RANCANGAN PELAJARAN HARIAN minggu 33
Hari /Tarikh | Isnin/15 Ogos 2011 |
Matapelajaran /Kelas | Sejarah 1/ 6RK3 |
Masa/Tempoh | 12:45 – 1:15 tengahari |
Tajuk | Tema 3 : Ketahanan dan Pertahanan |
Hasil Pembelajaran | Pada akhir pelajaran, pelajar dapat;
|
Pendekatan | Penerangan . soal-jawab |
Penerapan Unsur Nilai | Ketelitian, Tolong-menolong |
ABM | Teks Tamadun Islam (Longman) |
Refleksi | Pelajar dapat menganalisis kepentingan Ketahanan dan Pertahanan. |
Hari /Tarikh | Isnin/15 Ogos 2011 |
Matapelajaran /Kelas | Sejarah 1 /6AK3 |
Masa/Tempoh | 3:50 – 4:15 petang |
Tajuk | Tema 7 : Kegiatan Penjelajahan dan Penerokaan |
Hasil Pembelajaran | Pada akhir pelajaran, pelajar dapat;
|
Pendekatan | Penerangan . soal-jawab |
Penerapan Unsur Nilai | Ketelitian, Tolong-menolong |
ABM | Teks Tamadun Islam (Longman) |
Refleksi | Pelajar dapat mengenalpasti kepentingan bidang ini dengan menyatakan buktinya. |
Hari /Tarikh | Selasa/16 Ogos 2011 |
Matapelajaran /Kelas | Sejarah 1/6Ak3 |
Masa/Tempoh | 12:40 – 1:15 petang |
Tajuk | Tokoh Penjelajahan dan penerokaan |
Hasil Pembelajaran | Pada akhir pelajaran, pelajar dapat;
|
Pendekatan | Penerangan . soal-jawab |
Penerapan Unsur Nilai | Ketelitian, Tolong-menolong |
ABM | Teks Tamadun Islam (Longman),Penyusun grafik |
Refleksi | Peajar dapat mengenalpasti sumbangan setiap orang tokoh penjelajah tamadun Islam. |
Hari /Tarikh | Selasa/16 Ogos 2011 |
Matapelajaran /Kelas | Sejarah 1/6RK1 |
Masa/Tempoh | 3:00 – 3:50 petang |
Tajuk | Tema 3 : Ketahanan dan Pertahanan |
Hasil Pembelajaran | Pada akhir pelajaran, pelajar dapat;
|
Pendekatan | Penerangan . soal-jawab |
Penerapan Unsur Nilai | Ketelitian, Tolong-menolong |
ABM | Teks Tamadun Islam (Longman) |
Refleksi | Pelajar dapat memberikan contoh dan bukti serta menjawab dengan tepat soalan dikemukakan |
Hari /Tarikh | Selasa/16 Ogos 2011 |
Matapelajaran /Kelas | Sejarah / 4S4 |
Masa/Tempoh | 4:40 – 5:05 petang |
Tajuk | Bab 9: Perubahan Masyarakat dan Budaya di Eropah |
Hasil Pembelajaran | Pada akhir pelajaran, pelajar dapat;
|
Pendekatan | Penerangan . soal-jawab |
Penerapan Unsur Nilai | Ketelitian, Tolong-menolong |
ABM | Teks Tamadun Islam (Longman) |
Refleksi | Pelajar dapat mengenalpasti dan dapat memberikan contoh kesan berkenaan. |
Hari /Tarikh | Rabu/17 Ogos 2011 |
Matapelajaran /Kelas | Sejarah 1/6AK1 |
Masa/Tempoh | 12:40 – 1:15 petang |
Tajuk | Tema 7 : Kegiatan Penjelajahan dan Penerokaan |
Hasil Pembelajaran | Pada akhir pelajaran, pelajar dapat;
|
Pendekatan | Penerangan . soal-jawab |
Penerapan Unsur Nilai | Ketelitian, Tolong-menolong |
ABM | Teks Tamadun Islam (Longman) |
Refleksi | Pelajar dapat mengenalpasti kepentingan aktiviti ini kepada perkembangan tamadun dunia. |
Hari /Tarikh | Rabu/17 Ogos 2011 |
Matapelajaran /Kelas | Sejarah /4S1 |
Masa/Tempoh | 3:00 – 3:50 petang |
Tajuk | Pemulangan dan Pembetulan kertas Ujian Topikal Sejarah |
Hasil Pembelajaran | Pada akhir pelajaran, pelajar dapat;
|
Pendekatan | Penerangan . soal-jawab |
Penerapan Unsur Nilai | Ketelitian, Tolong-menolong |
ABM | Teks Tamadun Islam (Longman) |
Refleksi | Pelajar dapat menyenaraikan sekurang-kurangnya 3 kesan ekonomi. |
Hari /Tarikh | Rabu/17 Ogos 2011 |
Matapelajaran /Kelas | Sejarah 1/6Ak3 |
Masa/Tempoh | 3:25 – 4:15petang |
Tajuk | Penjelajahan dan Penerokaan di Alam Melayu |
Hasil Pembelajaran | Pada akhir pelajaran, pelajar dapat;
|
Pendekatan | Penerangan . soal-jawab |
Penerapan Unsur Nilai | Ketelitian, Tolong-menolong |
ABM | Teks Tamadun Islam (Longman),Penyusun grafik |
Refleksi | Peajar dapat mengenalpasti sumbangan setiap orang tokoh penjelajah tamadun Islam. |
Hari /Tarikh | Khamis/19 Ogos 2011 |
Matapelajaran /Kelas | Sejarah 1/6RK3 |
Masa/Tempoh | 12:40 – 1:15 petang |
Tajuk | Asal-Usul Ketahanan dan Pertahanan |
Hasil Pembelajaran | Pada akhir pelajaran, pelajar dapat;
|
Pendekatan | Penerangan . soal-jawab |
Penerapan Unsur Nilai | Ketelitian, Tolong-menolong |
ABM | Teks Tamadun Islam (Longman) |
Refleksi | Pelajar dapat memberikan contoh dan bukti serta menjawab dengan tepat soalan dikemukakan |
Hari /Tarikh | Khamis/19 Ogos 2011 |
Matapelajaran /Kelas | Sejarah 1/6AK1 |
Masa/Tempoh | 3:00 – 3:50 ptg |
Tajuk | Tokoh Penjelajahan dan penerokaan |
Hasil Pembelajaran | Pada akhir pelajaran, pelajar dapat;
|
Pendekatan | Penerangan . soal-jawab |
Penerapan Unsur Nilai | Ketelitian, Tolong-menolong |
ABM | Teks Tamadun Islam (Longman),Penyusun grafik |
Refleksi | Peajar dapat mengenalpasti sumbangan setiap orang tokoh penjelajah tamadun Islam. |
Hari /Tarikh | Khamis/19 Ogos 2011 |
Matapelajaran/Kelas | Sejarah /4S4 |
Masa/Tempoh | 4:15 – 5:05 ptg |
Tajuk | Zaman Gelap |
Hasil Pembelajaran | Pada akhir pelajaran, pelajar dapat;
|
Pendekatan | Penerangan . soal-jawab |
Penerapan Unsur Nilai | Ketelitian, Tolong-menolong |
ABM | Teks Sejarah Tingkatan 4 |
Refleksi | Pelajar dapat memberikan contoh dan bukti serta menjawab dengan tepat soalan dikemukakan |
Hari /Tarikh | Jumaat/19 Ogos 2011 |
Matapelajaran /Kelas | Sejarah 1/6RK1 |
Masa/Tempoh | 3:35 – 4:15 ptg |
Tajuk | Zaman Gelap |
Hasil Pembelajaran | Pada akhir pelajaran, pelajar dapat;
|
Pendekatan | Penerangan . soal-jawab |
Penerapan Unsur Nilai | Ketelitian, Tolong-menolong |
ABM | Teks Sejarah Tingkatan 4 |
Refleksi | Pelajar dapat memberikan contoh dan bukti serta menjawab dengan tepat soalan dikemukakan |
Hari /Tarikh | Jumaat/19 Ogos 2011 |
Matapelajaran /Kelas | Sejarah /4S1 |
Masa/Tempoh | 4:35 – 5:10 ptg |
Tajuk | Zaman Gelap |
Hasil Pembelajaran | Pada akhir pelajaran, pelajar dapat;
|
Pendekatan | Penerangan . soal-jawab |
Penerapan Unsur Nilai | Ketelitian, Tolong-menolong |
ABM | Teks Sejarah Tingkatan 4 |
Refleksi | Pelajar dapat memberikan contoh dan bukti serta menjawab dengan tepat soalan dikemukakan |
No comments:
Post a Comment