RANCANGAN PELAJARAN HARIAN minggu 12
Hari /Tarikh | Isnin/19 Mac 2012 |
Matapelajaran /Kelas | Sejarah /6AK3 |
Masa/Tempoh | 9:45 – 10:55 pagi |
Tajuk | kerajaan Islam di India |
Hasil Pembelajaran | Pada akhir pelajaran, pelajar dapat:
|
Pendekatan | Pebincangan , soal jawab |
Penerapan Unsur Nilai | Bersikap terbuka dan bersatu-padu di kalangan masyarakat |
ABM | Buku rujukan Tamadun Dunia (Oxford- Fajar) |
Refleksi | Pelajar dapat menjelaskan perbezaan dan persamaan corak pemerintahan dan pentadbiran setiap kerajaan |
|
|
Hari /Tarikh | Isnin/19 Mac 2012 |
Matapelajaran /Kelas | Sejarah/ 6AK1 |
Masa/Tempoh | 10:55 – 12:05 pagi |
Tajuk | kerajaan Islam di India |
Hasil Pembelajaran | Pada akhir pelajaran, pelajar dapat:
|
Pendekatan | Pebincangan , soal jawab |
Penerapan Unsur Nilai | Bersikap terbuka dan bersatu-padu di kalangan masyarakat |
ABM | Buku rujukan Tamadun Dunia (Oxford- Fajar) |
Refleksi | Pelajar dapat menjelaskan perbezaan dan persamaan corak pemerintahan dan pentadbiran setiap kerajaan |
|
|
Hari /Tarikh | Selasa/20 Mac 2012 |
Matapelajaran /Kelas | Sejarah/ 6AK3 |
Masa/Tempoh | 7:05 – 8:15 pagi |
Tajuk | Kerajaan Islam di China |
Hasil Pembelajaran | Pada akhir pelajaran, pelajar dapat:
|
Pendekatan | Pebincangan , soal jawab |
Penerapan Unsur Nilai | Kegigihan dan bekerjasama |
ABM | Buku rujukan Tamadun Dunia (Oxford- Fajar) |
Refleksi | Pelajar dapat menyatakan sumbangan pentadbiran Islam dalam kerajaan China |
|
|
Hari /Tarikh | Selasa/20 Mac 2012 |
Matapelajaran /Kelas | Sejarah / 5K2 |
Masa/Tempoh | 9:45 – 10:20 |
Tajuk | |
Hasil Pembelajaran | Pada akhir pelajaran, pelajar dapat:
|
Pendekatan | Perbincangan , soal jawab |
Penerapan Unsur Nilai | Cintakan tanah air |
ABM | Buku teks sejarah tingkatan 5 |
Refleksi | Pelajar dapat menghuraikan maklumat mengenai media massa daam gerakan nasionalisme berkenaan. |
|
|
Hari /Tarikh | Rabu/21 Mac 2012 |
Matapelajaran /Kelas | Sejarah / 5S1 |
Masa/Tempoh | 10:55 – 11:30 |
Tajuk | Pembetulan Ketas Ujian Bulanan 1 |
Hasil Pembelajaran |
|
Pendekatan | Perbincangan , soal jawab |
Penerapan Unsur Nilai | Berusaha gigih mempertahankan bangsa dan negara |
ABM | Buku teks sejarah tingkatan 5 |
Refleksi | Pelajar dapat menghasilkan jawapan yang baik dan tepat. |
|
|
Hari /Tarikh | Khamis/22 Mac 2012 |
Matapelajaran /Kelas | Sejarah/ 6AK1 |
Masa/Tempoh | 10:55 – 12:05 pagi |
Tajuk | Kerajaan Islam di China |
Hasil Pembelajaran | Pada akhir pelajaran, pelajar dapat:
|
Pendekatan | Pebincangan , soal jawab |
Penerapan Unsur Nilai | Kegigihan dan bekerjasama |
ABM | Kertas soalan bercetak |
Refleksi | Pelajar dapat menyatakan sumbangan pentadbiran Islam dalam kerajaan China |
|
|
Hari /Tarikh | Jumaat/ 23 Mac 2012 |
Matapelajaran /Kelas | Sejarah / 5S1 |
Masa/Tempoh | 7:05 – 8:15 pagi |
Tajuk | Bab 3: Pembinaan Negara dan Bangsa |
Hasil Pembelajaran | Pada akhir pelajaran, pelajar dapat:
|
Pendekatan | Perbincangan , soal jawab |
Penerapan Unsur Nilai | Cintakan tanah air |
ABM | Kertas soalan bercetak |
Refleksi | Pelajar dapat mengenalpasti konsep bangsa dan Negara serta dapat menghuraikan contoh pembinaan bangsa dan Negara. |
Hari /Tarikh | Jumaat/23 Mac 2012 |
Matapelajaran /Kelas | Sejarah / 5K2 |
Masa/Tempoh | 9:40 – 10:40 pagi |
Tajuk | Bab 3: Pembinaan Negara dan Bangsa |
Hasil Pembelajaran | Pada akhir pelajaran, pelajar dapat:
|
Pendekatan | Perbincangan , soal jawab |
Penerapan Unsur Nilai | Cintakan tanah air |
ABM | Kertas soalan bercetak |
Refleksi | Pelajar dapat mengenalpasti konsep bangsa dan Negara serta dapat menghuraikan contoh pembinaan bangsa dan Negara. |
Syabas, blog rph minggu ke 12 tuan lengkap dan kemas.
ReplyDeleteBersama kita majukan ummah.