RANCANGAN PELAJARAN HARIAN minggu 9
Hari /Tarikh | Isnin/27 Februari 2012 |
Matapelajaran /Kelas | Sejarah /6AK3 |
Masa/Tempoh | 9:45 – 10:55 pagi |
Tajuk | Pemerintahan dan Pentadbiran Khalifah Kerajaan Abbasiyyah |
Hasil Pembelajaran | Pada akhir pelajaran, pelajar dapat:
|
Pendekatan | Pebincangan , soal jawab |
Penerapan Unsur Nilai | Bersikap terbuka dan bersatu-padu di kalangan masyarakat |
ABM | Buku rujukan Tamadun Dunia (Oxford- Fajar) |
Refleksi | Pelajar dapat menjelaskan corak pemerintahan dan pentadbiran khalifah Abbasiyyah |
|
|
Hari /Tarikh | Isnin/27 Februari 2012 |
Matapelajaran /Kelas | Sejarah/ 6AK1 |
Masa/Tempoh | 10:55 – 12:05 pagi |
Tajuk | Pemerintahan dan Pentadbiran Khalifah Kerajaan Bani Abbasiyah |
Hasil Pembelajaran | Pada akhir pelajaran, pelajar dapat:
|
Pendekatan | Pebincangan , soal jawab |
Penerapan Unsur Nilai | Bersikap terbuka dan bersatu-padu di kalangan masyarakat |
ABM | Buku rujukan Tamadun Dunia (Oxford- Fajar) |
Refleksi | Pelajar dapat menjelaskan corak pemerintahan dan pentadbiran khalifah Abbasiyah . |
|
|
Hari /Tarikh | Selasa/28 Februari 2012 |
Matapelajaran /Kelas | Sejarah/ 6AK3 |
Masa/Tempoh | 7:05 – 8:15 pagi |
Tajuk | Pemerintahan dan Pentadbiran Khalifah Abu Jaafar al-Mansur dan Khalifah Harun al-Rasyid |
Hasil Pembelajaran | Pada akhir pelajaran, pelajar dapat:
|
Pendekatan | Pebincangan , soal jawab |
Penerapan Unsur Nilai | Kegigihan dan bekerjasama |
ABM | Buku rujukan Tamadun Dunia (Oxford- Fajar) |
Refleksi | Pelajar dapat mengenalpasti persamaan dan perbezaan corak pemerintahan |
|
|
Hari /Tarikh | Selasa/28 Februari 2012 |
Matapelajaran /Kelas | Sejarah / 5K2 |
Masa/Tempoh | 9:45 – 10:20 |
Tajuk | Perjuangan Nasionalisme oleh Persatuan-persatuan Melayu |
Hasil Pembelajaran | Pada akhir pelajaran, pelajar dapat:
|
Pendekatan | Perbincangan , soal jawab |
Penerapan Unsur Nilai | Cintakan tanah air |
ABM | Buku teks sejarah tingkatan 5 |
Refleksi | Pelajar dapat menghuraikan maklumat mengenai persatuan Melayu daam gerakan nasionalisme berkenaan. |
|
|
Hari /Tarikh | Rabu/29 Februari 2012 |
Matapelajaran /Kelas | Sejarah / 5S1 |
Masa/Tempoh | 10:55 – 11:30 |
Tajuk | Pergerakan Nasionalisme semasa Pendudukan Jepun |
Hasil Pembelajaran | Pada akhir pelajaran, pelajar dapat:
|
Pendekatan | Perbincangan , soal jawab |
Penerapan Unsur Nilai | Berusaha gigih mempertahankan bangsa dan negara |
ABM | Buku teks sejarah tingkatan 5 |
Refleksi | Pelajar dapat menghuraikan maklumat mengenai pergerakan nasionalisme ketika zaman pendudukan Jepun. |
|
|
Hari /Tarikh | Khamis/1 Mac 2012 |
Matapelajaran /Kelas | Sejarah/ 6AK1 |
Masa/Tempoh | 10:55 – 12:05 pagi |
Tajuk | Pemerintahan dan Pentadbiran Khalifah Abbasiyah |
Hasil Pembelajaran | Pada akhir pelajaran, pelajar dapat:
|
Pendekatan | Pebincangan , soal jawab |
Penerapan Unsur Nilai | Kegigihan dan bekerjasama |
ABM | Buku rujukan Tamadun Dunia (Oxford- Fajar) |
Refleksi | Pelajar dapat mengenalpasti persamaan dan perbezaan corak pemerintahan |
|
|
Hari /Tarikh | Jumaat/2 Mac 2012 |
Matapelajaran /Kelas | Sejarah / 5S1 |
Masa/Tempoh | 7:05 – 8:15 pagi |
Tajuk | Rumusan Nasionalise di Tanah Air |
Hasil Pembelajaran | Pada akhir pelajaran, pelajar dapat:
|
Pendekatan | Perbincangan , soal jawab |
Penerapan Unsur Nilai | Cintakan tanah air |
ABM | Buku teks sejarah tingkatan 5 |
Refleksi | Pelajar dapat mengenalpasti ciri-ciri setiap satu persatuan ini. |
Hari /Tarikh | Jumaat/2 Mac 2012 |
Matapelajaran /Kelas | Sejarah / 5K2 |
Masa/Tempoh | 9:40 – 10:40 pagi |
Tajuk | Pergerakan Nasionalisme semasa Pendudukan Jepun |
Hasil Pembelajaran | Pada akhir pelajaran, pelajar dapat:
|
Pendekatan | Perbincangan , soal jawab |
Penerapan Unsur Nilai | Cintakan tanah air |
ABM | Buku teks sejarah tingkatan 5 |
Refleksi | Pelajar dapat menghuraikan maklumat mengenai pergerakan nasionalisme ketika zaman pendudukan Jepun. |
Hari /Tarikh | Sabtu/3 Mac 2012 |
Matapelajaran /Kelas | Sejarah / 5S1 |
Masa/Tempoh | 7:05 – 8:15 pagi |
Tajuk | Bab 3: Kesedaran Pembinaan Negara dan Bangsa |
Hasil Pembelajaran | Pada akhir pelajaran, pelajar dapat:
|
Pendekatan | Perbincangan , soal jawab |
Penerapan Unsur Nilai | Cintakan tanah air |
ABM | Buku teks sejarah tingkatan 5 |
Refleksi | Pelajar dapat mengenalpasti ciri-ciri Negara dan Bangsa. |
Hari /Tarikh | Sabtu/3 Mac 2012 |
Matapelajaran /Kelas | Sejarah / 5K2 |
Masa/Tempoh | 9:40 – 10:40 pagi |
Tajuk | Bab 3: Kesedaran Pembinaan Negara dan Bangsa |
Hasil Pembelajaran | Pada akhir pelajaran, pelajar dapat:
|
Pendekatan | Perbincangan , soal jawab |
Penerapan Unsur Nilai | Cintakan tanah air |
ABM | Buku teks sejarah tingkatan 5 |
Refleksi | Pelajar dapat mengenalpasti ciri-ciri Negara dan Bangsa. |
No comments:
Post a Comment