RANCANGAN PELAJARAN HARIAN minggu 6
Hari /Tarikh
|
Isnin
/9 Februari 2015
|
Tiada P
& P
|
Tingkatan 6 Rendah belum melapor diri
|
Hari /Tarikh
|
Selasa
/10 Februari 2015
|
Matapelajaran /Kelas
|
Sejarah/
5S3
|
Masa
|
7:05
– 8:15 pagi
|
Tajuk
|
Gerakan Islah
|
Hasil Pembelajaran
|
Pada akhir pelajaran, pelajar dapat:
1. Menjelaskan
maksud Gerakan Islah.
2. Mengenalpasti
latarbelakang Gerakan Islah.
3. Menganalisis
kesan perjuangan Gerakan Islah.
|
Pendekatan
|
Penerangan
. mengesan maklumat
|
Penerapan
Unsur Nilai
|
Berusaha
memajukan diri
|
ABM
|
Teks
Sejarah Tingkatan 5 (DBP)
|
Refleksi
|
Pelajar
dapat menjelaskan kemungkinan yang munasabah daripada peristiwa Gerakan
Islah.
|
|
|
Hari /Tarikh
|
Selasa
/10 Februari 2015
|
Matapelajaran /Kelas
|
Sejarah/
6AK2
|
Masa
|
11:30
– 12:40 t.hari
|
Tajuk
|
Kepimpinan Nabi Muhammad s.a.w
|
Hasil Pembelajaran
|
Pada akhir pelajaran, pelajar dapat:
1. Menerangkan
latarbelakang keluarga Nabi Muhammad s.a.w.
2. Menjelaskan
ciri-ciri kepimpinan beliau.
|
Pendekatan
|
Penerangan
. mengesan maklumat
|
Penerapan
Unsur Nilai
|
Hormat-menghormati
|
ABM
|
Teks
Tamadun Islam (Longman)
|
Refleksi
|
Pelajar
dapat mengenalpasti kejayaan Nabi Muhammad s.a.w menyatukan masyarakat.
|
|
|
Hari /Tarikh
|
Rabu
/11 Februari 2015
|
Matapelajaran /Kelas
|
Sejarah/
6AK2
|
Masa
|
9:45
– 10:55 pagi
|
Tajuk
|
Piagam Madinah
|
Hasil Pembelajaran
|
Pada akhir pelajaran, pelajar dapat:
1. Memahami latarbelakang penggubalan Piagam.
2. Menganalisis kepentingan Piagam mengikut perkara
|
Pendekatan
|
Penerangan
. mengesan maklumat
|
Penerapan
Unsur Nilai
|
Berusaha
mamajukan diri
|
ABM
|
Teks
Tamadun Islam (Longman)
|
Refleksi
|
Pelajar
dapat mengenalpastisekurang-kurangnya 3
kesan penggubalan Piagam ini .
|
|
|
Hari /Tarikh
|
Khamis/12
Februari 2015
|
Matapelajaran /Kelas
|
Sejarah/
5S3
|
Masa/Tempoh
|
8.15
– 9.25 pagi
|
Tajuk
|
Pemangkin
Nasionalisme
|
Hasil Pembelajaran
|
Pada akhir pelajaran, pelajar dapat:
1. Menyatakan factor-faktor pemangkin Nasionalisme.
2. Mengenalpasti contoh dan peristiwa yang menyokong
factor berkenaan.
|
Pendekatan
|
Penerangan
. perbincangan
|
Penerapan
Unsur Nilai
|
Menghargai
warisan bangsa
|
ABM
|
Teks
Sejarah tingkatan 5
|
Refleksi
|
Pelajar
dapat menyenaraikan sekurang-kurangnya 3 sebab kemunculan Nasionalisme di
tanahair..
|
|
|
Hari /Tarikh
|
Khamis/12
Februari 2015
|
Matapelajaran /Kelas
|
Sejarah/6AK3
|
Masa/Tempoh
|
7:05
– 8:15 pagi
|
Tajuk
|
Khalifah
|
Hasil Pembelajaran
|
Pada
akhir pelajaran, pelajar dapat:
1. Memahami maksud Khalifah
2. Mengenalpasti ciri-ciri calon
Khalifah
|
Pendekatan
|
Penerangan
. perbincangan
|
Penerapan
Unsur Nilai
|
Menghargai
warisan bangsa
|
ABM
|
Teks
Tamadun Islam (Longman)
|
Refleksi
|
Pelajar
dapat mengenalpasti kaedah pemilihan Khalifah .
|
|
|
Hari /Tarikh
|
Jumaat/
13 Februari 2015
|
Matapelajaran /Kelas
|
Sejarah/6AK2
|
Masa/Tempoh
|
10:40-11:40
pagi
|
Tajuk
|
Khalifah
al Rasyidin
|
Hasil Pembelajaran
|
Pada
akhir pelajaran, pelajar dapat:
1. Menyatakan
Khalifah-khalifah al Rasyidin dengan tepat.
2.
Mengesan sumbangan dan usaha setiap Khalifah
dalam mentadbir Negara Islam.
|
Pendekatan
|
Penerangan
. perbincangan
|
Penerapan
Unsur Nilai
|
Menghargai
warisan bangsa
|
ABM
|
Teks
Tamadun Islam
|
Refleksi
|
Pelajar
dapat membanding dan membezakan sumbangan setiap khalifah al Rasyidin
|
Why do casinos keep on gambling? - DrMCD
ReplyDeleteWhy do casinos keep on gambling? 동해 출장마사지 casinos keep on gambling 영주 출장마사지 to get new customers' gambling. casinos keep 시흥 출장안마 on 전라북도 출장마사지 gambling to get new customers' gambling. casinos 태백 출장샵 keep on gambling to get new customers' gambling.