RANCANGAN PELAJARAN HARIAN minggu 31
Hari /Tarikh | Isnin/1 Ogos 2011 |
Cuti Peristiwa | |
Hari /Tarikh | Selasa/2 Ogos 2011 |
Matapelajaran /Kelas | Sejarah 1/6Ak3 |
Masa/Tempoh | 7:05 – 7:35 pagi |
Tajuk | Tema 6: Kelahiran Mazhab |
Hasil Pembelajaran | Pada akhir pelajaran, pelajar dapat;
|
Pendekatan | Penerangan . soal-jawab |
Penerapan Unsur Nilai | Ketelitian, Tolong-menolong |
ABM | Teks Tamadun Islam (Longman),Penyusun grafik |
Refleksi | Masih ada sebilangan pelajar yang belum dapat membezakan aliran-aliran yang ada. |
Hari /Tarikh | Selasa/2 Ogos 2011 |
Matapelajaran /Kelas | Sejarah 1/6RK1 |
Masa/Tempoh | 9:25 – 10:25 pagi |
Tajuk | Pentadbiran Pusat dan Wilayah |
Hasil Pembelajaran | Pada akhir pelajaran, pelajar dapat;
|
Pendekatan | Penerangan . soal-jawab |
Penerapan Unsur Nilai | Ketelitian, Tolong-menolong |
ABM | Teks Tamadun Islam (Longman) |
Refleksi | Pelajar dapat memberikan contoh dan bukti serta menjawab dengan tepat soalan dikemukakan |
Hari /Tarikh | Selasa/2 Ogos 2011 |
Matapelajaran /Kelas | Sejarah / 4S4 |
Masa/Tempoh | 11:25 – 11:55 pagi |
Tajuk | Kesan Sosial Kedatangan Islam di Tanah Melayu |
Hasil Pembelajaran | Pada akhir pelajaran, pelajar dapat;
|
Pendekatan | Penerangan . soal-jawab |
Penerapan Unsur Nilai | Ketelitian, Tolong-menolong |
ABM | Teks Tamadun Islam (Longman) |
Refleksi | Pelajar dapat mengenalpasti dan dapat memberikan contoh kesan berkenaan. |
Hari /Tarikh | Rabu/3 Ogos 2011 |
Matapelajaran /Kelas | Sejarah 1/6AK1 |
Masa/Tempoh | 7:05 – 8:05 pagi |
Tajuk | Tema 6: Kelahiran Mazhab |
Hasil Pembelajaran | Pada akhir pelajaran, pelajar dapat;
|
Pendekatan | Penerangan . soal-jawab |
Penerapan Unsur Nilai | Ketelitian, Tolong-menolong |
ABM | Teks Tamadun Islam (Longman) |
Refleksi | Masih ada sebilangan pelajar yang belum dapat membezakan aliran-aliran yang ada. |
Hari /Tarikh | Rabu/ 3 Ogos 2011 |
Matapelajaran /Kelas | Sejarah /4S1 |
Masa/Tempoh | 9:25 – 9:55 pagi |
Tajuk | Kesan Sosial Kedatangan Islam di Malaysia |
Hasil Pembelajaran | Pada akhir pelajaran, pelajar dapat;
|
Pendekatan | Penerangan . soal-jawab |
Penerapan Unsur Nilai | Ketelitian, Tolong-menolong |
ABM | Teks Tamadun Islam (Longman) |
Refleksi | Pelajar dapat menyenaraikan sekurang-kurangnya 3 kesan social. |
Hari /Tarikh | Rabu/3 Ogos 2011 |
Matapelajaran /Kelas | Sejarah 1/6Ak3 |
Masa/Tempoh | 9:55 – 10:55 pagi |
Tajuk | Pemikiran Islam di Nusantara |
Hasil Pembelajaran | Pada akhir pelajaran, pelajar dapat;
|
Pendekatan | Penerangan . soal-jawab |
Penerapan Unsur Nilai | Ketelitian, Tolong-menolong |
ABM | Teks Tamadun Islam (Longman) |
Refleksi | Pelajar dapat mengenalpasti ciri-ciri ilmu di Asia Tenggara dalam Tamadun Islam . |
Hari /Tarikh | Khamis/4 Ogos 2011 |
Matapelajaran /Kelas | Sejarah 1/6RK3 |
Masa/Tempoh | 7:05 – 8:05 pagi |
Tajuk | Pentadbiran Pusat dan Wilayah dalam China dan India |
Hasil Pembelajaran | Pada akhir pelajaran, pelajar dapat;
|
Pendekatan | Penerangan . soal-jawab |
Penerapan Unsur Nilai | Ketelitian, Tolong-menolong |
ABM | Teks Tamadun Islam (Longman) |
Refleksi | Pelajar dapat memberikan contoh dan bukti serta menjawab dengan tepat soalan dikemukakan |
Hari /Tarikh | Khamis/4 Ogos 2011 |
Matapelajaran /Kelas | Sejarah 1/6AK1 |
Masa/Tempoh | 9:25 – 10:25 pagi |
Tajuk | Pemikiran Islam di Nusantara |
Hasil Pembelajaran | Pada akhir pelajaran, pelajar dapat;
|
Pendekatan | Penerangan . soal-jawab |
Penerapan Unsur Nilai | Ketelitian, Tolong-menolong |
ABM | Teks Tamadun Islam (Longman) |
Refleksi | Pelajar dapat mengenalpasti ciri-ciri ilmu dalam Tamadun Islam mengikut zaman. |
Hari /Tarikh | Khamis/4 Ogos 2011 |
Matapelajaran/Kelas | Sejarah /4S4 |
Masa/Tempoh | 10:55 – 11:55 |
Tajuk | Bab 7: Kesan Kedatangan Islam di Malaysia – aspek Ekonomi dan Sosial |
Hasil Pembelajaran | Pada akhir pelajaran, pelajar dapat;
|
Pendekatan | Penerangan . soal-jawab |
Penerapan Unsur Nilai | Ketelitian, Tolong-menolong |
ABM | Teks Tamadun Islam (Longman) |
Refleksi | Pelajar dapat mengenalpasti contoh dan bukti yang tepat. |
Hari /Tarikh | Jumaat/5 Ogos 2011 |
Matapelajaran /Kelas | Sejarah 1/6RK1 |
Masa/Tempoh | 9:40 – 10:40 pagi |
Tajuk | Pentadbiran Pusat dan Wilayah dalam Tamadun Eropah dan Islam |
Hasil Pembelajaran | Pada akhir pelajaran, pelajar dapat;
|
Pendekatan | Penerangan . soal-jawab |
Penerapan Unsur Nilai | Ketelitian, Tolong-menolong |
ABM | Teks Tamadun Islam (Longman) |
Refleksi | Pelajar dapat mengenalpasti contoh-contoh setiap kesan mengikut aspek disoal |
Hari /Tarikh | Jumaat/5 Ogos 2011 |
Matapelajaran /Kelas | Sejarah /4S1 |
Masa/Tempoh | 10:40 – 11:40 pagi |
Tajuk | Bab 7: Kesan Kedatangan Islam di Asia Tenggara – aspek Ekonomi dan Sosial |
Hasil Pembelajaran | Pada akhir pelajaran, pelajar dapat;
|
Pendekatan | Penerangan . soal-jawab |
Penerapan Unsur Nilai | Ketelitian, Tolong-menolong |
ABM | Teks Tamadun Islam (Longman) |
Refleksi | Pelajar dapat mengenalpasti contoh dan bukti setiap aspek berkenaan berkenaan. |
Semakan RPH minggu 30-31: Tahniah! Cikgu telah berjaya menulis serta menghantar satu RPH yang baik, terancang dan terkini. Teruskan budaya baik ini.
ReplyDelete