RANCANGAN PELAJARAN HARIAN minggu 15
Hari /Tarikh
|
Isnin
/7 April 2014
|
Matapelajaran /Kelas
|
Sejarah/
6AK3
|
Masa
|
7:05-8:15
pagi
|
Tajuk
|
Pembentangan PBS
|
Hasil Pembelajaran
|
1. Pelajar
mampu menyampaikan laporan secara individu.
2. Pelajar
Berjaya menyediakan bahan untuk persembahan kajian.
|
Pendekatan
|
Pembentangan
Individu guna LCD
|
Penerapan
Unsur Nilai
|
Keyakinan,
Kesungguhan
|
ABM
|
LCD,
bahan bercetak
|
Refleksi
|
Pelajar
dapat menyediakan bahan untuk pembentangan menggunakan kemahiran ICT.
|
|
|
Hari /Tarikh
|
Isnin
/7 April 2014
|
Matapelajaran /Kelas
|
Sejarah/
4S3
|
Masa
|
9:45
– 10:55 pagi
|
Tajuk
|
Pembetulan Kertas Peperiksaan
Sejarah 1 dan 2.
|
Hasil Pembelajaran
|
Pada akhir pelajaran, pelajar dapat:
1. Mengetahui
kehendak soalan..
2. Mengemukakan
isi-isi jawapan yang tepat.
3. Mengenalpasti
skrip jawapan yang baik dan sebaliknya.
|
Pendekatan
|
Penerangan
. mengesan maklumat
|
Penerapan
Unsur Nilai
|
Bekerjasama,
Kegigihan
|
ABM
|
Teks
Sejarah Tingkatan 4 (DBP)
|
Refleksi
|
Pelajar
dapat memberikan sekurang-kurangnya 3 isi penting bagi setiap soalan
dikemukakan
|
|
|
Hari /Tarikh
|
Isnin
/7 April 2014
|
Matapelajaran /Kelas
|
Sejarah/
6AK3
|
Masa
|
12:05
– 12:40 t.hari
|
Tajuk
|
Sambungan Pembentangan PBS
|
|
|
Hari /Tarikh
|
Selasa/8
April 2014
|
Matapelajaran /Kelas
|
Sejarah/
6AK3
|
Masa/Tempoh
|
7:05
– 8:15 pagi
|
Tajuk
|
Sambungan Pembentangan PBS
|
Hasil Pembelajaran
|
1. Pelajar mampu menyampaikan
laporan secara individu.
2. Pelajar Berjaya
menyediakan bahan untuk persembahan kajian.
|
Pendekatan
|
Pembentangan
Individu guna LCD
|
Penerapan
Unsur Nilai
|
Keyakinan,
Kesungguhan
|
ABM
|
LCD,
bahan bercetak
|
Refleksi
|
Pelajar
dapat menyediakan bahan untuk pembentangan menggunakan kemahiran ICT.
|
|
|
Hari /Tarikh
|
Rabu/9
April 2014
|
Matapelajaran /Kelas
|
Sejarah/
6AK3
|
Masa/Tempoh
|
11:30
– 12:30 t.hari
|
Tajuk
|
Sambungan
Pembentangan PBS
|
Hasil Pembelajaran
|
1. Pelajar mampu menyampaikan
laporan secara individu.
2. Pelajar Berjaya
menyediakan bahan untuk persembahan kajian.
|
Pendekatan
|
Pembentangan
Individu guna LCD
|
Penerapan
Unsur Nilai
|
Keyakinan,
Kesungguhan
|
ABM
|
LCD,
bahan bercetak
|
Refleksi
|
Pelajar
dapat menyediakan bahan untuk pembentangan menggunakan kemahiran ICT.
|
|
|
Hari /Tarikh
|
Khamis/10
April 2014
|
Matapelajaran /Kelas
|
Sejarah/6AK3
|
Masa/Tempoh
|
7:05
– 8:15 pagi
|
* Tugasan
Ko-Kurikulum di luar
|
Pertandingan
Sketsa Rukun Negara 1 Malaysia
|
Tajuk Tugasan diberi kepada peajar
|
Sediakan
sebuah Esei menjelaskan kepentingan Ketahanan dan Pertahanan
|
|
|
Hari /Tarikh
|
Khamis
/10 April 2014
|
Matapelajaran /Kelas
|
Sejarah/
6AK3
|
Masa
|
10:55-
11:30 pagi
|
* Tugasan
Ko-Kurikulum di luar
|
Pertandingan
Sketsa Rukun Negara 1 Malaysia
|
Tajuk Tugasan diberi kepada pelajar
|
Sediakan sebuah grafik menjelaskan
peperangan yang melibatkan Islam
|
|
|
Hari /Tarikh
|
Jumaat/11
April 2014
|
Matapelajaran /Kelas
|
Sejarah/4S3
|
Masa/Tempoh
|
10:40-11:40
pagi
|
* Tugasan
Ko-Kurikulum di luar
|
Pertandingan
Sketsa Rukun Negara 1 Malaysia
|
Tajuk latihan diberi kepada pelajar
|
Latihan
bercetak: Bentuk-bentuk kerajaan Awal Asia Tenggara. Kertas 3
|
No comments:
Post a Comment