RANCANGAN PELAJARAN HARIAN minggu 32
Hari /Tarikh | Isnin/8 Ogos 2011 |
Matapelajaran /Kelas | Sejarah 1/ 6RK3 |
Masa/Tempoh | 7:05 – 8:05 pagi |
Tajuk | Tema 2 : 4. Pentadbiran Pusat dan Wilayah |
Hasil Pembelajaran | Pada akhir pelajaran, pelajar dapat;
|
Pendekatan | Penerangan . soal-jawab |
Penerapan Unsur Nilai | Ketelitian, Tolong-menolong |
ABM | Teks Tamadun Islam (Longman) |
Refleksi | Pelajar dapat menganalisis kepentingan pentadbiran ini dan menyenaraikan sekurang-kurangnya 3 kepentingannya. |
Hari /Tarikh | Isnin/8 Ogos 2011 |
Matapelajaran /Kelas | Sejarah 1 /6AK3 |
Masa/Tempoh | 10:25- 10:55 pagi |
Tajuk | Tema : Kegiatan Intelektual di Nusantara |
Hasil Pembelajaran | Pada akhir pelajaran, pelajar dapat;
|
Pendekatan | Penerangan . soal-jawab |
Penerapan Unsur Nilai | Ketelitian, Tolong-menolong |
ABM | Teks Tamadun Islam (Longman) |
Refleksi | Pelajar dapat mengenalpasti kepentingan bidang ini dengan menyatakan buktinya. |
Hari /Tarikh | Selasa/9 Ogos 2011 |
Matapelajaran /Kelas | Sejarah 1/6Ak3 |
Masa/Tempoh | 7:05 – 8:05 pagi |
Tajuk | Rumusan Bidang Intelektual |
Hasil Pembelajaran | Pada akhir pelajaran, pelajar dapat;
|
Pendekatan | Penerangan . soal-jawab |
Penerapan Unsur Nilai | Ketelitian, Tolong-menolong |
ABM | Teks Tamadun Islam (Longman),Penyusun grafik |
Refleksi | Masih ada sebilangan pelajar yang belum dapat membezakan bidang ilmu berkenaan walaupun mereka dapat mengesan persamaannya. |
Hari /Tarikh | Selasa/9 Ogos 2011 |
Matapelajaran /Kelas | Sejarah 1/6RK1 |
Masa/Tempoh | 9:25 – 10:25 pagi |
Tajuk | Rumusan Pemerintahan dan Pentadbiran |
Hasil Pembelajaran | Pada akhir pelajaran, pelajar dapat;
|
Pendekatan | Penerangan . soal-jawab |
Penerapan Unsur Nilai | Ketelitian, Tolong-menolong |
ABM | Teks Tamadun Islam (Longman) |
Refleksi | Pelajar dapat memberikan contoh dan bukti serta menjawab dengan tepat soalan dikemukakan |
Hari /Tarikh | Selasa/9 Ogos 2011 |
Matapelajaran /Kelas | Sejarah / 4S4 |
Masa/Tempoh | 11:25 – 11:55 pagi |
Tajuk | Kesan Ekonomi Kedatangan Islam di Asia Tenggara |
Hasil Pembelajaran | Pada akhir pelajaran, pelajar dapat;
|
Pendekatan | Penerangan . soal-jawab |
Penerapan Unsur Nilai | Ketelitian, Tolong-menolong |
ABM | Teks Tamadun Islam (Longman) |
Refleksi | Pelajar dapat mengenalpasti dan dapat memberikan contoh kesan berkenaan. |
Hari /Tarikh | Rabu/10 Ogos 2011 |
Matapelajaran /Kelas | Sejarah 1/6AK1 |
Masa/Tempoh | 7:05 – 8:05 pagi |
Tajuk | Rumusan Bidang Intelektual |
Hasil Pembelajaran | Pada akhir pelajaran, pelajar dapat;
|
Pendekatan | Penerangan . soal-jawab |
Penerapan Unsur Nilai | Ketelitian, Tolong-menolong |
ABM | Teks Tamadun Islam (Longman) |
Refleksi | Pelajar dapat mengenalpasti tahap-tahap perkembangan Intelektual Islam |
Hari /Tarikh | Rabu/10 Ogos 2011 |
Matapelajaran /Kelas | Sejarah /4S1 |
Masa/Tempoh | 9:25 – 9:55 pagi |
Tajuk | Kesan Ekonomi Kedatangan Islam di Asia Tenggara |
Hasil Pembelajaran | Pada akhir pelajaran, pelajar dapat;
|
Pendekatan | Penerangan . soal-jawab |
Penerapan Unsur Nilai | Ketelitian, Tolong-menolong |
ABM | Teks Tamadun Islam (Longman) |
Refleksi | Pelajar dapat menyenaraikan sekurang-kurangnya 3 kesan ekonomi. |
Hari /Tarikh | Rabu/10 Ogos 2011 |
Matapelajaran /Kelas | Sejarah 1/6Ak3 |
Masa/Tempoh | 9:55 – 10:25 pagi |
Tajuk | Ujian Topikal : Tema 6 |
Hari /Tarikh | Khamis/11 Ogos 2011 |
Matapelajaran /Kelas | Sejarah 1/6RK3 |
Masa/Tempoh | 7:05 – 8:05 pagi |
Tajuk | Ujian Topikal : Tema 2 |
Hari /Tarikh | Khamis/11 Ogos 2011 |
Matapelajaran /Kelas | Sejarah 1/6AK1 |
Masa/Tempoh | 9:25 – 10:25 pagi |
Tajuk | Ujian Topikal : Tema 6 |
Hari /Tarikh | Khamis/11 Ogos 2011 |
Matapelajaran/Kelas | Sejarah /4S4 |
Masa/Tempoh | 10:55 – 11:55 |
Tajuk | Ujian Topikal : Bab 7 dan 8 |
Hari /Tarikh | Jumaat/12 Ogos 2011 |
Matapelajaran /Kelas | Sejarah 1/6RK1 |
Masa/Tempoh | 9:45 – 10:55 pagi |
Tajuk | Ujian Topikal : Tema 2 |
Hari /Tarikh | Jumaat/12 Ogos 2011 |
Matapelajaran /Kelas | Sejarah /4S1 |
Masa/Tempoh | 10:55 – 11:40pagi |
Tajuk | Ujian Topikal : Bab 7 dan 8 |
Tahniah cikgu,
ReplyDeleteBlog rph cikgu memang kemas, lengkap dan menarik.
Kekalkan usaha murni ini.
“Menghiburkan ibu bapa adalah lebih mulia daripada segala pekerjaan. Berusahalah menjadi anak yang soleh semoga Allah akan mengurniakan kita sendiri anak yang soleh”