RANCANGAN PELAJARAN HARIAN minggu 13
Hari /Tarikh | Isnin/26 Mac 2012 |
Matapelajaran /Kelas | Sejarah /6AK3 |
Masa/Tempoh | 9:45 – 10:55 pagi |
Tajuk | kerajaan Islam di Nusantara |
Hasil Pembelajaran | Pada akhir pelajaran, pelajar dapat:
|
Pendekatan | Pebincangan , soal jawab |
Penerapan Unsur Nilai | Bersikap terbuka dan bersatu-padu di kalangan masyarakat |
ABM | Buku rujukan Tamadun Dunia (Oxford- Fajar) |
Refleksi | Pelajar dapat menjelaskan perbezaan dan persamaan corak pemerintahan dan pentadbiran setiap kerajaan |
|
|
Hari /Tarikh | Isnin/26 Mac 2012 |
Matapelajaran /Kelas | Sejarah/ 6AK1 |
Masa/Tempoh | 10:55 – 12:05 pagi |
Tajuk | kerajaan Islam di Nusantara |
Hasil Pembelajaran | Pada akhir pelajaran, pelajar dapat:
|
Pendekatan | Pebincangan , soal jawab |
Penerapan Unsur Nilai | Bersikap terbuka dan bersatu-padu di kalangan masyarakat |
ABM | Buku rujukan Tamadun Dunia (Oxford- Fajar) |
Refleksi | Pelajar dapat menjelaskan perbezaan dan persamaan corak pemerintahan dan pentadbiran setiap kerajaan |
|
|
Hari /Tarikh | Selasa/27 Mac 2012 |
Matapelajaran /Kelas | Sejarah/ 5S1 |
Masa/Tempoh | 8:15 – 9:25 pag |
Tajuk | Perundangan dan Sistm Pentadbiran dalam Negeri Melayu |
Hasil Pembelajaran | Pada akhir pelajaran, pelajar dapat:
|
Pendekatan | Pebincangan , soal jawab |
Penerapan Unsur Nilai | Kegigihan dan bekerjasama |
ABM | Buku rujukan Tamadun Dunia (Oxford- Fajar) |
Refleksi | Pelajar dapat membuat perbandingan cirri dan menyenaraikan sekurang-kurangnya 3 persamaan dan perbedaan system dikaji |
|
|
Hari /Tarikh | Selasa/27 Mac 2012 |
Matapelajaran /Kelas | Sejarah / 6AK3 |
Masa/Tempoh | 9:45 – 10:20 |
Tajuk | Tema 3: Ketahanan dan Pertahanan |
Hasil Pembelajaran | Pada akhir pelajaran, pelajar dapat:
|
Pendekatan | Perbincangan , soal jawab |
Penerapan Unsur Nilai | Cintakan tanah air |
ABM | Buku teks sejarah tingkatan 5 |
Refleksi | Pelajar dapat menjelaskan perkaitan antara ketahanan dan pertahanan dalam Islam. |
|
|
Hari /Tarikh | Rabu/28 Mac 2012 |
Matapelajaran /Kelas | Sejarah / 5K2 |
Masa/Tempoh | 10:55 – 11:30 |
Tajuk | Sistem Perundangan Negeri-negeri Melayu |
Hasil Pembelajaran | Pada akhir pelajaran, pelajar dapat:
|
Pendekatan | Perbincangan , soal jawab |
Penerapan Unsur Nilai | Berusaha gigih mempertahankan bangsa dan negara |
ABM | Buku teks sejarah tingkatan 5 |
Refleksi | Pelajar dapat membuat perbandingan cirri dan menyenaraikan sekurang-kurangnya 3 persamaan dan perbedaan system dikaji |
|
|
Hari /Tarikh | Khamis/29 Mac 2012 |
Matapelajaran /Kelas | Sejarah/ 6AK1 dan 6AK3 |
Lawatan Sambil Belajar ke Mahkamah, DUN dan RTM | |
|
|
Hari /Tarikh | Jumaat/ 30 Mac 2012 |
Tiada P & P | Sit In – kelas 5S4 masa 1 dan 2 |
Terima kasih kerana telah menyediakan blog rph untuk minggu ke 12 dan 13.
ReplyDeleteIanya kemas, lengkap dan menarik. Sila kekalkan usaha murni ini.
Lebih elok lagi kalau blog rph ini dapat digunakan bagi meningkatkan pencapaian akademik pelajar kita.