RANCANGAN PELAJARAN HARIAN minggu 16
Hari /Tarikh
|
Isnin
/15 April 2013
|
Matapelajaran /Kelas
|
Sejarah/
4K3
|
Masa
|
7:05-8:15
pagi
|
Tajuk
|
Pengaruh agama Hindu dan Buddha
|
Hasil Pembelajaran
|
Pada akhir pelajaran, pelajar dapat:
1. Menyatakan
cara-cara kedatangan agama ini di Asia Tenggara.
2. Mencari
bukti dan hujah menyokong cara kedatangan itu .
3. Menganalisis
perkembangan dan pengaruh agama ini.
|
Pendekatan
|
Soal-jawab,
penerangan guru, mengesan maklumat
|
Penerapan
Unsur Nilai
|
Kerajinan,
Ketelitian
|
ABM
|
Buku
rujukan sejarah tempatan
|
Refleksi
|
Pelajar
dapat mengenalpasti bukti pengaruh agama ini mengikut aspek.
|
|
|
Hari /Tarikh
|
Isnin
/15 April 2013
|
Matapelajaran /Kelas
|
Sejarah/
6AK3
|
Masa
|
12:05-12:40
|
Tajuk
|
Pembentangan Kerja Kursus
|
Aktiviti
|
Pelajar yang Membentang:
1. Siti Norfarahanim
2. Nur
Arniesya
|
Pendekatan
|
Pelajar
Membentang Menggunakan Power Point
|
|
|
Hari /Tarikh
|
Selasa/16
April 2013
|
Matapelajaran /Kelas
|
Sejarah
/ 6AK3
|
Masa/Tempoh
|
11:30
– 12:40 tengahari
|
Tajuk
|
Pembentangan Kerja Kursus
|
Hasil Pembelajaran
|
Pelajar
yang Membentang :
1. Michelle
Steven
2. Nur
Asyikin
3. Abang
Hamidin
|
Pendekatan
|
Pelajar
guna Power Point
|
Refleksi
|
Pelajar
dapat berhujah dan membentang kajian di khalayak ramai
|
|
|
Hari /Tarikh
|
Rabu/17
April 2013
|
Matapelajaran /Kelas
|
Sejarah/
6AK3
|
Masa/Tempoh
|
7:05
– 8:15 pagi
|
Tajuk
|
Pembentangan Kerja Kursus
|
Hasil Pembelajaran
|
Pelajar
yang Membentang :
1. Nasharudin
2. Mel
Kitson
3. Uzairnizam
|
Pendekatan
|
Pelajar
guna Power Point
|
Refleksi
|
Pelajar
dapat membentang hasil kajian dengan yakin
|
|
|
Hari /Tarikh
|
Khamis/18
April 2013
|
Matapelajaran /Kelas
|
Sejarah/6AK3
|
Masa/Tempoh
|
9:45
– 10:55 pagi
|
Tajuk
|
PBS – Pelajar menyiapkan tugasan
pembentangan
|
|
|
Hari /Tarikh
|
Khamis
/18 April 2013
|
Matapelajaran /Kelas
|
Sejarah/
4K3
|
Masa
|
10:55 - 11:30 pagi
|
Tajuk
|
Pengaruh agama Hindu dan Buddha
dalam Kesenian
|
Hasil Pembelajaran
|
Pada akhir pelajaran, pelajar dapat:
1. Menyatakan
contoh-contoh pengaruh dalam aspek Kesenian
2. Mengesan
dan memberikan contoh dalam aspek berkenaan.
|
Pendekatan
|
Penerangan,
perbincangan, Soal-jawab
|
Penerapan
Unsur Nilai
|
Kerajinan,
Ketelitian
|
ABM
|
Buku
teks sejarah tingkatan 4
|
Refleksi
|
Pelajar
dapat memberikan contoh dalam setiap aspek berkenaan.
|
|
|
Hari /Tarikh
|
Jumaat/19
April 2013
|
Matapelajaran /Kelas
|
Sejarah/6AK3
|
Masa/Tempoh
|
8:15-9:25
pagi
|
Tajuk
|
PBS - Pembentangan
|
|
1. Pelajar
yang membentang:
Aimi Rasyidah
2. Guru
membuat ulasan tentang pembentangan
|
No comments:
Post a Comment