RANCANGAN PELAJARAN HARIAN minggu 10
Hari /Tarikh | Isnin/5 Mac 2012 |
Matapelajaran /Kelas | Sejarah /6AK3 |
Masa/Tempoh | 9:45 – 10:55 pagi |
Tajuk | Pemerintahan dan Pentadbiran Kerajaan-kerajaan Islam di Sepanyol |
Hasil Pembelajaran | Pada akhir pelajaran, pelajar dapat:
|
Pendekatan | Pebincangan , soal jawab |
Penerapan Unsur Nilai | Bersikap terbuka dan bersatu-padu di kalangan masyarakat |
ABM | Buku rujukan Tamadun Dunia (Oxford- Fajar) |
Refleksi | Pelajar dapat menjelaskan perbezaan dan persamaan corak pemerintahan dan pentadbiran setiap kerajaan |
|
|
Hari /Tarikh | Isnin/5 Mac 2012 |
Matapelajaran /Kelas | Sejarah/ 6AK1 |
Masa/Tempoh | 10:55 – 12:05 pagi |
Tajuk | Pemerintahan dan Pentadbiran Kerajaan-kerajaan Islam di Sepanyol |
Hasil Pembelajaran | Pada akhir pelajaran, pelajar dapat:
|
Pendekatan | Pebincangan , soal jawab |
Penerapan Unsur Nilai | Bersikap terbuka dan bersatu-padu di kalangan masyarakat |
ABM | Buku rujukan Tamadun Dunia (Oxford- Fajar) |
Refleksi | Pelajar dapat menjelaskan perbezaan dan persamaan corak pemerintahan dan pentadbiran setiap kerajaan |
|
|
Hari /Tarikh | Selasa/6 Mac 2012 |
Matapelajaran /Kelas | Sejarah/ 6AK3 |
Masa/Tempoh | 7:05 – 8:15 pagi |
Tajuk | Kerajaan Kecil Islam |
Hasil Pembelajaran | Pada akhir pelajaran, pelajar dapat:
|
Pendekatan | Pebincangan , soal jawab |
Penerapan Unsur Nilai | Kegigihan dan bekerjasama |
ABM | Buku rujukan Tamadun Dunia (Oxford- Fajar) |
Refleksi | Pelajar dapat mengenalpasti persamaan dan perbezaan corak pemerintahan |
|
|
Hari /Tarikh | Selasa/6 Mac 2012 |
Matapelajaran /Kelas | Sejarah / 5K2 |
Masa/Tempoh | 9:45 – 10:20 |
Tajuk | Peranan Media Massa dalam Pergerakan Nasionalisme |
Hasil Pembelajaran | Pada akhir pelajaran, pelajar dapat:
|
Pendekatan | Perbincangan , soal jawab |
Penerapan Unsur Nilai | Cintakan tanah air |
ABM | Buku teks sejarah tingkatan 5 |
Refleksi | Pelajar dapat menghuraikan maklumat mengenai media massa daam gerakan nasionalisme berkenaan. |
|
|
Hari /Tarikh | Rabu/7 Mac 2012 |
Matapelajaran /Kelas | Sejarah / 5S1 |
Masa/Tempoh | 10:55 – 11:30 |
Tajuk | Bab 3:Pembinaan Bangsa dan Negara |
Hasil Pembelajaran | Pada akhir pelajaran, pelajar dapat:
|
Pendekatan | Perbincangan , soal jawab |
Penerapan Unsur Nilai | Berusaha gigih mempertahankan bangsa dan negara |
ABM | Buku teks sejarah tingkatan 5 |
Refleksi | Pelajar mengetahui maksud bangsa dan Negara serta dapat menyenaraikan dengan tepat cirri-cirinya. |
|
|
Hari /Tarikh | Khamis/8 Mac 2012 |
Matapelajaran /Kelas | Sejarah/ 6AK1 |
Masa/Tempoh | 10:55 – 12:05 pagi |
Tajuk | Ujian bulanan 1 |
Hasil Pembelajaran | Pada akhir pelajaran, pelajar dapat:
|
Pendekatan | Pebincangan , soal jawab |
Penerapan Unsur Nilai | Kegigihan dan bekerjasama |
ABM | Kertas soalan bercetak |
Refleksi | Pelajar dapat mengenalpasti kehendak soalan dan menyediakan skrip jawapan. |
|
|
Hari /Tarikh | Jumaat/ 9 Mac 2012 |
Matapelajaran /Kelas | Sejarah / 5S1 |
Masa/Tempoh | 7:05 – 8:15 pagi |
Tajuk | Ujian Bulanan |
Hasil Pembelajaran | Pada akhir pelajaran, pelajar dapat:
|
Pendekatan | Perbincangan , soal jawab |
Penerapan Unsur Nilai | Cintakan tanah air |
ABM | Kertas soalan bercetak |
Refleksi | Pelajar dapat mengenalpasti kehendak soalan dan menyediakan jawapan yang tepat. |
Hari /Tarikh | Jumaat/9 Mac 2012 |
Matapelajaran /Kelas | Sejarah / 5K2 |
Masa/Tempoh | 9:40 – 10:40 pagi |
Tajuk | Ujian Bulanan 1 |
Hasil Pembelajaran | Pada akhir pelajaran, pelajar dapat:
|
Pendekatan | Perbincangan , soal jawab |
Penerapan Unsur Nilai | Cintakan tanah air |
ABM | Kertas soalan bercetak |
Refleksi | Pelajar dapat mengenalpasti kehendak soalan dan menyediakan jawapan yang tepat. |
Semakan RPH Minggu 9 dan 10: Terima kasih kerana menghantar RPH yang telah dikemaskini dan dirancang dengan baik. Teruskan usaha baik ini.
ReplyDelete