RANCANGAN PELAJARAN HARIAN minggu 14
Hari /Tarikh | Isnin/2 April 2012 |
Matapelajaran /Kelas | Sejarah /5K2 |
Masa/Tempoh | 11:30 – 12:40 tengahari |
Tajuk | Malayan Union |
Hasil Pembelajaran | Pada akhir pelajaran, pelajar dapat:
|
Pendekatan | Pebincangan , soal jawab |
Penerapan Unsur Nilai | Bersikap terbuka dan bersatu-padu di kalangan masyarakat |
ABM | Buku Sejarah Tingkatan 5 (DBP) |
Refleksi | Pelajar dapat menjelaskan reaksi terhadap pembentukan Malayan Union. |
|
|
Hari /Tarikh | Selasa/3 April 2012 |
Matapelajaran /Kelas | Sejarah/ 6AK1 |
Masa/Tempoh | 7:05 – 8:15 pagi |
Tajuk | Peperangan dalam Islam |
Hasil Pembelajaran | Pada akhir pelajaran, pelajar dapat:
|
Pendekatan | Pebincangan , soal jawab, Mengesan maklumat |
Penerapan Unsur Nilai | Bersikap terbuka dan bekerjasama |
ABM | Buku rujukan Tamadun Dunia (Oxford- Fajar) |
Refleksi | Pelajar dapat menyenaraikan dan menjelaskan sekurang-kurangnya 3 kesan peperangan berkenaan |
|
|
Hari /Tarikh | Selasa/3 April 2012 |
Matapelajaran /Kelas | Sejarah/ 5S1 |
Masa/Tempoh | 8:15 – 9:25 pag |
Tajuk | Malayan Union |
Hasil Pembelajaran | Pada akhir pelajaran, pelajar dapat:
|
Pendekatan | Pebincangan , soal jawab |
Penerapan Unsur Nilai | Kegigihan dan bekerjasama |
ABM | Buku Sejarah Tingkatan 5 (DBP) |
Refleksi | Pelajar dapat menjelaskan reaksi terhadap pembentukan Malayan Union. |
|
|
Hari /Tarikh | Selasa/3 April 2012 |
Matapelajaran /Kelas | Sejarah / 6AK3 |
Masa/Tempoh | 10:55 – 12:05 tengahari |
Tajuk | Peperangan dalam Islam |
Hasil Pembelajaran | Pada akhir pelajaran, pelajar dapat:
|
Pendekatan | Perbincangan , soal jawab |
Penerapan Unsur Nilai | Cintakan tanah air |
ABM | Buku rujukan Tamadun Dunia (Oxford- Fajar) |
Refleksi | Pelajar dapat menyenaraikan dan menjelaskan sekurang-kurangnya 3 kesan peperangan berkenaan |
|
|
Hari /Tarikh | Rabu/4 April 2012 |
Matapelajaran /Kelas | Sejarah / 5K2 |
Masa/Tempoh | 10:55 – 11:30 tengahari |
Tajuk | Penentangan terhadap Malayan Union |
Hasil Pembelajaran | Pada akhir pelajaran, pelajar dapat:
|
Pendekatan | Perbincangan , soal jawab |
Penerapan Unsur Nilai | Berusaha gigih mempertahankan bangsa dan negara |
ABM | Buku teks sejarah tingkatan 5 |
Refleksi | Pelajar dapat mengenalpasti 3 kesan penentangan terhadap British |
|
|
Hari /Tarikh | Rabu/4 April 2012 |
Matapelajaran /Kelas | Sejarah/ 6AK3 |
Masa | 12:05 – 12:40 tengahari |
Tajuk | Organisasi Ketenteraan dalam Islam |
Hasil Pembelajaran | Pada akhir pelajaran, pelajar dapat:
|
Pendekatan | Perbincangan , soal jawab |
Penerapan Unsur Nilai | Cintakan tanah air, Patriotisme |
ABM | Buku rujukan Tamadun Dunia (Oxford- Fajar) |
Refleksi | Pelajar dapat menyenaraikan dan menjelaskan sekurang-kurangnya 3 kepentingan organisasi ketenteraan. |
Hari /Tarikh | Khamis/5 April 2012 |
Matapelajaran /Kelas | Sejarah/ 6AK3 |
Masa | 7:05 – 8:15 pagi |
Tajuk | Taktik dan Strategi Ketenteraan dalam Islam |
Hasil Pembelajaran | Pada akhir pelajaran, pelajar dapat:
|
Pendekatan | Perbincangan , soal jawab |
Penerapan Unsur Nilai | Cintakan tanah air, Patriotisme |
ABM | Buku rujukan Tamadun Dunia (Oxford- Fajar) |
Refleksi | Pelajar dapat memberikan contoh yang tepat aspek taktik dan strategi dalam peperangan. |
Hari /Tarikh | Khamis/5 April 2012 |
Matapelajaran /Kelas | Sejarah/ 6AK1 |
Masa | 10:55 – 12:05 tengahari |
Tajuk | Organisasi Ketenteraan dalam Islam |
Hasil Pembelajaran | Pada akhir pelajaran, pelajar dapat:
|
Pendekatan | Perbincangan , soal jawab |
Penerapan Unsur Nilai | Cintakan tanah air, Patriotisme |
ABM | Buku rujukan Tamadun Dunia (Oxford- Fajar) |
Refleksi | Pelajar dapat menyenaraikan dan menjelaskan sekurang-kurangnya 3 kepentingan organisasi ketenteraan. |
Tarikh | 6 April 2012 – Cuti Umum Good Friday |
No comments:
Post a Comment