RANCANGAN PELAJARAN HARIAN minggu 9
Hari /Tarikh
|
Isnin
/ 2 Mac 2015
|
Tiada P
& P
|
Tingkatan 6 Rendah belum melapor diri
|
Hari /Tarikh
|
Selasa
/3 Mac 2015
|
Matapelajaran /Kelas
|
Sejarah/
5S3
|
Masa
|
7:05
– 8:15 pagi
|
Tajuk
|
Peperiksaan Awal Tahun
|
|
|
Hari /Tarikh
|
Selasa
/3 Mac 2015
|
Matapelajaran /Kelas
|
Sejarah/
6AK2
|
Masa
|
11:30
– 12:40 t.hari
|
Tajuk
|
Pembangunan Pendidikan
|
Hasil Pembelajaran
|
Pada akhir pelajaran, pelajar dapat:
1. mendifinisikan maksud dan konsep pendidikan Islam.
2. Membandingkan ciri pendidikan Islam dengan
Pendidikan Sekular.
|
Pendekatan
|
Penerangan
. mengesan maklumat
|
Penerapan
Unsur Nilai
|
Hormat-menghormati
|
ABM
|
Teks
Tamadun Islam (Longman)
|
Refleksi
|
Pelajar
dapat mengenalpasti persamaan dan perbezaan pendidikan Islam dan Sekular.
|
|
|
Hari /Tarikh
|
Rabu
/4 Mac 2015
|
Matapelajaran /Kelas
|
Sejarah/
6AK2
|
Masa
|
9:45
– 10:55 pagi
|
Tajuk
|
Falsafah Pendidikan Islam
|
Hasil Pembelajaran
|
Pada akhir pelajaran, pelajar dapat:
1. Menerangkan konsep Falsafah Pendidikan Islam.
2. Menyenaraikan Falsafah Pendidikan Islam.
3. Menganalisis kepentingan Pendidikan dalam Islam.
|
Pendekatan
|
Penerangan
. mengesan maklumat
|
Penerapan
Unsur Nilai
|
Berusaha
mamajukan diri
|
ABM
|
Teks
Tamadun Islam (Longman)
|
Refleksi
|
Pelajar
dapat mengenalpasti sekurang-kurangnya 3
bukti dalam bentuk hadis atau wahyu tentang kepentingan pendidikan
dalam Islam.
|
|
|
Hari /Tarikh
|
Khamis/
5 Mac 2015
|
Matapelajaran /Kelas
|
Sejarah/
5S3
|
Masa/Tempoh
|
8.15
– 9.25 pagi
|
Tajuk
|
Peperiksaan
Awal Tahun
|
|
|
Hari /Tarikh
|
Khamis/5
Mac 2015
|
Matapelajaran /Kelas
|
Sejarah/6AK3
|
Masa/Tempoh
|
7:05
– 8:15 pagi
|
Tajuk
|
Pendidikan
Di Zaman Rasulullah s.a.w
|
Hasil Pembelajaran
|
Pada
akhir pelajaran, pelajar dapat:
1. Menyenaraikan bentuk pendidikan
di zaman tersebut.
2. Mengenalpasti contoh bentuk
pendidikan berkenaan.
3. Menganalisis perkembangan
pendidikan di zaman itu.
|
Pendekatan
|
Penerangan
. perbincangan
|
Penerapan
Unsur Nilai
|
Menghargai
warisan bangsa
|
ABM
|
Teks
Tamadun Islam (Longman)
|
Refleksi
|
Pelajar
dapat mengenalpasti bukti-bukti perkembangan pendidikan Islam di zaman itu .
|
|
|
Hari /Tarikh
|
Jumaat/
6 Mac 2015
|
Matapelajaran /Kelas
|
Sejarah/6AK2
|
Masa/Tempoh
|
10:40-11:40
pagi
|
Tajuk
|
Pendidikan
di Zaman Khulafa Al-Rasyidin dan zaman selepasnya
|
Hasil Pembelajaran
|
Pada
akhir pelajaran, pelajar dapat:
1. Menyatakan
bentuk pendidikan di zaman berkenaan secara perbandingan.
2.
Menyenaraikan persamaan dan perbezaan bentuk
pendidikan dalam zaman yang dikaji.
|
Pendekatan
|
Penerangan
. perbincangan
|
Penerapan
Unsur Nilai
|
Menghargai
warisan bangsa
|
ABM
|
Teks
Tamadun Islam Longman
|
Refleksi
|
Pelajar
dapat membanding dan membezakan bentuk-bentuk pendidikan dalam zaman yang berbeza.
|
No comments:
Post a Comment