | Ketelitian, Tolong-menolong |
ABM | Teks Tamadun Islam (Longman) |
Refleksi | Pelajar dapat memberikan contoh dan bukti serta menjawab dengan tepat soalan dikemukakan |
Hari /Tarikh | Isnin/11 Julai 2011 |
Matapelajaran /Kelas | Sejarah 1 /6AK3 |
Masa/Tempoh | 10:55- 11:30 pagi |
Tajuk | Tema 5 : Pendidikan Islam di India |
Hasil Pembelajaran | Pada akhir pelajaran, pelajar dapat;
|
Pendekatan | Penerangan . soal-jawab |
Penerapan Unsur Nilai | Ketelitian, Tolong-menolong |
ABM | Teks Tamadun Islam (Longman) |
Refleksi | Pelajar dapat mengenalpasti kepentingan pendidikan Islam |
Hari /Tarikh | Selasa/12 Julai 2011 |
Matapelajaran /Kelas | Sejarah 1/6Ak3 |
Masa/Tempoh | 7:05 – 8:15 pagi |
Tajuk | Pendidikan Islam di Alam Melayu |
Hasil Pembelajaran | Pada akhir pelajaran, pelajar dapat;
|
Pendekatan | Penerangan . soal-jawab |
Penerapan Unsur Nilai | Ketelitian, Tolong-menolong |
ABM | Teks Tamadun Islam (Longman) |
Refleksi | Pelajar dapat mengenalpasti berkaitan perlaksanaan pendidikan Islam dan dapat menjawab soalan dikemukakan dengan tepat. |
Hari /Tarikh | Selasa/12 Julai 2011 |
Matapelajaran /Kelas | Sejarah 1/6RK1 |
Masa/Tempoh | 9:45 – 10:55 pagi |
Tajuk | Tema 2:1 : Perkembangan Empayar |
Hasil Pembelajaran | Pada akhir pelajaran, pelajar dapat;
|
Pendekatan | Penerangan . soal-jawab |
Penerapan Unsur Nilai | Ketelitian, Tolong-menolong |
ABM | Teks Tamadun Islam (Longman) |
Refleksi | Pelajar dapat memberikan contoh dan bukti serta menjawab dengan tepat soalan dikemukakan |
Hari /Tarikh | Selasa/12 Julai 2011 |
Matapelajaran /Kelas | Sejarah / 4S4 |
Masa/Tempoh | 12:05 – 12:40 tengahari |
Tajuk | Kesan Pertembungan Tamadun |
Hasil Pembelajaran | Pada akhir pelajaran, pelajar dapat;
|
Pendekatan | Penerangan . soal-jawab |
Penerapan Unsur Nilai | Ketelitian, Tolong-menolong |
ABM | Teks Tamadun Islam (Longman) |
Refleksi | Pelajar dapat mengenalpasti dan dapat memberikan contoh pertembungan tamadun. |
Hari /Tarikh | Rabu/13 Julai 2011 |
Matapelajaran /Kelas | Sejarah 1/6AK1 |
Masa/Tempoh | 7:05 – 8:15 pagi |
Tajuk | Tema 5 : Pendidikan Islam di Alam Melayu |
Hasil Pembelajaran | Pada akhir pelajaran, pelajar dapat;
|
Pendekatan | Penerangan . soal-jawab |
Penerapan Unsur Nilai | Ketelitian, Tolong-menolong |
ABM | Teks Tamadun Islam (Longman) |
Refleksi | Pelajar dapat mengenalpasti cara perlaksanaan Pendidikan Islam dengan tepat |
Hari /Tarikh | Rabu/13 Julai 2011 |
Matapelajaran /Kelas | Sejarah /4S1 |
Masa/Tempoh | 9:45 – 10:20 pagi |
Tajuk | Kesan Pertembungan Tamadun |
Hasil Pembelajaran | Pada akhir pelajaran, pelajar dapat;
|
Pendekatan | Penerangan . soal-jawab |
Penerapan Unsur Nilai | Ketelitian, Tolong-menolong |
ABM | Teks Tamadun Islam (Longman) |
Refleksi | Pelajar dapat mengenalpasti latarbelakang kerajaan serta sumbangannya. |
Hari /Tarikh | Rabu/13 Julai 2011 |
Matapelajaran /Kelas | Sejarah 1/6Ak3 |
Masa/Tempoh | 9:45 – 10:55 pagi |
Tajuk | Kepentingan Pendidikan dalam Islam |
Hasil Pembelajaran | Pada akhir pelajaran, pelajar dapat;
|
Pendekatan | Penerangan . soal-jawab |
Penerapan Unsur Nilai | Ketelitian, Tolong-menolong |
ABM | Teks Tamadun Islam (Longman) |
Refleksi | Pelajar dapat mengenalpasti ciri-ciri pendidikan dalam Islam mengikut zaman. |
Hari /Tarikh | Khamis/14 Julai 2011 |
Matapelajaran /Kelas | Sejarah 1/6RK3 |
Masa/Tempoh | 7:05 – 8:15 pagi |
Tajuk | Perkembangan Empayar Dalam Tamadun Dunia |
Hasil Pembelajaran | Pada akhir pelajaran, pelajar dapat;
|
Pendekatan | Penerangan . soal-jawab |
Penerapan Unsur Nilai | Ketelitian, Tolong-menolong |
ABM | Teks Tamadun Islam (Longman) |
Refleksi | Pelajar dapat memberikan contoh dan bukti serta menjawab dengan tepat soalan dikemukakan |
Hari /Tarikh | Khamis/14 Julai 2011 |
Matapelajaran /Kelas | Sejarah 1/6AK1 |
Masa/Tempoh | 9:45 – 10:55 pagi |
Tajuk | Tema 5 : Pendidikan Islam di Alam Melayu |
Hasil Pembelajaran | Pada akhir pelajaran, pelajar dapat;
|
Pendekatan | Penerangan . soal-jawab |
Penerapan Unsur Nilai | Ketelitian, Tolong-menolong |
ABM | Teks Tamadun Islam (Longman) |
Refleksi | Pelajar dapat membuat perbandingan perkembangan Pendidikan Islam mengikut zaman |
Hari /Tarikh | Khamis/14 Julai 2011 |
Matapelajaran/Kelas | Sejarah /4S4 |
Masa/Tempoh | 11:30 – 12:40 t.hari |
Tajuk | Bab 7: Islam di Asia Tenggara |
Hasil Pembelajaran | Pada akhir pelajaran, pelajar dapat;
|
Pendekatan | Penerangan . soal-jawab |
Penerapan Unsur Nilai | Ketelitian, Tolong-menolong |
ABM | Teks Tamadun Islam (Longman) |
Refleksi | Pelajar dapat mengenalpasti contoh dan bukti yang tepat. |
Hari /Tarikh | Jumaat/15 Julai 2011 |
Matapelajaran /Kelas | Sejarah 1/6RK1 |
Masa/Tempoh | 9:45 – 10:55 pagi |
Tajuk | Perkembangan Empayar Dalam Tamadun Dunia |
Hasil Pembelajaran | Pada akhir pelajaran, pelajar dapat;
|
Pendekatan | Penerangan . soal-jawab |
Penerapan Unsur Nilai | Ketelitian, Tolong-menolong |
ABM | Teks Tamadun Islam (Longman) |
Refleksi | Pelajar dapat mengenalpasti contoh-contoh setiap ciri Negara kota dengan tepat |
Hari /Tarikh | Jumaat/15 Julai 2011 |
Matapelajaran /Kelas | Sejarah /4S1 |
Masa/Tempoh | 10:55 – 11:40pagi |
Tajuk | Bab 7: Islam di Asia Tenggara |
Hasil Pembelajaran | Pada akhir pelajaran, pelajar dapat;
|
Pendekatan | Penerangan . soal-jawab |
Penerapan Unsur Nilai | Ketelitian, Tolong-menolong |
ABM | Teks Tamadun Islam (Longman) |
Refleksi | Pelajar dapat mengenalpasti contoh dan bukti yang menyokong teori berkenaan. |
No comments:
Post a Comment